Vesnik novih vremena
Talisman… Ime koje sigurno nije slučajno odabrano. Da li će ovaj model, ova „amajlija“ na četiri točka doneti Renaultu uspon, sreću i napredak?
Šta ovu limuzinu odlikuje na prvi pogled? To je na prvom mestu elegantan stajling, prilično luksuzan moramo reći, zatim ugodan, pravi „francuski“ kabinski prostor, kao i visoka tehnologija i inovativnost, neizbežne kada su savremena vozila u pitanju.
Renault Talisman dolazi i u karavanskoj varijanti, a zvaničnu premijeru će imati za dva meseca u Frankfurtu, dok će na tržište stupiti krajem ove godine.
Stajling
Talisman u svojoj osnovnoj verziji dolazi kao trozapreminska limuzina, što je verovatno najomiljenija automobilska forma na svetu. Talismanu se mora priznati, da ovako gledajući sa fotografija, izgleda prilično harizmatično. Krase ga proporcije tipične za nemačku školu automobilskog dizajna, ali uz detalje koji ga u potpunosti oplemenjuju, čineći ga definitivno atraktivnijim i manje „hladnim“.
Renaultovi inženjeri su se u ovom slučaju vratili na osnove i krenuli iz početka. Mada su mnogi pomislili da postoji srodnost sa Nissan Maximom, to nije tako, mada su gabariti veoma bliski. Visina krova je primera radi samo 1,46 m, a ono što je takođe postignuto je idealan odnos „jedna trećina naspram dve trećine“, kada su u pitanju paneli karoserije. Duga hauba motora dodatno doprinosi vizuelnom dinamizmu Talismana, a snaga je oličena kroz točkove od 19 cola, sakrivene ispod lepo oblikovanih lukova.
Talisman odiše utiskom moći, a ta ekspresija je dobro ukomponovana sa komponentama zaduženim za luksuz, poput hromirane maske hladnjaka. Vizuelni potpis se nastavlja LED dnevnim svetlima u „C“ formi. U zavisnosti od verzije, Renaultova nova limuzina može biti opremljena potpunim LED osvetljenjem.
Kada govorimo o bočnom profilu, on je dinamičan, što je naglašeno i trećim bočnim staklom, što opet evocira na luksuzne limuzine i podseća na to da u kabini ima obilje prostora. Hromirani detalji stavljaju tačku na „i“ kada je reč o eleganciji siluete Talismana.
Renaultova limuzina dolazi sa izborom od čak 10 različitih boja karoserije. Devet ih se ubraja u metalik kategoriju, uz „glečer“ belu. Takođe, dostupno je pet različitih dizajna naplataka, od 16 do 19 cola.
Unutrašnjost
Renault se definitivno potrudio da napravi kvalitetan enterijer. Očigledno je da su smernice pre svega bile tradicionalne i klasične kada govorimo o dizajnu, što svakako treba pozdraviti, jer se na taj način dobilo na ozbiljnosti.
Vizuelno, kabina je podeljena u tri vodoravne ravni, koje čine osnovu strukture unutrašnjeg prostora.
Pojas koji obuhvata putnike je u mekom trimu, prijatnom na dodir. Ono što je „dalje“ je s namerom urađeno na opušteniji način što se tiče boja i materijala. Dotični kontrast doprinosi utisku prostranosti. Na kraju, kombinacija posebnih boja i spektar različitih materijala stvara različite ambijente unutar kabinskog prostora. Poseban naglasak je stavljen na dizajn i ergonomiju.
Renault je takođe pažnju obratio na komfor vozača i putnika, tako da je kabina Talismana među najprostranijim u klasi, što se može uvideti iz sledeća tri parametra: Pojas u visini glava napred i pozadi – visina od sedalnog dela sedišta do krova iznosi 902 mm napred i 855 mm pozadi. Izdašan je i pojas u visini laktova, a u visini kolena iznosi 262 mm, što je među najboljim rezultatima u segmentu.
Unutar kabine, kada se sve skupi, ima čak 25 l korisne zapremine za odlaganje razno-raznih predmeta. Zapremina prtljažnika od 608 l je takođe u samom vrhu segmenta.
Sedišta su komforna i široka, sa „Cover Carving“ tehnologijom, prvi put primenjenom u svetu automobila. Reč je o polukrutoj, fleksibilnoj školjki sedišta, smanjene mase. Ova sedišta pored poboljšanog komfora, obezbeđuju i više prostora za kolena putnika na zadnjoj klupi.
