Na jednoj od najatraktivnijh staza Formule 1 imali smo jednu od najdosadnijih trka ove sezone, u kojoj je Mercedes još jednom ostvario dvostruku pobedu
Hamilton je vodio od početka do kraja, ne dozvolivši bilo kakvo iznenađenje tokom 44 odvozana kruga, čemu je možda doprinelo i davanje do znanja Botasu od strane tima da „nema timskih duela“. Na taj način, Britanac je povećao razliku u generalnom plasmanu, što je i sam šampionat učinilo „dosadnijim“.
Sam start je protekao tako što su vozači Mercedesa branili prve dve pozicije, ušavši kao vodeći u dugačak Les Combes pravac, nakon čega su praktično mogli da odahnu. Na kraju, Hamilton je imao preko osam sekundi prednosti u odnosu na timskog kolegu, što je manje bitno, jer su nekoliko krugova pre kraja svi „popustili gas“, sem sjajnog Danijela Rikijarda.
Četvrta pobeda u Belgiji je Hamiltonu donela prednost od 47 poena u generalnom poretku ovogodišnjeg šampionata.
Iza Botasa je trku završio Maks Ferštapen iz Red Bulla, čiji je ovo šesti uzastopni podijum. Mladi Holanđanin demonstrira sjajnu konsistentnost i šteta što Red Bull trenutno ne može da mu pruži tu nijansu koja mu nedostaje da se upusti u direktnu borbu s vozačima Mercedesa.
U 9. krugu, desio se neprijatan incident u kojem su učestvovali Antonio Đovinaci i Džordž Rasel, što je iniciralo izlazak vozila bezbednosti na stazu.
Drugu godinu zaredom, Đovinaci je izgubio kontrolu nad svojom Alfom na izlazu iz Fagnes šikane, udarivši u barijere, što je pored krhotina na stazu poslalo i zadnji točak, koji se našao na putanji Williamsa Džordža Rasela.
Britanac nije mogao mnogo toga da uradi da bi izbegao „odmetnuti“ točak, što je i njega poslalo u barijere sa suprotne strane. Oba vozača su na sreću bez povreda izašla iz smrskanih bolida, a još jednom se pokazalo koliko je odluka da se u F1 uvedu zaštitni „oreoli“ bila ispravna.
Kao što to obično biva, većina vozača je pohitala u boks po tvrdu smešu pneumatika. Botas umalo nije izgubio poziciju od Ferštapena, čiji su mehaničari odradili bolji posao od Mercedesovih. Ipak, Finac je uspeo da sačuva drugo mesto.
Nakon restarta, Hamilton je javio boksu da ima gubitak snage, a poslovična pasivnost Botasa se i u ovim trenucima pokazala, mada je tim poslao poruku Britancu da se radilo samo o menadžmentu snage i da ne treba da bude zabrinut.
Što se nastavka trke tiče, bez problema smo mogli da „odspavamo“, pošto se ništa posebno nije dešavalo sem sjajne vožnje Pjera Gaslija, kojem je izlazak vozila bezbednosti pokvario strategiju (vozio je dugi prvi stint na tvrdim gumama), tako da se kasnije, kada je otišao na promenu pneumatika, probijao kroz poredak ređavši rivale jednog za drugim. Takođe, Danijel Rikijardo je bio sjajan, osvojivši četvrto mesto, što je najbolji Renaultov rezultat sezone (istu poziciju je imao i na VN Velike Britanije). Australijanac je takođe odvozao najbrži krug u samom finišu, oduzevši na taj način Hamiltonu „grand slam“ (pol pozicija, najbrži krug i pobeda u trci).
Čak 40 sekundi iza vodećih se našao njegov timski kolega, Esteban Okon, koji je uspeo u poslednjem krugu da pretekne Aleksa Albona na Kemmel pravcu, što je njegov lični najbolji finiš u Formuli 1. Iza Albona je trku završio Lando Noris iz McLarena, kojem je nedostajalo još par krivina da i on pretekne Tajlanđanina.
Sjajni Pjer Gasli je, kao što smo spomenuli, došao do novih poena za odlični AlphaTauri, a šteta je što njegove performanse nije ispratio i Danil Kvjat. Prvih deset su kompletirali Lens Strol i Serhio Perez iz Racing Pointa.
