AktuelnoVesti

Dacia, 15 godina uspeha u Evropi

Saopštenje za medije

2.13KPregleda

Dacia predstavlja ograničenu seriju svih modela povodom 15. godišnjice svog postojanja u Evropi

 

Od samo jednog modela do raznovrsne ponude modela koji su našli put do 6,5 miliona kupaca, Dacia je od 2005. do danas protresla automobilsku industriju. Osvrćemo se na poslednjih 15 godina brenda Dacia, od predstavljanja Logana u Evropi do novog sasvim električnog koncepta Spring.

 

Dacia, rumunski proizvođač automobila osnovan 1966. godine, oduvek je blisko povezana sa francuskim Renault-om. Njen prvi model, dostupan samo na lokalnom tržištu, bio je zapravo Renault 8 koji se prodavao pod nazivom Dacia 1100, sastavljen od delova proizvedenih u Francuskoj. Kada je 1999. godine kupila rumunskog proizvođača automobila, Grupa Renault imala je jasnu viziju: iskoristiti Dačijinu stručnost i geografsku situaciju kako bi istočnoevropskom tržištu, koje je prolazilo kroz veliku transformaciju, ponudila najjeftiniju limuzinu na tržištu.

 

 

Po prvi put je u automobilskoj industriji dizajn vozila osmišljen u skladu sa predviđenom cenom. Bila je to inovativna metoda koja je naglavačke preokrenula konvencionalne metode dizajna u automobilskoj industriji. Bez kompromisa u pogledu pouzdanosti i sigurnosti, optimizacija troškova postala je imperativ u svakoj fazi dizajna vozila. Od početka do kraja razvoja, konačna cena proizvoda uračunata je u svaki tehnološki zahtev. U sklopu te strategije, mogućnost upotrebe već proverenih delova i tehnologija Renault-a pokazala se kao velika prednost. Od dizajna do razvoja i proizvodnje, Dacijini projektni timovi delovali su kao start-upovi. Sve od samog početka, i to uz ograničen budžet.

 

 

Predstavljen 2004. godine, model Dacia Logan je ispunio sva obećanja: rekordan odnos veličine i prostranosti kao i osnovna oprema ponuđena po nenadmašnoj ceni. Omogućio je širokim masama u Istočnoj Evropi da po pristupačnim cenama priušte novi automobil i tako pokrenuo revoluciju na automobilskom tržištu. Zahvaljujući ceni koja može da se uporedi sa cenom osrednjeg polovnog automobila, bio je toliko uspešan da je od 2005. prodavan na tržištima širom Evrope. Dacia je postala merilo za novi način upotrebe automobila. Logan je prodat ukupno u 1,8 miliona primeraka, i u međuvremenu stekao kultni status narodnog automobila ovog dela Evrope, ali i šire.

 

 

 

Podstaknuta Loganovim uspehom, Dacia je 2008. proširila svoju ponudu modelom Sandero i njegovom SUV verzijom, Sanderom Stepway. Zahvaljujući prostranoj unutrašnjosti u kompaktnim okvirima, ovaj model je spreman da se uhvati u koštac sa najrazličitijim izazovima. Nova revolucija počela je 2010. predstavljanjem Dacia Duster-a. Ovaj model, koji je u međuvremenu postao pravi best-seller, učinio je segment SUV-ova, koji su do tada činili samo vrhunski modeli, pristupačnim mnogo širem krugu kupaca.

 

Dacia Duster TEST Vrele Gume

 

Verni vrednostima koje Dacia smatra svojim zaštitnim znakom – izuzetna prostranost, jednostavnost, robusnost i nenadmašna cena – oba nova modela su ostvarila veliki komercijalni uspeh. Sandero (uključujući Sandero Stepway) je bio najprodavaniji automobil na tržištu putničkih vozila u 2018. godini na primer, a od predstavljanja je prodat u 2,1 miliona primeraka. Od 2010. prodato je 1,6 miliona primeraka Dustera.

 

Dačia Sandero Stepway

 

I u poslednjoj deceniji Dacia nastavlja da nudi svojim kupcima jednostavne, pouzdane i robusne automobile bez suvišnih elemenata, kojima ispunjava njihove osnovne potrebe. Paleta modela obogaćena je Loganom MCV (karavan) 2007. kao i modelima Lodgy (monovolumen) i Dokker (monovolumen i kombi) 2012. Zahvaljujući entuzijazmu kupaca, Dacia može da se pohvali aktivnom zajednicom kupaca. Dacia je sada peta najprodavanija marka na tržištu putničkih automobila u Evropi.

 

Ove godine, Dacia će za svoju godišnjicu postojanja u Evropi predstaviti ograničenu seriju svih svojih modela koji će biti obojeni u specijalnu plavu boju karakterističnu za brend i ukrašeni brojem 15. Ova serija će biti dostupna na svim tržištima na kojima je Dacia prisutna, a cene će se kretati od 11.290 eura (Sandero TCe 90).

 

 

Dacia je jedini proizvođač koji, kao odgovor na izazov zaštite životne sredine, u svim modelima putničkih vozila nudi verzije sa motorima sa pogonom na plin/benzin.  Kao član Renault Grupe, sledeća Dačijina revolucija će uključivati svima pristupačna električna vozila. Dacia je u martu 2020. predstavila svoje konceptno električno vozilo Spring, svoj prvi sasvim električni model. Šta više, to će biti prvi gradski električni automobil koji će nositi Dacijin potpis. Biće to vozilo sa petoro vrata, četiri prava sedišta i dometom od gotovo 200 km.

 

 

 

 

 

1 Komentar

  1. U Sandera i dalje ugrađuju stari 0,9 tce a već imaju novi 1.0 tce. Valjda treba da se prodaju zalihe ili ne znam…

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery