Online plus

Smart DCT Turbo

1.57KPregleda

„Bolji život“ iz ugla Smart voajera

Moj tast Lemi je na pitanje „kako je“, redovno odgovarao: „Nikad bolje.., da dođe“. Možda baš zato koristim svaku priliku da nađem na ino prezentacijama nekog vozila. Vodim se logikom da dok to „bolje ne dođe“, bar u međuvremenu proverim šta to propuštam. Tako sam se nedavno našao u Kelnu na promociji smarta DCT turbo


U Kelnu je prisutna najveća količina automobila smart po glavi stanovnika: 8,8 primeraka na 1000 duša

Tehnologija
Uvođenje automatskog „twinamic“ menjača sa dvostrukom spojnicom započeto je na modelu smart fortwo opremljenim motorom od 71 ks. Od leta 2015., novi automatski menjač ugrađuje se i u izdanja smart fortwo sa 90 ks i forfour sa 71 ks. Obe serije mališana iz Mercedesove filijale smart, sada nastupaju sa 9 kombinacija motora i transmisija. Razvijen u Getragu, najvećem dobavljaču menjača na svetu, „twinamic“ donosi osetnu lakoću menjaja stepena prenosa uz neometan dotok obrtnog momenta.

 

U Kelnu vlasnik smarta ima popuste pri parkiranju, u auto perionici kao i za „rent-a-car“ i „car sharing“ usluge. Sve je više parking mesta u gradu ekskluzivno namenjenih za smartove kao i u aerodromskim garažama širom Nemačke

„The Great Pretender“
U redu, nakon što smo sleteli na aerodrom u Diseldorfu, pred nama je 26 sati da se pretvaramo da smo kelnski japiji, koji svoju ekološku svest, nabadaju u oči komšijama, vozeći ovaj simpatičan „lifestyle“ automobil.

Preuzimanje automobila događa se u salonu nameštaja!!! „Design post“ je izložbeni prostor nastao preuređenjem stare pošte. Gde su nekada paketi stenjali pod težinom drugih paketa, sada se prezentuje nameštaj koji potpisuju „nikad čuo“ dizajneri. Većina izloženih komada izgleda kao da je izašla iz „Šipada“ 1966., a prodaje se po ceni sa uračunatih 49 godina kamate.

Smart fortwo je stvoren za slalom kroz gradski sobraćaj, uključujući mogućnost instant smeštanja u tek oslobođeno parking mesto

Okrepljujemo se uz organski neutralne sendviče i zadužujemo žuti smart forfour. Domaćini su bili ljubazni da unapred uprogramiraju radio stanice, čija muzika treba da nas dovede u odgovarajuće raspoloženje. Uspelo im je! Elektro pomični krov zatvaramo jedino kad naletimo na kišovitu deonicu na opuštenom krstarenju pri 70 km na čas kroz šumovite predele na putu do Bona. Čak i sa otvorenenim krovom otkrivamo da je zvučna izolacija motora urađena znalački. Info-zabavni sadržaji dostupni su preko „Mirror Link“ veze koja omogućava da se sve funcije mobilnog telefona prenesu na centralni ekran vozila. U budžet varijanti, povezivanjem sa baznim audio sistemom, telefon smešten na odgovarajućoj konzoli preuzima na sebe ulogu centralnog ekrana. Usput se, poput pravih japija, hidriramo mineralnom vodom iz flašica u pregradama, Evian, šta bi drugo.

Dok je prinudno nosio titulu glavnog grada Zapadne Nemačke, neko je Bon opisao kao grad dva puta manji od čikaškog groblja, ali zato dvostruko više mrtav.

 

Qvest Hotel

Srećom od 1990., ovde se dosta toga promenilo. Četvrt veka globalnog zagrevanja stvorilo je uslove da se na Rajni napravi tropski bar sa peskovitom plažom. „Chill out“ muzika „stereofonično“ dopire iz dva smarta, pretvorena u ogromne zvučne kutije. Na meniju – 5 vrsta hamburgera i lokalna dizajnerska pića kao što je „Fritz Kola“. Dezert: korporativni „Hippy“ sladoled „Ben and Jerry“.

Zavaljeni u „ligenštule“, opušteno ćaskamo. Produkt menadžer Slavko Bevanda, upoznaje nas programom urbane mobilnosti „smart add on“. Reč je o kooperaciji smarta i kompanija iz sektora pružanja usluga. Tako u Kelnu vlasnik smarta ima popuste pri parkiranju, u auto perionici kao i za „rent-a-car“ i „car sharing“ usluge. Dodatno, sve je više parking mesta u gradu eksluzivno namenjenih za smartove kao i u aerodromskim garažama širom Nemačke. Lista usluga se širi.

Design Post – salon nameštaja
Carlo Furst, inženjer pogonski sistema

Fortwo u svom ambijentu
Četvrti po veličini grad u Nemačkoj, Keln, spada u kategoriju koje proizvođač naziva „smart gradovima“. Saobraćajne gužve i manjak parkinga doveli su do toga da je u Kelnu prisutna najveća količina automobila marke smart po glavi stanovnika: 8,8 primeraka na 1000 duša. U ovu brojku uklapa se i čak 600 smartova plasiranih kroz „car sharing“ program „car2go“.

Vožnju nastavljamo u mat sivom smart fortwo. Na svakom semaforu, ukrštanju ulica, ulasku u kružni tok, mali smart daje isti vrhunski rezultat: munjevit polazak iz mesta, sigurno kočenje, oštre zaokrete bez zanošenja. Turbo motor izrađen od aluminijuma obezbeđuje ubrzanje do 100 km na čas za 11,3 sekunde za izdanje smart fortwo, odnosno 11,9 za forfour. Start/stop sistem je na spisku standardne opreme. Fortwo je stvoren za slalom kroz gradski sobraćaj, uključujući mogućnost instant smeštanja u tek oslobođeno parking mesto.

Hamburger & Fritz Kola
Smart za nagluve

Duhovi kao ugostiteljski radnici
Stižemo u hotel „Quest“, koji je toliko „fensi“ da na recepciji radi školski primer hipstera sa sve bradom i retro naočarima. Smešten u bivšem graskom arhivu, hotel svoju dizajnersku notu plasira kroz činjenicu da je svaka soba drugačija uređena. Noćna mora za spremačice! Kažu ima i duhova, ali to nekako ne odbija goste, naprotiv. Čak i da se u mojoj sobi pojavio duh, morao bi svojski da se potrudi da me probudi nakon intenziovnog dana vozanja smarta.

A kod nas:
Prodaja smarta DCT Turbo je počela, a uvoznička kuća „Emil Frey Auto Centar“, poziva na test vožnje.

Kuliranje na plaži – Slavko Bevanda, menadžer proizvoda, neki lik iz VG, Carlo Furst, pogonski sklopovi, konobarica, koktelski sistem

Tekst : Miroslav Šosberger
Fotografije : Vrele gume, Smart

Top Reviews

Video Widget

gallery