
Cena goriva u Srbiji nastavila je da raste
Litra evro-dizela sada košta oko 193 dinara, a benzin 177 dinara. Poskupljenje dolazi svega nekoliko dana nakon što su Sjedinjene Američke Države uvele sankcije Naftnoj industriji Srbije (NIS), koja je pod većinskim ruskim vlasništvom.

Iako vlasti tvrde da su zalihe stabilne, tržište reaguje. Uvoz derivata postaje skuplji jer NIS više ne može da sarađuje sa pojedinim zapadnim partnerima i bankama, pa se naftni proizvodi moraju nabavljati preko posrednika, uz dodatne troškove i rizike. Istovremeno, globalna cena barela nafte je porasla, a dinar blago oslabio prema dolaru, što dodatno podiže uvozne cene. Rezultat je domino efekat – od pumpi do prevoznika i krajnjih potrošača.

Već se oseća pritisak: GSP smanjuje broj polazaka, manji prevoznici upozoravaju na prekide linija, a cene transporta i robe neminovno će rasti.

Zašto su nam sada potrebni štedljiviji automobili
U zemlji gde se sve meri u litrima goriva, svako poskupljenje postaje udar na svakodnevni život. Zato hibridni i štedljivi automobili više nisu pitanje luksuza, već pitanje zdravog razuma.

Hibridi omogućavaju realnu uštedu i do 30–40% goriva u gradskoj vožnji, bez potrebe za punjačem, dok su potpuno električni modeli još uvek skupi i infrastrukturno ograničeni. U trenutku kada je nafta postala nova valuta živaca, svaki automobil koji troši manje – donosi više mira.

Sutra na portalu Vrele Gume donosimo izbor: 6 najzanimljivijih hibrida na našem tržištu – od gradskih do sportskih, od japanskih klasika do novih kineskih tehnologija. Sledi i naš veliki pregled električnih modela koji menjaju igru