Kvjat je bio 11., ispred Kimija Raikonena, koji je izvukao maksimum iz Alfe Romeo. Iza njih dvojice se našao Ferrarijem tandem, Sebastijan Fetel i Šarl Leklerk.
Nakon katastrofalnih kvalifikacija, Ferrarijeve muke se nastavljaju, i to na stazi na kojoj su uvek bili tradicionalno dobri. Loše izdanje Scuderije izgleda da ima veze sa zataškavanjem afere o navodnim nelegalnim pogonskim jedinicama iz prošle sezone, a o čemu se tačno radi, možda nećemo nikada saznati.
Leklerk je završio s manje od dve sekunde ispred Romana Grožana, koji je bio sekundu ispred Nikolasa Latifija iz Williamsa. Drugi Haas, koji vozi Kevin Magnusen, bio je poslednji – 17.
Imali smo običaj da na kraju ovakvog F1 izdanja napišemo da se „nadamo da će sledeća trka biti uzbudljivija“, međutim, definitivno imamo jednu od najdosadnijih i najpredvidivijih sezona Formule 1 u istoriji i to teško da će se promeniti do kraja šampionata.
Možda su u svemu najindikativnije reči Maksa Ferštapena, bar kada je trka na Spa Francorchamps u pitanju: „Da budem iskren, bilo je prilično dosadno, nimalo interesantno, a nisam mnogo toga mogao da uradim.
Nisam mogao da držim priključak s njima kada su forsirali, a pred kraj sam ostao i bez pneumatika, tako da sam poslednjih osam krugova vozio čuvajući poiciju, čuvajući prednje gume, tako da baš i nisam uživao ovde danas.
Na srednje tvrdim gumama nisam imao dovoljno prijanjanja, da bih pokušao na tvrdim da izvršim pritisak na Valterija, ali rečeno mu je da ubrza, tako da nisam mogao da držim priključak.“
Pavle Barta
Vrele Gume
VN Belgije 2020. (Spa Francorchamps)
POZ | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:24:08.761 | 25 | |
2 | +8.448s | 18 | |
3 | +15.455s | 15 | |
4 | +18.877s | 13 | |
5 | +40.650s | 10 | |
6 | +42.712s | 8 | |
7 | +43.774s | 6 | |
8 | +47.371s | 4 | |
9 | +52.603s | 2 | |
10 | +53.179s | 1 | |
11 | +70.200s | 0 | |
12 | +71.504s | 0 | |
13 | +72.894s | 0 | |
14 | +74.920s | 0 | |
15 | +76.793s | 0 | |
16 | +77.795s | 0 | |
17 | +85.540s | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNS | 0 |
Napomena – Rikijardo je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ | VOZAČ | NACIONALNOST | AUTOMOBIL | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | GBR | MERCEDES | 157 | |
2 | NED | RED BULL RACING HONDA | 110 | |
3 | FIN | MERCEDES | 107 | |
4 | THA | RED BULL RACING HONDA | 48 | |
5 | MON | FERRARI | 45 | |
6 | GBR | MCLAREN RENAULT | 45 | |
7 | CAN | RACING POINT BWT MERCEDES | 42 | |
8 | AUS | RENAULT | 33 | |
9 | MEX | RACING POINT BWT MERCEDES | 33 | |
10 | FRA | RENAULT | 26 | |
11 | ESP | MCLAREN RENAULT | 23 | |
12 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 18 | |
13 | GER | FERRARI | 16 | |
14 | GER | RACING POINT BWT MERCEDES | 6 | |
15 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 2 | |
16 | RUS | ALPHATAURI HONDA | 2 | |
17 | DEN | HAAS FERRARI | 1 | |
18 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
19 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
20 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
21 | FRA | HAAS FERRARI | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 264 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 158 |
3 | MCLAREN RENAULT | 68 |
4 | RACING POINT BWT MERCEDES | 66 |
5 | FERRARI | 61 |
6 | RENAULT | 59 |
7 | ALPHATAURI HONDA | 20 |
8 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 2 |
9 | HAAS FERRARI | 1 |
10 | WILLIAMS MERCEDES | 0 |