Brodosplitov jedrenjak zaplovio punim jedrima!
Reč je o najdužem jedrenjaku na svetu koji će biti upisan u Guinness-ovu knjigu rekorda!
Brodosplit je napravio jedrenjak po imenu“Flying Clipper“. Izgrađen u Brodosplitu, sa svoja 162 metra najduži je jedrenjak na svetu. Kao takav, biće upisan u Guinnessovu knjigu rekorda. On je po prvi put prekjuče zaplovio punim jedrima pogonjen burom srednje jačine.
Reč je o jedrenjaku dugom 162, a širokom 18,5 metara i nosivosti 2.000 tona. Ima pet paluba, a na njemu će biti smešteno 450 osoba. Od toga, 300 putnika će biti smešteno u 150 luksuznih kabina, a 150 članova posade u 74 kabine. Luksuzno je uređen, ali sa stilom i atmosferom koji podseća na stare jedrenjake. Ima prostor za biblioteku i velike salone, od čega se jedan proteže na čak tri palube.
Na jedrenjaku je ugrađena i najmodernija navigacijska i komunikaciona oprema. Svaka kabina ima internet, telefon, televiziju, muziku i ostala sredstva zabave. Ceo brod je pokriven Wi-Fi signalom.
Na otvorenim palubama su tri bara i tri bazena, od kojih jedan namijenjen za ronjenje. Tu je i kuhinja koja se prostire na tri palube. „Klimatizacija na brodu je urađena prema visokim standardima da bi zadovoljila udobnost putnika u svim klimatskim uslovima“, naveli su predstavnici Brodosplita.
Jedrenjak je, između ostalog, poseban po tome što je isključivo namenjen za jedrenje, iako ima dva potpuno nezavisna motora električne propulzije. Veći ima 2.500 kilovat sati, a manji 1.700 kilovat sati. S ukupnom snagom od oko 4.200 kilovat sati, troši oko dve tone nafte na sat. Uz rezervoar od 800 tona, motorom će bez punjenja moći da se pređe 400 sati vožnje.
Opremljen je sa šest čamaca za spašavanje koji će služiti i kao tender čamci za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke. Tu su i osam splava, četiri sportska čamca i dva manja čamca.
„Flying Clipper“ je takođe prvi jedrenjak na svetu sa ugrađenim najvišim ‘Safe return to port’ sigurnosnim standardima. Stoga ispunjava sve zahteve američke obalne straže, kao i Službe za javno zdravstvo SAD-a. Jedini je jedrenjak na svetu koji je dobio najvišu moguću klasu za buku i vibracije.
Inovativni sistem koji se zove se „Siguran povratak u luku“ (eng. Safe return to port) novost je na našem tržištu. Od 2010. godine postoje novi standardi za povećanje sigurnosti putničkih brodova, putnika i posade, dodaje se u saopštenju Brodosplita.
Taj sistem zapravo znači da je sva ključna oprema na brodu duplirana. Zbog toga je projektovana gradnja dve stojarnice sa svim uređajima za proizvodnju električne energije i vode, te svih sistema goriva i maziva. A tu je i još jedan dodatni komandni most.
Na brodu je praktično sve dvostruko, pa će se u slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili poplave bilo kojeg prostora ili zona na brodu moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2.000 NM, što je inače najudaljenija tačka od kopna na moru.
Predviđeno je da plovi svim morima sveta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku. Zbog toga je izgrađen u skladu sa zahtevima za klasu leda. Brzina broda s jedrima će biti oko 16 čvorova, a predviđa se da će moći ploviti i do 20 čvorova uz prave vremenske uslove i sposobnost posade.
Sa svojim pogonom od dva motora plovi 16 čvorova, ima zakretne propelere, pramčani porivnik te dva kormila zbog čega ima izuzetne manevarske sposobnosti.
Brodosplit je prepoznat kao retko brodogradilište u svetu koje je u stanju izgraditi jedan ovako jedinstveni brod od projekta, preko gradnje i opremanja složenom opremom i luksuznim interijerom.
Takav je brod bilo izuzetno komplikovano sagraditi, ali je Brodosplit do kraja završio taj zadatak.