Online plus

Novi modeli na Euro NCAP testu…

967Pregleda

…Ali i poneki stari

Euro NCAP – BMW serije 2 Active Tourer, Nissan Pulsar, Škoda Fabia i Suzuki Celerio

Pored Tesla Modela S i četiri navedena nova modela, na Euro NCAP „kreš“ test je stigao i Renault Megane, i to na „popravni“, jer je dobio samo tri zvezdice ovog leta.

BMW serije 2 Active Tourer
Prvi BMW-ov model sa pogonom na prednje točkove se dobro pokazao, dobivši sveukupno pet zvezdica, sa rejtingom od 84 odsto za zaštitu odraslih putnika, 85 odsto za zaštitu dece, 60 za zaštitu pešaka i 70 odsto za pomoćne bezbednosne sisteme. Euro NCAP je istakao da je putnička ćelija zadržala stabilnost prilikom frontalnog sudara. Očitavanja na lutki su pokazala dobar stepen zaštite za kolena i butine, kako vozača tako i putnika, ali slabu zaštitu za donji deo nogu.

Nissan Pulsar 
Japanski proizvođač je lansirao novi kompaktni hečbek, koji je ukupno ostvario pet zvezdica, sa rejtingom od 84 odsto za zaštitu odraslih putnika, 81 odsto za decu, 75 odsto za pešake i 68 odsto za pomoćne bezbednosne sisteme. Mada su očitavanja na lutki pokazala dobru zaštitu za noge i butine putnika i suvozača, prilikom bočnog testa udara u barijeru, zaštita svih predela tela je bila dobra sem u visini grudi, koja je ocenjena sa „odgovarajućom“ ocenom. Prednja sedišta pružaju marginalnu zaštitu od povreda prouzrokovanih trzajem prilikom udarca u zadnji deo vozila.

Škoda Fabia
Češki predstavnik u B segmentu je zaradio takođe pet zvezdica, sa rejtingom od 81 procenta za odrasle putnike, isto kao i za zaštitu dece. Rejting za zaštitu pešaka iznosi 69 odsto, baš kao i za pomoćne bezbednosne sisteme. Prilikom testa bočnog sudara sa barijerom, kao i još žešćeg sa stubom, zaštita u predelu grudi i abdomena je ocenjena „odgovarajućom“ ocenom, dok je zaštita glave i karlice ocenjena kao „dobra“.

Suzuki Celerio
Suzuki koji se proizvodi u Indiji se najslabije pokazao sa tek tri ostvarene zvezdice. Rejting zaštite za odrasle putnike iznosi 61, decu 74, pešake 68, a za pomoćne bezbednosne sisteme 38 odsto. Očitavanja na lutki su pokazala da je zaštita donjeg dela nogu „marginalna“. Automobil se nije kvalifikovao za ocenjivanje prilikom bočnog sudara sa stubom jer je bočni vazdušni jastuk dostupan kao opcija a ne standard. Rezultat je da poeni nisu dodeljeni u ovoj kategoriji.

Renault Megane
Na kraju, red je došao i na Meganea, koji se vratio nakon nezadovoljavajuće ocene. Ovoga puta je francuski predstavnik u C segmentu dobio zvezdicu više, odnosno četiri. To je napredak u odnosu na julski test kada je dobio tek tri. Renault je poradio na zaštitnim pojasevima, tako da su oni u skladu sa Euro NCAP zahtevima. Kompaktni hečbek je ostvario rejting od 83 odsto za zaštitu odraslih putnika, 78 odsto za zaštitu dece, 60 za pešake i 56 odsto za pomoćne bezbednosne sisteme.

Tekst: Redakcija
Foto: Euro NCAP

Top Reviews

Video Widget

gallery