Prednja sedišta imaju čak 10 različitih podešavanja. Što se lumbalnog dela tiče, on takođe može biti podešen u 4 različite pozicije. Komfor na nivou, nema šta.
Multimedija
Talisman dolazi sa tri tipa info-zabavnih sistema. Osnovni model je opremljen radio uređajem i displejem od 4,2 inča. U zavisnosti od tržišta, ovaj digitalni radio nudi besprekoran prijem i kvalitetan zvuk sa CD-a. Signal nosi informaciju i u tekstualnom formatu, tako da može da se prati šta se sluša.
Kada je reč o srednjem nivou, Talisman dolazi sa R-Link 2 multimedijalnim tabletom sa displejem od 7 inča u „pejzaž“ formatu, kao i sa Bose Surround audio sistemom.
Vrunski uređaj dolazi sa R-Link 2 sa ekranom od 8,7 inča u „portret“ formatu.
Vožnja
Uživanje u vožnji se spominje stalno, koji god da je novi model u pitanju. Na ovaj segment se stavlja poseban akcenat, jer bez obzira na sve tehnološke novotarije, automobil je sprava koja pre svega služi za prevoz, a prilikom obavljanja te radnje, velika većina vozača teži tome da pronađe neko zadovoljstvo.
Talisman ima nizak profil, što jasno govori o spuštenoj tački težišta. Ovaj automobil je kreiran tako da pruži ugođaj u vožnji. Renault je ovde u potpunosti iskoristio svoju bogatu ekspertizu, te Talisman opremio savremenim, inovativnim tehnološkim sistemima.
Sada je 4Control elektronski sistem povezan i sa kontrolom amortizera. Prilikom vožnje po gradu, 4Control šasija, što u Renaultu ističu kao svoj „specijalitet“, obezbeđuje hitre i spretne manevre, tako da vozač zaboravlja na realne gabarite vozila. Na otvorenom putu, poboljšava se stabilnost u krivinama, a samim tim i bezbednost, posebno pri iznenadnim manevrima izbegavanja.
Kao i novi Espace, i Talisman je opremljen „Multi-Sense“ tehnologijom. Limuzinska konfiguracija ovog automobila mu čak u još većoj meri omogućava iskorišćenje ove tehnologije kada je uživanje u vožnji u pitanju.
Talisman, kao i mnogi drugi modeli u ovoj klasi, poseduje „dvostruku ličnost“.Naravno, reč je o režimima vožnje. U ovom slučaju vozač može da bira između „Comfort“ i „Sport“ varijanti. Sasvim je jasno da „Sport“ donosi izraženiju dinamiku i oštriji odziv, dok „Comfort“ pre svega služi za „redukciju stresa“ i opušteno krstarenje.
Motori
Talisman je pogonjen modernim, efikasnim motorima male radne zapremine. Tu je snažni benzinac u vidu TCe 200, dok boje dizela brane Energy dCi 160 i Energy dCi 130, čije specifikacije postoje i za novi Espace. Međutim, ovi motori još više dolaze do izražaja u Talismanu, koji je nekih 200 kg lakši od velikog krosovera.
Ono na čemu je Talisman profitirao su tehnologije poslednje generacije, poput sistema direktnog ubrizgavanja goriva i novih čeličnih klipova.
Sve u svemu, dva benzinska i tri dizel motora su dostupna za novi Renault Talisman.
Benzinci Energy TCe 150 i Energy TCe 200 dolaze ekskluzivno upareni sa sedmostepenom EDC automatskom transmisijom s dvostrukom spojnicom.
Dizel Energy dCi 110 može biti uparen ili sa šestostepenim manuelnim ili šestostepenim EDC automatskim menjačem s dvostrukom spojnicom. Isto važi i za Energy dCi 130.
Kao i u novom Espaceu, Energy dCi 160 twin-turbo, dolazi isključivo sa šestostepenim automatskim EDC menjačem.
Zaključak
Renault je sa Talismanom nastupio ozbiljnije nego ranije u segmentu sedana srednje veličine. Korporativni dizajn je odlično ukomponovan sa poznatim smernicama koje vladajaju u ovoj klasi. Mehanika i pogon su bez sumnje odlični, ali ipak postoje stvari u koje ćemo morati da se uverimo uživo. To se pre svega odnosi na materijale i završnu obradu. Na tom planu je Renault redovno „kiksao“ u odnosu na nemačku konkurenciju. Pored toga, treba sačekati i uvideti da li su „gremlini“ koji su dolazili sa Lagunama otišli da muče neke druge proizvođače.
Na kraju, ono što će igrati ključnu ulogu prilikom lansiranja na tržište će biti cenovna politika.