Baterija, pogonski sklop i dizajnerski detalji Mercedes-Benza Vision EQXX uskoro u serijskoj proizvodnji
Upravo predstavljeni Mercedes-Benz Vision EQXX koncept, imaće snažan uticaj na buduća električna vozila ove nemačke marke. Njegova dizajnerska rešenja ćemo na serijskim automobilima moći da vidimo već od 2024.
Estetski gledano, „nos“ EQXX-a bez maske krasiće buduće elektromobile proizvođača iz Štutgarta. „Videćete nešto slično u godinama koje dolaze“, rekao je Gorden Vagener, glavni dizajner kompanije.
EQXX u velikom obimu sadrži obnovljive materijale unutar kabinskog prostora, uključujući lažnu kožu, dobijenu od pečuraka i usitnjenih vlakana kaktusa. Vagener je sugerisao da će tekstil ovog tipa biti korišćen u budućnosti: „Koža je i dalje dominantan materijal. Teško da ćemo moći u potpunosti da je zamenimo, ali ćemo kupcima koji je ne žele pružiti alternativu.“
Aktuelne Mercedesove električne automobile odlikuje crni panel na mestu gde obično počiva maska hladnjaka. Ovaj element podseća na tradicionalno rešenje, ali vazduh ne može da prolazi kroz njega. EQXX odbacuje dotičan stajling u korist modernije, aerodinamičnije varijante.
Pogonski sklop EQXX-a će ući u serijski model 2024., a čini ga elektromotor, transmisija i pridružena elektronika. Mercedes kaže da ove komponente uključuju i novu generaciju silicijum karbida.
Naravno, biće dostupna i varijanta s dva motora, koja će žrtvovati ukupnu autonomiju u korist dodatne snage. Pojedinačni motor u EQXX-u isporučuje 204 ks.
Arhitektura EQXX-a od 900 V će takođe ući u proizvodnju. Glavni čovek u Mercedes-Benzu zadužen za tehniku, Markus Šefer, kaže da ovaj sistem može obezbediti domet od 300 kilometara za samo 15 minuta punjenja.
Hemija baterije iz koncepta će ući u proizvodnju u 2024. ili 2025. modelnoj godini, kaže Šefer. Ona pruža „duži domet za isti novac s povećanom efikasnošću“.
Solarni paneli EQXX-a pozicionirani na krovu, takođe će ući u serijsku proizvodnju. Koncept ih koristi, kao i litijum-gvožđe-fosfatne baterije radi skladištenja energije da bi se napajali uređaji poput ventilatora, svetala i info-zabavnog sistema. „Smatramo da će novo krovno rešenje biti potrebno. Stakleni krovovi i solarne jedinice, biće važan detalj u ponudi u budućnosti“, rekao je Šefer.
Vrele Gume
2 Komentara
Comments are closed.
[…] a samim tim i efikasnosti. Mercedes-Benz je zauzeo isti kurs, a vesnik budućih vremena je Vision EQXX koncept, s više nego impresivnim koeficijentom otpora vazduha od samo […]
[…] atributa a samim tim i efikasnosti. Mercedes-Benz je zauzeo isti kurs, a vesnik budućih vremena je Vision EQXX koncept, s više nego impresivnim koeficijentom otpora vazduha od samo […]