AktuelnoTehnika

Da li je B58 najbolji motor koji je BMW ikada proizveo?

29.1KPregleda

Mnogi misle da jeste, i mada se ovakva tvrdnja čini ekstremnom, postoje argumenti koji je podržavaju.

 

BMW B58 je bez dileme sjajan motor, koji predstavlja odličnu kombinaciju atributa koji ga čine neprikosnovenim u kategoriji šestocilindarskih motora prisutnih na tržištu. Samim tim, nameće se pitanje da li je bolji od svih slavnih BMW-ovih motora iz prošlosti? Naravno, u ovoj priči sa strane treba staviti raritetne dragulje kao što je S70/2 V12 koji je pogonio legendarni McLaren F1. Ovde pričamo samo o velikoserijskim motorima.

 

One koji nisu toliko upoznati s BMW univerzumom, približićemo neke stvari vezane za B58. Radi se o 3,0-litarskom, rednom šestocilindarskom turbomotoru, koji je u službi brojnih modela bavarske marke, od BMW-a M240i pa do X5 xDrive40i. Koristi ga čak i BMW 745e „plug-in“ hibrid. Upravo ovde dolazimo do prvog ključnog atributa.

 

 

Svestranost

 

O kakvom se „univerzalcu“ radi jasno sugeriše činjenica da ga je BMW stavio u gotovo sve u šta je mogao. To samo po sebi nije neuobičajena praksa kada su u pitanju proizvođači automobila. Raspon sposobnosti B58 je zapanjujući, jer on pogoni istinske performantne modele kao što su M240i, M340i, X3 M40i i Z M40i. Takođe se nalazi u standardnim luksuznim primercima poput 540i, X5 xDrive40i, pa čak i masivnom X7 xDrive40i. Dovoljno je uglađen i efikasan za službu u „plug-in“ hibridima kao što su BMW X5 xDrive45e i 745e.

 

Naravno, postoje brojni motori na tržištu koji obavljaju posao u različitim modelima automobila, ali nijedan od njih se ne ističe na način na koji to radi B58. O bilo kojoj primeni da se radi, BMW-ov pulen deluje gotovo perfektno, baš kao da je namenjen upravo modelu u kojem se nalazi, bilo da se radi o maloj seriji 2 ili raskošnoj seriji 7.

 

Kada je reč o zabavi u vožnji i performansama, B58 prosto blista, u najvećoj meri zbog snage kojom raspolaže i samom isporukom. U M Performance specifikacijama (M40i modeli), raspolaže s 360 ks i 500 Nm, i to na papiru, dok je osećaj u stvarnoj vožnji kao da je poprilično snažniji, kadar da čak i teški SUV učini pristojno brzim.

 

Međutim, kao što smo prethodno spomenuli, nije samo o snazi reč, već i načinu na koji se ona isporučuje. Visok obrtni moment je dostupan u čitavom rasponu obrtaja, praktično bez turbo „rupe“. Pri bilo kojem stepenu prenosa, pri bilo kojim obrtajima, kada se pritisne papučica gasa, B58 prosto eksplodira i nastavlja da isporučuje snagu do „beskonačnosti“. Tek kada se provoza neki model drugog proizvođača, opremljen šestocilindarskim motorom, jasno se uviđa do koje mere je BMW B58 poseban.

 

Rafiniranost

 

Neko bi pomislio da je motor s istovremenim odzivom, bez turbo „rupe“, i gotovo 400 konja „prgav“ i „nasilan“, ali B58 to nije. Osećaj je kao da je motorno ulje u njemu zamenjeno kvalitetnim „kremom“. Nema neželjenih vibracija i zvukova, već samo uglađena isporuka bez trunke napora. Čak kada se potera u visoke obrtaje, ovaj BMW-ov motor ostaje uglađen i sofisticiran.

 

Sjajno sarađuje u sinergiji sa ZF osmostepenim automatskim menjačem. B58 i ogovarajuća kalibracija transmisije, jedna su od najboljih kombinacija među velikoserijskim automobilima, možda jedino zaostajući za Porscheom.

 

Karakter i zvuk

 

Na tržištu egzistira čitav niz sjajnih šestocilindarskih motora. Audijev 2,9-litarski twin-turbo V6 se nameće kao značajan igrač. Alfin V6 iste radne zapremine takođe. Međutim, nijedan od njih ne poseduje tako izražen karakter kao B58.

 

Vrednost

 

Da li je BMW B58 najbolji motor na svetu? Ne, naravno da nije, međutim adut u rukavu bavarske marke kada je o ovom agregatu reč je ono što on pruža za dati novac. B58 je prisutan u automobilima koji su dostupni širokom varijetetu kupaca. Obično, vozila opremljena posebnim motorima koštaju mnogo više od „običnih“, ali primera radi, u slučaju M240i i M340i to nije slučaj. Za ove modele ne mora da se potroši čitavo bogatstvo da bi se priuštio motor koji će pružiti više od ostalih na tržištu.

 

Jedini šestocilindarski motor koji može da nadmaši B58 u smislu zvuka, karaktera, snage i osećaja je Porscheov 4,0-litarski, atmosferski bokser iz Caymana GT4. Međutim, ovaj automobil je daleko skuplji a dotični agregat je ograničen na automobile iz „super special“ edicije.

 

Čak i S58, M verziji B58, nedostaje rafiniranost jeftinijeg „rođaka“, koji provereno ima lepši zvuk, čistiji i manje veštački.

 

Zaključak

 

BMW je tokom svoje istorije iznedrio gomilu izvanrednih motora. Njegovi četvorocilindraši iz šezdesetih bili su sjajni u svoje vreme, šestocilindraši iz osamdesetih i devedesetih briljantni, a neki od V8 i V12 prave „ubice“. Međutim, nijedan motor bavarske marke ikada proizveden, teško da može da parira kombinaciji snage, performansi, rafiniranosti, svestranosti i cene B58. Nažalost, motore s unutrašnjim sagorevanjem će zadesiti sudbina dinosaurusa pre ili kasnije, tako da treba da uživamo u „starim dobrim“ stvarima dok još uvek imamo prilike.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery