Audi ne krije ambiciozne planove vezane za elektrifikovanu budućnost
Druga bavarska marka trenutno radi na nekoliko čisto električnih modela koji će debitovati u narednih 10 godina. Međutim, ambicije proizvođača iz Ingolštata su mnogo veće. Po rečima šefa kompanije, Markusa Dismana, Audi planira da postane čisto „eletkričan“ u narednih 20 godina.
Zapravo, radi se o vremenskom okviru koji je zamišljen kao neophodan za kompletiranje tranzicije. Po Dismanu, Audi trenutno određuje rok potreban za postepeno ukidanje aktuelnih modela s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Dotični automobili će ili postati čisto električni ili će biti eutanazirani.
Do kraja 2021., marka iz Ingolštata će imati šest čisto električnih modela u ponudi, uz 12 „plug-in“ hibrida. Međutim, to je tek početak. Audi želi da ima dvadeset elektromobila u prodaji do 2025., i ukoliko mu pođe za rukom da to ostvari, mogao bi da postane proizvođač poput Tesle pre nego kasnije.
Ipak, ne treba zaboraviti da su iz Ingolštata javili da će nastaviti razvoj motora s unutrašnjim sagorevanjem, u pokušaju da ih učine maksimalno efikasnim. Dakle, bez obzira što će Audi započeti postepeno ukidanje SUS motora, benzinci će i dalje imati svoje mesto u portfoliju. „Plug-in“ hibridi će verovatno služiti kao modeli za prevaljivanje velikih distanci, pružajući kupcima koji frekventno prelaze stotine kilometara „iz cuga“, mogućnost da poseduju upotrebljiva vozila. Oni koji nisu izraziti „dugoprugaši“, moći će da se oslone na elektromobile.
U ovom trenutku, u ponudi su samo četiri različita električna modela Audija, s tim što su dva zapravo modelne varijante. Audi e-tron, e-tron Sportback, e-tron S i e-tron Sportback S su trenutno jedini svoje vrste u gami proizvođača iz Ingolštata. Međutim, do kraja godine na scenu će stupiti Audi e-tron GT i Audi Q4 e-tron, uz verovatno par novih „plug-in“ hibrida.
S obzirom na sve navedeno, cilj marke „četiri prstena“ da postane čisto električna u narednih 20 godina nije tako nedostižan. Da li će i ostali premijum proizvođači slediti ovu matricu?
BMW takođe ima ambiciozne planove kada je reč o elektrifikaciji njegovih modela, mada se čini da je poslednji pristigao „na žurku“. BMW iX je prvi istinski električni automobil bavarskog proizvođača još od i3, a još uvek nije zvanično u prodaji. Mada Audijevi e-tron modeli na tržištu počivaju na postojećim platformama, oni nisu samo elektrifikoane verzije postojećih modela, kao što je to slučaj s BMW-om iX3. Isto se može reći i za Mercedes-Benz EQC. Naravno, i u Minhenu planiraju da u bliskoj budućnosti popune električnu ponudu, uključujući i4, elektrifikovanu seriju 7, iX1 i eventualno čak i električni M5. BMW takođe želi postepeno da ukine motore s unutrašnjim sagorevanjem, mada bi rok za ostvarivanje tog procesa mogao biti nešto duži od Audijevog.
Vrele Gume