AktuelnoEco GreenVesti

BMW: novi električni superautomobil baziran na Neue Klasse platformi je moguć

1.19KPregleda

BMW Vision M hibridni superautomobil, nažalost nije se materijalizovao u serijski model. Pod nazivom XM, samostalan M model će pristići do kraja ove godine, ali sigurno neće biti na radaru tradicionalnih ljubitelja bavarske marke, kako zbog svoje SUV konfiguracije, tako i prilično upitnog dizajna.

 

Ipak, ne treba gubiti nadu, jer bi uvođenje Neue Klasse platforme 2025. moglo (eventualno) dovesti do konačnog lansiranje čistokrvne superperformantne mašine iz Bavarske.

 

Australijski WhichCar je na tu i neke druge teme popričao s Frankom Veberom, tehničkim direktorom BMW-a. Kada su novinari konstatovali da u ponudi bavarskog proizvođača nedostaje istinska perjanica u stilu M1, Veber je hitro odgovorio: „Netačno. Uopšte nemamo problem da kreiramo nacrt visokoemocionalnog modela, baziranog na matrici ’Nove klase’“. Mada se ne radi o direktnoj potvrdi „bona fide“ superautomobila, i to je bolje nego ništa.

 

Egzotični model ogrančene serije i ekstremno visoke cene možda ne predstavlja najbolji poslovni model u koji bi BMW investirao velika sredstva, budući da teži smanjenju prosečne flotne emisije. Međutim, bavarska marka bi dobila na pozitivnom imidžu, posebno u vreme kada trpi kritike na račun dizajna automobila koje ima u ponudi.

 

WhichCar citira „one koji su upoznati sa zbivanjima“, koji tvrde da bi perjanica bazirana na Neue Klasse mogla da poseduje četiri elektromotora smeštena u točkovima, dok bi baterija mogla da se napuni za samo pet minuta (što se istini za volju čini lepom maštarijom, bar za sada).

 

Dok superautomobil predstavlja mogućnost (još uvek na dugačkom štapu), Veber kaže da gradski model kreiran na osnovu Vision Circular koncepta, kao zamena za i3, nije u planu. „Novo vozilo predviđeno za eksploataciju u velikim gradovima trenutno nije na vidiku.“ Ipak, on je rekao da mali EV predstavlja prozor u BMW-ovu budućnost: „Pun ciklus ugljenično neutralnih materijala tokom kompletnog životnog veka vozila, zamena maske u obliku zuba glodara ’bubrezima’ u formi leptira i nova strategija marke, koja treba svoje proizvode da oblikuje više od iznutra prema van.“

 

Vrele Gume

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery