AktuelnoVesti

Botas otvorio sezonu trijumfom, „luda“ trka

Dominacija Mercedesa se nastavlja?

1.8KPregleda

Botas prvi, Hamilton kažnjen, Lekler i Noris na podijumu, tri  puta“safety car“, devet odustajanja…

 

Vozač Mercedesa Valteri Botas pobedio je na Velikoj nagradi Austrije kojom je startovao ovogodišnji šampionat Formule 1.

 

Finac je na austrijskoj stazi „Red Bul Ring“ došao do osme pobede u karijeri, ispred svog timskog kolege Luisa Hamiltona, koji je kažnjen i pomeren na četvrtu poziciju. Drugo mesto je nasledio Šarl Lekler u Ferariju, dok je treći bio vozač Meklarena Lando Noris, kojem je to prvi podijum u karijeri.

 

 

Botas je vodio od starta do cilja u Špilbergu i sasvim zasluženo slavio, a iako je Hamilton gotovo sve vreme bio iza njega mnogo ga je koštala greška koju je napravio u duelu sa Aleksandrom Albonom u bolidu Red Bula. Bila je to borba za drugu poziciju, mladi Tajlanđanin je napao svetskog šampiona, koji mu nije ostavio dovoljno prostora i došlo je do kontakta. Albon je završio van staze, a iako se vratio na stazu, u samom finišu je odustao, dok je Hamilton kažnjen dodavanjem pet sekundi na postignuto vreme na kraju trke.

 

Odmah je bilo jasno da britanski automobilista nema dovoljnu prednost da bi zadržao drugu poziciju, pošto je Lekler bio dve sekunde iza njega. Međutim, probijanje Norisa na treće mesto je bilo pravo iznenađenje, pošto se činilo da je Hamilton dovoljno ispred njega, ali najbržim krugom trke vozač Meklarena je stigao do uspeha karijere. Aktuelni šampion je na kraju klasifikovan dve desetinke iza svog sunarodnika.

 

 

 

Velika nagrada Austrije nije donela mnogo preticanja, ali jeste mnogo uzbuđenja, pošto je bezbednosno vozilo tri puta izlazilo na stazu, a viđeno je čak i devet odustajanja. Uzbuđenja je bilo i pre samog starta, pošto je Hamilton posle žalbe Red Bula pomeren na peto mesto, pošto nije usporio u finišu kvalifikacija, kada su na stazi bile istaknute žute zastavice, zbog čega nije kažnjen u subotu. A kada su se svetla na startu ugasila, vozač austrijskog tima Maks Ferstapen je bio glavni rival Botasu, pošto se držao uz njega na drugoj poziciji, međutim, njegova trka je potrajala samo deset krugova, pre nego što je zbog kvara morao da se povuče.

 

 

Od tada je Finac potpuno kontrolisao trku, a iako je Hamilton svaki put posle izlaska bezbednosnog vozila sa staze uspevao da mu se primakne, nije ni imao priliku da ga zapravo napadne. Trka je usporavana u tri navrata, prvo zbog izletanja Kevina Magnusena u Hasu, potom zaustavljanja vozača Vilijamsa Džordža Rasela tik pored staze i na kraju otpadanja točka sa bolida Kimija Raikonena. Od svega toga je najviše profitirao Lekler, koji se, kao i ceo tim Ferarija, poprilično mučio tokom cele trke, ali je na svežim pneumaticima iskoristio priliku u poslednjih desetak krugova.

 

 

Noris je na kraju došao do podijuma u direktnom duelu sa vozačem Rejsing Pointa Serhiom Peresom i timskim kolegom Karlosom Sainsom juniorom. Meksikanac je isto kao Hamilton kažnjen dodavanjem pet sekundi, ali zbog prebrze vožnje kroz pitlejn, pa je pomeren na petu poziciju, iza Sainsa. Sedmi je bio vozač Alfa Taurija Pjer Gasli, ispred Estebana Okona u Renou, vozača Alfa Romea Antonija Đovinacija i Sebastijana Fetela u Ferariju, kojem je pripao poslednji bod. Jedini vozač koji je završio trku, a nije među osvajačima bodova je Nikolas Latifi, koji je na svom debiju bio na 11. poziciji.

 

Naredna trka ovogodišnjeg šampionata Formule 1 vozi se za Veliku nagradu Štajerske sledećeg vikenda, a biće vožena takođe na „Red Bul ringu“.

 

Izvor: SportKlub.rs

Top Reviews

Video Widget

gallery