AktuelnoPredstavljamo

Audi Skysphere koncept – čista fascinacija

2.37KPregleda

Ovaj futuristički, autonomni EV, inspirisan je Horch roudsterom iz 1937.

 

Kada vidimo aktuelni e-tron GT, pa zatim Sphere koncepte, biva nam jasno da je sjajna budućnost marke iz Ingolštata zagarantovana. Prva od Sphere studija koju možemo da vidimo u punom sjaju je dvosed roudster, koji će prvo javno pojavljivanje imati na Pebble Beach Concours d’Elegance 2021. Oni koji su imali prilike da ga vide uživo, kažu da je u stvarnosti atraktivniji nego na fotografijama.

 

 

Skysphere ispod svoje fascinantne karoserije poseduje jedan interesantan sistem. Naime, u pokretu može da menja međuosovinsko rastojanje, transformišući se iz impozantnog, dugačkog grand turera u okretni roudster, i to prostim pritiskom na dugme. Aktuatori iza prednje osovine pomeraju čitav front automobila prema nazad, skraćujući međuosovinsko rastojanje za gotovo 25 centimetara u okviru tranzicije iz „GT“ u „Sport“ režim. Teoretski, Skysphere nudi nivo 4 autonomne vožnje, tako da se u GT režimu volan i papučice uvlače u armaturnu tablu, kreirajući prostran, prozračan kokpit za dvoje srećnih putnika.

 

 

Automobilskim magovima iz Audija je nekako uspelo da Skysphere izgleda fenomenalno u obe konfiguracije. Kao što smo naveli na početku, koncept je inspirisan Horch roudsterom iz 1937., koji je 2009. u Pebl Biču odneo „Best in Show“ naslov. Naravno, Horch je jedna od marki koje su učestvovale u kreiranju modernog Audija. Druge dve su (uz Audi) DKW i Wanderer, iz kojih je nastao Auto Union, koji se kasnije transformisao u Audi kakav danas poznajemo. Ipak, bez obzira na slične proporcije, Skysphere u sebi nema ništa retro.

 

 

Audijev „Singleframe“ motiv dominira anfasom, s osvetljena četiri prstena. Na desetine LED akcenata služe kao pokazivači pravca, kreirajući zabavan animirani ples prilikom dolaska i odlaska. Uska kućišta farova s trouglastim svetlosnim elementima obasjavaju put ispred, nagoveštavajući izgled farova kod budućih modela druge bavarske marke.

 

 

Lukovi točkova su ispupčeni, evocirajući na čuveni Quattro iz osamdesetih, dok zadnja sekcija podseća na trkačke automobile od pre jednog veka, uz prisustvo na desetine grimiznih LED dioda.

 

U produženoj GT postavci, tu je atraktivan panel u ružičastoj nijansi, s trouglasnim akcentima odmah ispred kabine, u koordinaciji s elegantnim poklopcem prtljažnika iza sedišta.

 

 

Skysphere u ovoj konfiguraciji poseduje i nešto viši klirens, zahvaljujući vazdušnom ogibljenju u saradnji s GPS sistemom, da bi se obezbedila udobna, meka vožnja kao na jastucima. S druge strane, u Sport postavci, karoserija se približava tlu a prednji deo se uvlači i prekriva spomenuti panel. U kabinskom prostoru, volan i armaturna tabla se „predstavljaju“ vozaču, obezbeđujući sportski ambijent.

 

 

Audi kaže da Skysphere do 100 km/h ubrzava za manje od četiri sekunde, zahvaljujući zadnje postavljenom elektromotoru sa 632 ks (465 kW). Baterija od 80 kWh počiva iza sedišta i unutar centralnog grebena, pružajući domet do 500 kilometara (po WLTP-u). Dva kompleta posebno dizajniranih štapova za golf (Pebl Bič je golf kompleks, ne zaboravimo), počivaju u izdašnom prtljažniku, dok par kofera pronalazi mesto u zadnjem odeljku.

 

 

Naravno, neizostavan deo nezaboravnog iskustva je prostran kabinski prostor, urađen od ekološki prihvatljivog „agava plavog“ mikrofibera i veganske kože, odavajući počast dizajnerskom centru u Malibuu u Kaliforniji, koji je i kreirao Skysphere koncept. Trim od obnovljivog eukaliptusa pojavljuje se na panelima vrata, kao i elegantni metalni akcenti, inspirisani Art Decom, podsećajući na stari Horch. Panel sa širokim ekranom zauzima mesto gde se obično nalazi konvencionalna instrument tabla, od čega se dve trećine odnosi upravo na instrumentaciju i info-zabavni sistem. Kontrolne jedinice audio i klima uređaja se nalaze na panelima vrata, što je iznenađujuć ali izvanredan detalj.

 

 

Audi Skysphere, uz buduću perjanicu Grandsphere i svestrani Urbansphere, prethodnica je budućeg stajlinga i visoke tehnologije marke iz Ingolštata. Zapravo, kompanija tvrdi da će Grandsphere iznediriti serijski model, koji će na scenu stupiti do sredine dekade. Neki elementi Skyspherea će verovatno ostati u domenu konceptnih automobila, poput varijabilnog međuosovinskog rastojanja, ali ako budući Audijevi modeli budu upola atraktivni kao ovaj dvosed, „pašćemo u nesvest“.

 

Vrele Gume

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery