Online plus

Ferrari 488 Spider

1.84KPregleda

Grmljavina bez krova

Ferrari je najavio da će na predstojećem Frankfurtskom sajmu automobila početkom septembra lansirati spajder verziju Ferrari 488 GTB kupea


Čini nam se da nijedna „berlineta“ pre nikada nije tako brzo dobila svoje drugo karoserijsko izdanje. Setimo se da je naslednik 458 Italia lansiran 3. februara ove godine, a svoju svetsku premijeru je imao na Salonu automobila u Ženevi u prvoj polovini marta meseca.

Kada je u pitanju Ferrari, obično smo čekali dve godine kako bi neki kupe dobio svoje spajder izdanje, ali sa modelom 488 GTB neće biti tako, očigledno da u Ferrariju imaju novu strategiju.

Prema najavama čelnika fabrike iz Maranela, novi 488 Spider će biti najsnažniji model kojeg je proizvela marka sa zaštitnim znakom „propetog konjića“, koji ima V8 motor centralno postavljen ispred zadnje osovine, a poseduje tvrdi krov na sklapanje.

Pred novim spajderom je težak zadatak, zato što je njegov prethodnik 458 Italia Spider bio jedan od najboljih automobila u svojoj klasi, ali ako je verovati onome što je na papiru, ovaj automobil je dobio dostojnog naslednika, koji donosi gomilu novina i poboljšanja u svakom pogledu.

Krenimo redom. Ono što ga najviše razlikuje od berlinete je tvrdi sklopivi krov, koji se još brze sklapa nego kod prethodnika. Novi sistem radi uglađeno i ovaj automobil za 14 sekundi pretvara iz forme kupea u spajder, a zadnje staklo se može podesiti u tri različita položaja. Ferrari je prvi proizvođač automobila na svetu koji je uveo tvrdi sklopivi krov (RHT-Retractable Hard Top) na automobil sa ovakvom arhitekturom. Novi RHT je još kompaktnih dimenzija i sklapa se unazad u dve sekcije koje se preklapaju i naležu iznad motora.

Ovo rešenje donosi manju težinu za čitavih 25 kg, kao i bolju udobnost u kabini u odnosu na kabriolete sa klasičnim platnenim krovom. Kao i prethodne spajder verzije Ferrarijevih modela i ovaj automobil ima za cilj da zadovolji želje klijenata za „vetrom u kosi“ dok voze visokoperformantni superautomobil i uživaju u pojačanom zvuku simfonije Ferrari motora.

Zahvaljujući novoj aluminijumskoj „spaceframe“ šasiji, torziona krutost na novom 488 Spider je povećana za 23 odsto u odnosu na njegovog prethodnika, što obećava bolju dinamiku vozila, bolju upravljivost, odnosno bolje držanje u krivinama, kao i bolju saradnju sa upravljačkim mehanizmom, što donosi preciznije i oštrije upravljanje. Napomenimo da spajder ima istu čvrstinu šasije kao njegov brat sa tvrdim krovom čak i kada spusti svoju aluminijumsku kapuljaču što je posledica korišćenja čak jedanaset različitih legura aluminijuma u kombinaciji sa drugim plemenitim materijalima kao što je magnezijum.

Svaki deo ovog automobila dizajniran je da postavi nove tehnološke standarde, uključujući već pomenutu šasiju, karoserijske panele koji su napravljeni od ugljeničnih vlakana i aluminijuma, novi V8 sa turbo kompresorom, aerodinamiku vozila koja uspešno miri potrebu za još većom silom vertikalnog aerodinamičkog pritiska, a sa smanjenjem otpora vazduha, što uključuje i specifične zahteve protoka oko kabinskog prostora kada je krov spušten, kao i dinamiku vozila koja će ga učiniti bržim, okretnijim i sposobnim da instantno reaguje na zahteve vozača.

Ovo je takođe najviše aerodinamično efikasan spajder kog je Ferrari ikada napravio, zahvaljujući nizu aero rešenja dizajniranih da garantuju optimalno prijanjanje uz smanjenje otpora vazduha. Inženjeri iz Maranela uspeli su da pomire ove dve suprotnosti uvodeći nekoliko inovativnih uređaja, uključujući „produvani“ spojler i aerodinamičnu podnicu sa „votex“ generatorom.

Zanimljiva je činjenica da je prilikom projektovanja ovog automobila korišćen sofisticirani simulator, sličan onome koji koristi Scuderia Ferrrari F1 tim. To znači da su test vozači vozili ovaj automobil pre nego što je fizički napravljen prvi prototip. Ovakav pristup omogućava im da imaju direktan uticaj na dizajn automobila u najranijim fazama projekta, jer inženjeri imaju konstantnu povratnu informaciju od test vozača koji se nalaze za upravljačem simulatora.

Da bi dobili još dinamičnije ponašanje vozila i veći mehanički grip, razvojni tim je radio na usavršavanju mehaničkog podešavanja automobila u tandemu sa elektronskim sistemima koji su sada u potpunosti integrisani sa drugom generacijom sistema za kontrolu bočnog ugla proklizavanja (SSC2 Side Slip Angle Control System), što je rezultiralo 12% boljim ubrzanjem prilikom izlaska iz krivina u odnosu na 458 Spider.

Srce koje će pokretati ovaj automobil ostaje nepromenjeno u odnosu na 488 GTB. Ispod poklopca motora se nalazi V8 agregat zapremine 3.902 kubna centimetra sa turbo punjačima, koji je imao svoj debi samo nekoliko meseci ranije. Izlazna snaga je identična kao kod kupea – 670 „konja“ u kombinaciji sa maksimalnim obrtnim momentom od 760 Nm pri 3000 obrtaja u minuti.

Peformanse takođe oduzimaju dah. Ferrari 488 Spider je u stanju da od 0-100 km/h stigne za 3 sekunde, dok mu je iz stanja mirovanja do 200 km/h potrebno svega 8,7 sekundi. Novi turbo benzinac ne samo da je snažniji za 100 ks od atmosferca koji se nalazio u prethodniku, već je takođe štedljiviji i ekološki svesniji, jer ima manju emisiju CO2.

Kao što smo pomenuli, svetska premijera je zakazana za deveti mesec ove godine tokom Salona automobila u Frankfurtu, koji traje od 17. do 27. septembra. Dok nestrpljivo čekamo da 488 Spider ugleda svetlost dana, Ferrari nam je prekratio muke tako što nam je omogućio da novi Spajder u „Blu Corsa“ boji možemo videti ukoliko posetimo mikro sajt posvećen novom „propetom konjiću“.

Branko Avramović

Top Reviews

Video Widget

gallery