AktuelnoOnline plusVesti

Avio kompanije pred bankrotom

5.96KPregleda

Bez državnih subvencija do kraja maja bankrotiraće 90% avio kompanija

Desilo se nezamislivo! U svega nekoliko sedmica prizemljena je gotovo celokupna evropska i najveći deo globalne avio flote.

 

 

Putnički vazdušni saobraćaj, isprebijan KOVID19, bori se za svoju egzistenciju. Sam pogled u nebo je dovoljan. Belih tragova (oni što nas truju i zaprašuju) gotovo i da nema.

 

U Italiji se beleži pad prodaje avionskih karata za 80%.

Kažu da ih još svega nekoliko procenata deli od potpune obustave letova. Prema izveštaju „Centre for aviation“, agencije koja prati globalno funkcionisanje aviosaobraćaja, stanje je krajnje kritično i zabrinjavajuće.

 

Situacija za većinu avio prevoznika je beznadežna ukoliko se države ne umešaju u spašavanje. 

 

Bez hitne inekcije novca poreskih obveznika, većina komercijalnih aviokompanija do kraja maja će bankrotirati

 

 

Kako bi sprečile najgore, Švedska i Danska već su svom SAS-u ponudile kreditne garancije. Finnair je dobio podršku u Helsinkiju, a Air France i KLM su podnele zahteve Parizu i Hagu u vezi državnog pojasa za spašavanje.

 

Uvek problematična Alitalia, zatim nemački Condor, kao i Brussels Airlines toliko su zaglibili da bez nacionalizacije neće preživeti.

 

 

U sklopu sumornih predviđanja, dolazimo do gotovo neverovatne najave da „poslovni model Air Serbia“ vrlo izvesno može postati pravilo poslovanja mnogih uglednih avio kompanija.

 

Ipak, novac neće doći bezuslovno, a ni tako lako, jer važeće EU zakonodavstvo zabranjuje državne subvencije za avio kompanije. A umešala se i ekologija.

 

 

Da se podsetimo, neposredno pre pandemije EU je donela regulativu za uslove smanjenja emisije ugljen dioksida aviokompanije, pa će iskoristiti ovu situaciju da im dodatno „zavrnu ruku“. Jer, samo šampion jeftinih letova irski (a američki) Ryanair se nalazi na sedmom mestu među prvih deset zagađivača u EU. Ostalih devet je iz zone teških industrija koje koriste ugalj.

Zanimljivo je da ova kompanija, koja je specijalizovana za kratke letove, najviše doprinosi avio zagađenju koje prema procenama globalno učestvuje sa 3% od ukupnog zagađenja planete Zemlje.

 

Svakako da sada postoje gotovo idealne mogućnosti za „čišćenje“ i implementaciju alternativnih goriva, pa je za očekivati da će Ursula Fon der Lejen ovu situaciju iskoristiti upravo za ostvarivanje ekoloških ciljeva, da ovako čist  vazduh kao ovog proleća zadržimo dalje!

Sve u svemu, tektonski poremećaji su neizbežni.

 

 

Za očekivati je da se narednih meseci u socijalrealističkom maniru na „polucrno“ spasava živa glava privredne grane od koje zavise milioni, uključujući i radnike aerodroma, kuvare, ugostitelje, kontrolore leta…

 

 

 

Na kraju, postoji i dilema na koji će način preživeti i da li će u ovom obliku opstati low cost avio kompanije, koje još uvek „gromoglasno“ ćute.

 

Imajući u vidu da je iza većine lovkostera već uveliko „polucrni“ Američki investicioni kapital, ne bi bilo iznanađenje da nakon izlaska iz doba koronavirusa „Amerika i Engleska postanu zemlja proleterska“.

 

Lidija Piroški

1 Komentar

  1. „Za očekivati je da se narednih meseci u socijalrealističkom maniru na „polucrno“ spasava živa glava privredne grane od koje zavise milioni, uključujući i radnike aerodroma, kuvare, ugostitelje, kontrolore leta…“

    Zašto se ovako ne razmišlja i kad je tema elektro protiv benzin/nafta automobila? Koliko tek tamo ima radnika? 😉

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery