
Prvi veliki strani investitor brže-bolje rasprodao sve akcije BYD
Warren Buffett odnosno njegova investiciona kompanija se povukla iz BYD-a: da li to znači da kineski automobili ulaze u problematičan period?
Jedna od najpoznatijih investicija u svetu završila se posle 18 godina. Voren Bafet, možda i najpoznatiji investitor na planeti, odlučio je da proda sve akcije kineske kompanije BYD, najvećeg proizvođača električnih automobila u Kini.
Bafet je 2008. godine kupio oko 10% BYD-a za 230 miliona dolara. U međuvremenu, vrednost mu je skočila više hiljada procenata, pa je Bafet zaradio milijarde, i kroz rast vrednosti i kroz dividende
Samo od dividendi njegova kompanija je inkasirala desetine miliona dolara godišnje.
Ukratko – napravio je ogroman posao. Mi smo pratili taj zanimljiv put, pre nego što kod nas uopšte znalo za ovaj brend:
BYD tehnološka i berzanska enigma!
Ali ono što je sada vrlo zanimljivo nije koliko je zaradio – već zašto izlazi iz te priče.
Zašto je Bafet sada rekao „dosta“?
1. Pad prodaje u Kini
BYD već četiri meseca zaredom beleži pad prodaje na domaćem tržištu.
2. Cenovni rat
Kineski proizvođači automobila obaraju cene da bi opstali u trci, ali to jede profit
Upozorenje vlasti – sam predsednik Kine, Xi Jinping, upozorio je auto-kompanije da uspore. Smanje rizike, prestanu sa neprofitabilnom praksom prodaje vozila ispod cene koštanja. Da prestanu sa praksom neplaćanja dobavljačima i da ne grade fabrike koje ne donose zaradu.
Drugim rečima: sistem ozbiljno škripi. Moguće mnogo više nego što se to vidi kroz spoljne analize!?
Izlazak Bafeta iz igre, poznatog po tome da ulaže samo u stabilne i dugoročno zdrave firme, je jasan znak da rizik postaje preveliki.
Šta to znači za kupce u Srbiji?
Za nas, koji poslednjih godina sve više gledamo kineske automobile na ulicama i razmišljamo o kupovini, ovo nije nevažna vest. Ako se jedan od najvećih investitora povukao jer vidi probleme u kineskoj auto-industriji, logično je da se zapitamo:
– Postoji li kvalitetno a jeftino?
– Kakav je uopšte dugoročni kvalitet BYD automobila (koji inače nisu poznati po dugovečnosti) ako dolaze iz faze masovnog pojeftinjenja proizvodnje?
– Hoće li kineske firme moći da ispoštuju garancije ako finansijski pritisci postanu prejaki?
– Da li će delovi i servis za te automobile biti lako dostupni ako dođe do zastoja u lancu snabdevanja?
Bafetov izlazak iz BYD-a nije samo računica jednog investitora. To je jasan signal da kineska auto-industrija ulazi u turbulentan period.
A to znači da bi i kupci u Srbiji trebalo dobro da razmisle pre nego što donesu odluku – da li je pametno vezati se za automobilsku marku čija budućnost može biti nestabilna?
Lidija Piroški
Krajnje neozbiljna tekst. Katastrofalno sagledavanje ostalih aktera u globalnoj auto industriji. Loše poznavanje kvaliteta automobila. I nadasve ne upućenost i kratkovidost u kom smeru se kreće svet i kolika kriza i sukobi skoro svuda kucaju na mnoga vrata u svetu a samim tim i globalno tržište. Ford razmatra povlačenje iz Evrope, Nemačka auto industrija na ivici slobodnog pada … a gospođa primetila moguće probleme u BYD. Gospođo sedite, jedan !
Dok ti sediš u nekoj prćiji i palamudiš anonimno na internetu, šta neko nije uradio, mi obišli ceo svet, boravili u Kini 15 dana a da nas nije niko vodio za brnjicu i delimo iskustva sa vama. Prvi o „lešu u podrumu“ kineske auto industrije je upozorio lično predsednik Kine čiju izjavu možeš pročitati. Elem, Nemačka auto industrija ima još štošta da kaže, jer smo to saznali u razgovoru sa CEO Volkswagena kao i Japan. Ono što ti iz tvoje prćije ne vidiš, postoji velika razlika između „shvatanja“ i filozofije automobila u Kini i Evropi odnosno Japanu.
Najkraće, Kinez na automobil doživljava kao gaće ili cipele, na potrošno dobro, koje se baca za 5 godina. Njemu je bitno samo da automobil ima veliki ekran, da sijaju ledovi i da priča. Evropljanin i Japanac automobil smatraju investicijom i proizvodom koji ima dušu i svoj dugovečan život. Mi više poštujemo Pony bicikl nego oni automobil. Upravo zato, evo potpisujem jer sam se u to uverio, SVAKI kineski model je posle 200.000 pređenih teški i opasan otpad. A ta tema nas tek čeka.
