Budući da je Volkswagen lansirao Golf a Audi S3, dok Mercedes-AMG brusi finalne detalje na unapređenom A35, BMW-ov odgovor dolazi u vidu nekoliko revizija na sopstvenom kompaktnom „hot heču“.
Serija 1 nažalost nije „dostojna“ prolaska kroz pun „M“ tretman, ali sledeća najbolja stvar je M135i xDrive, koji sada dobija seriju mehaničkih unapređenja nakon manje od tri godine na tržištu.
Treba imati na umu da ovo nije redovna restilizacija tokom sredine životnog ciklusa, pompezno nazvana Life Cycle Impuls (LCI) u BMW-ovom rečniku, već suptilna evolucija perjanice serije 1.
Rekalibrisane opruge i amortizeri poboljšavaju ponašanje šasije tokom dinamične vožnje kroz krivine. Inženjeri su takođe fino podesili nosače oscilirajućih ramena i kontrolnih spona na zadnjoj osovini. Što se prednjeg ogibljenja tiče, tu je hidraulička spona koja se koristi za povezivanje ramena prednjeg sistema oslanjanja, dok je nagib točka povećan da bi bolje apsorbovao bočne sile tokom kretanja kroz krivine.
M135i xDrive zadržava svoj mehanički diferencijal s ograničenim proklizavanjem, ugrađen u osmostepeni automatski menjač, a ista stvar može da se kaže i u vezi s 2,0-litarskim turbomotorom. Ovaj četvorocilindraš nastavlja da isporučuje 306 ks i 450 Nm, koje šalje na sve točkove. BMW-ov najmanji performantni automobil počiva na standrdnim točkovima od 18 cola, dok su oni od 19 opcioni.
Sada dolazimo i do kontroverznog dela ove nadgradnje. Naime, BMW je napravio izmene na sistemu veštačkog zvuka motora, koji se uz pomoć zvučnika širi kabinskim prostorom. Bavarci kažu da je buka koja se kanališe „pažljivo pojačana“, mada će se svaki istinski automobilski entuzijasta složiti da „opremi“ te vrste nije mesto u performantnim automobilima. U igračkama, možda…
S BMW-om koji sada u ponudi ima individualne nijanse za regularnu seriju 1, potpuno je smisleno da i M135i xDrive dobije svoj „fensi“ kolorit. Primerak na fotografijama doalzi u (ne-metalik) „Sao Paulo“ žutoj nijansi, ali su u igri i nove kao što su Frozen Pure Gray i Frozen Orange.
Vrele Gume