BMW prodaje model M3 već više od tri decenije, te je upkos svim značajnim promenama na svakoj generaciji (dobro, skoro svakoj, jer E36 nije dobro prošao), ovaj automobil uvek smatran za jedan od najuzbudljivijih automobila za vožnju.
Na jednoj „drag“ trci su se našle sve generacije ovog modela (osim gore pomenute E36), a rezultat je, slobodno možemo reći, očekivan, s obzirom da se BMW trudio da svaki novi model bude bolji od automobila kog menja.
Prema tome, nije nikakvo čudo to što je prva, originalna generacija ovo
g modela sa oznakom E30 završila trku na poslednjem mestu, kao ni to da je F80 CS izašao kao pobednik, dok su ga u stopu pratili E90 GTS i E46 CSL.
Naime, četvorocilindarski agregat iz originalnog modela je zamenjen novim, većim, šestocilindarskim jedinicama u naredne dve generacije, da bi model sa oznakom E90 odbacio šestocilindarski agregat i umesto njega dobio V8. Nakon toga je BMW odlučio da se vrati rednom šestocilindarskom agregatu kakav se nalazi na trenutnoj generaciji (F80), kojem doduše, pomažu dva turbo punjača.
Međutim, M3 je oduvek važio za automobil čija svrha nije samo brzina na pravoj liniji. Kada je o ovom modelu reč, uvek je fokus bio usmeren prema zabavnoj vožnji i emocijama, a retko ko može da odoli zvuku atmosferskog V8 agregata ili „režanju“ rednog šestocilindraša. U kombinaciji sa njihovim prosečnim ocenama, upravo te dve generacije modela M3 sa tim agregatima su na samom vrhu naše liste, uprkos tome što su sporije od novog modela na pravoj liniji.
Ako bismo pak morali da biramo našeg favorita, bio bi to E46 CSL… ili možda E90 GTS i njegov V8… Zaista je teško odlučiti. Koji od ova četiri modela biste vi odabrali?
Izvor: CarWow