Nastao kao hečbek derivat Logana, Sandero ima i robusniju Stepway verziju u stilu krosovera. Ova varijanta je bez dileme najpoželjnija u ovoj grupi, a i od sada je naprednija u svakom smislu, zahvaljujući novoj platformi Renault-Nissan alijanse.
Ekipa km.77, kao i obično, sprovela je interesantan test „severnog jelena“. Reč je o manevru koji simulira izbegavanje iznenadne prepreke koja se pojavila na putu.
Bez obzira na „mekše“ oslanjanje i nešto višem klirensu, Sandero Stepway je prošao ispit bolje nego ikada ranije.
Španska publikacija kaže da su „reakcije nalik na one kao kod nekog SUV-a iz B segmenta pri sličnim brzinama, kao i da se vozač ne oseća nebezbedno, niti da gubi kontrolu nad vozilom u bilo kojem momentu“, pri 73 km/h. Pri brzini od 80 km/h, ovaj priuštivi hečbek podupravlja rušeći čunj s vozačke strane, uprkos intervenciji elektronske kontrole stabilnosti.
Kada je brzina povećana na 80 km/h, podupravljanje je još izraženije, što naravno ne treba da čudi. Ipak, Stepway je imao predvidive i bezbedne reakcije pri svim brzinama.
Napredak u odnosu na prethodnu generaciju je jasan. Novajlija je takođe bio odličan u slalomu, bez obzira što upravljanje nije „oštro“. Naginjanje karoserije je takođe prisutno, ali se elektronska kontrola stabilnosti ne meša previše u komande vozača.
Sandero Stepway se proizvodi u Mioveniju u Rumuniji za evropsko tržište. Cena počinje od 12.350 evra, a u ponudi su dva standardna paketa opreme. Essential je osnovni, sa sledećim opcijama motorizacije: TCE 90, ECO-G 100 i TCe 90 s CVT menjačem.
Euro NCAP nije bio naklonjen Sandero Stepwayu, koji je dobio samo dve zvezdice od pet, ali nemojte da vas to brine. Razlog je taj što Dacia nije u njega implementirala sistem automatskog kočenja koji detektuje pešake i bicikliste, kao ni podršku pri menjanju vozne trake. Kada govorimo čisto o „kreš“ testu, dobio bi četiri zvezdice, što je sasvim solidno.
Vrele Gume
Izvor: km77.com via YouTube