Inače, predstavi se bre kao čovek sledeći put!
VolEm vas novosađanere i vojvođanere što ste tako fini i kulturni kada odgovarate na konentare koji vas ne „fale“. Kako se kaže kod mene u Sremu „Fal’te me usta il’ ću vas podereti“. Topični vojvođaneri i novosađaneri. „Nemci još nisu rekli sve…“ Tipična nalograđanska miteleuropa opsednuta Švabama.
Ima istine! Mi „novosađaneri“ smo baš kulturni i fini pa čak i kada se svađamo. Pogrešio si samo jedno, iza ovih reči je rođeni Sremac čiji je ćaća od 1942-1945 ganjao Švabe po Fruškoj gori… Ipak, tako je, „Die Beste“ je u genetskom kodu izvornih Vojvođana.
Sećam se davne pojave Chery automobila, beše; mali Ego, Tengo u golf klasi i valjda Tigo, manji SUV. Zadnja dva je koristila Bgd komunalna milicija (pre ćaci faze) I kažu da su prelazili ozbiljne kilometraže pre rashoda uz solidnu izdržljivost. Problem su već posle 6-7 godina bili rezervni delovi koje je danas skoro nemoguće pronaći iako ih se našim drumovima kotrlja određeni broj. Naš čovek (prosečan)
gleda nova vozila kroz prizmu polovnjaka, kao kad mali Romić pita oca; „tato, tako, kad če mi da kupimo Golfa osmicu?“ „Pa sine, kad izadže dvanaestka“.
Miodraže, bravo za sve napisano. I hvala za repliku nepismenom.
Бафет је продао много акција највећих америчким компанија јер очекује озбиљну кризу на тржишту притом Бид има 100 посто увећану царину на продају у САД. Много готовине за куповину акција када тржиште падне што значи код Бафета ништа ново.
Gospodza ce brzo promeniti misljenje ako joj distributeri BYD automobila daju jedan primerak na dugotrajno koriscenje toboz radi testiranja (videti slucaj sa Chery). Do tada ce biti pljuvacine svakako. Nema ovde reklamiranja badava Kinezi!!!
Možda je to u vašem sistemu vrednosti tako, u našem nije. GospoDŽa kako kažete, istražuje kao nezavisan novinar (govori 5 jezika uz Srpski) a vi koji volite servirane „istine“ to izgleda ne razumete. Inače, što se Chery tiče, jedna druga redakcija šeni na toj adresi pa se obratite njima.
Hvala
How yes no, a vi kao redakcija zivite od ljubavi….klasican odgovor „nezavisnih“ novinara. Nego, zar niste vi vozili Chery malko duze nego sto treba, cenim da se placali zakup.
Gilberto, mnogo se ti nešto baviš našim „dvorištem“ i od čega živi redakcija, što se uklapa u teoriju da (auto) novinar mora biti materijalni i duhovni prosjak. Kao što znaš, mogu kako ja hoću i sa kime hoću a to baš smeta vama koji ste u lancu ishrane, dok publika baš to traži. Kao što vidiš samo taj tekst ima više čitanja i šerovanja od svih auto-moto portala u Srbiji zajedno juče. Prilično jasan pokazatelj „nezavisnosti“ jer nisam jeo iz vaše ruke u Šangaju i kanapeiće po besmislenim promocijama. Već u glavu! Što se tiče napisanog da smo automobil vozili „duže nego što treba“, može li ekspertiza koliko je to „treba“ po modernom srpskom verovanju? Do tada ako si već pod anonimnom indentitetom, bar promeni nick u Ćaci.
Pozdrav i pogledaj emsiju u nedelju da vidiš šta rade pravi novinari.
100% je u pravu, nije se udostojila ni da iskopa koliko je investitor zaradio. Jednostavno može biti da od sada drugde može procentualno više zaradjivati. Tekst je bedan, tanak, plitak. A BYD ko može da kupi i treba, pogotovo sada kada se intenzivnije šire na naše tržište. Rodbinske veze ovde ne pomažu već samo profesionalizam čega sigurno nema u ovako plitkoj i jednostranoj analizi. Klasičan botovski tekst.
Borivoje, budući da se sa anonimnog naloga obračunavaš sa damom koja je javno potpisana punim imenom i prezimenom, moglo bi se reći da ti imaš sve karakteristike bota.
Drugo, analiza je upravo odraz stanja u ovoj oblasti gde su počeli sami sebe da jedu kineski proizvođači ratom niskih cena, na šta su upozoreni od strane „komiteta“ i to prvo odatle.
Niko ne prodaje akcije firme u usponu ako nema nešto sigurnije i profitabilnije. Takva su pravila, bez da se to vama sviđa ili ne u ovom slučaju.
BYD kao i većina kineskih modela su samo obična potrošna roba daleko od filozofije prosečnog Evropljanina.
Ostalo je već napisano u jednom od odgovara.
Lep pozdrav