AktuelnoOnline plusVesti

Dilema koja deli Srbiju! Nov ili polovan?

948Pregleda

Kupiti potpuno novi automobil ili za isti novac izabrati polovnog iz više klase?

 

 

 

U Srbiji se godišnje proda 30.000 novih i uveze 135.000 polovnih vozila. Istražili smo: da li je pametnije kupiti nov auto iz osnovne klase ili polovnog iz više?

 

 

To pitanje muči svakog ko raspolaže budžetom od oko 18.990 evra, jer razlika u onome što se za taj novac dobija — nikada nije bila veća.

 

 

 

 

Tržište automobila u Srbiji: brojevi govore sve

 

 

Godišnje se u Srbiju uveze oko 135.000 polovnih vozila, dok se proda tek oko 28.000 novih.

Prosečna starost vozila na našim putevima iznosi čak 17 godina.

 

 

 

Više od 80% ukupnih registracija otpada na polovna vozila. Drugim rečima — Srbija je zemlja polovnjaka.

 

 

 

Ali, takođe, sve više kupaca razmatra nov automobil, makar iz osnovne klase, jer razlika u ceni više nije drastična kao nekad.

 

 

Novi automobili do 18.999 €

 

Za one koji žele „mir u glavi, garanciju i nultu kilometražu“, ovo su trenutno najrealniji izbori na našem tržištu:

 

 

NOVI MODELI:

 

 

Opel Corsa 1.2 / pouzdan, moderan gradski auto, deo Stellantis grupacije / cena za osnovni paket opreme 17.990€

 

 

Citroën C3 YOU Turbo 100 / udoban, mek ogibljen, odličan dizajn / slabija verzija opreme 15.790 €

 

 

Fiat  Panda Hybrid / niska potrošnja, jednostavno održavanje / manji auto, slabiji motor od 16.990€

 

 

Dacia Sandero Stepway  / krosover izgled, povoljno održavanje / plastika lošijeg kvaliteta i skromnija obrada / cena od 14.990€

 

 

 

Suzuki Swift 1.2 DualJet / japanska pouzdanost, mala potrošnja / manji prostor i bagžnik / odličan ukupan utisak/ cena od 15.990¢

 

 

Prednosti novih modela: garancija 3–5 godina, nema rizika, niži troškovi održavanja

 

Mane: manja snaga, trocilidarski motori, slabija oprema

 

 

Polovni automobili do 18.999 €

 

Za isti novac može se kupiti polovan automobil iz više klase, često sa jačim motorom, boljom opremom i više komfora.

 

 

Audi A4 2.0 TDI (2015) / srednja klasa, 150 KS / dizel/ elegantan, kvalitetan enterijer, po pravilu velike kilometraže, dobro proveriti istoriju / prosečna cena 14.990€

 

 

 

BMW320d (2016) / premium sedan, 190 KS / dizel/ odlične performanse, prestižan osećaj vožnje i vrlo skupo i komplikovano održavanje / mala maksimalna kilometraža / nepouzdani servisi/ prosečna cena od 16.500€

 

 

 

Mercedes C 220 CDI (2017) neuništivi „radnik“/ poslovna klasa, automatik / udobnost i status/ zahteva samo redovno održavanje do 250.000 km/ najbolji izbor/ prosečna cena 18.750 €

 

 

 

Volvo V60 D3 (2016) / skandinavski dizajn, 150 KS / poznat po bezbednosti i dugovečnosti / nepouzdan motor/ preskup za održavanje na velikim kilometražama/ prosečna cena 17.900 €

 

 

Lexus IS 300h Hybrid (2014) 18.900 hibrid, 223 KS / izbor prefinjenog kupaca koji cene luksuz, tihi, vrlo pouzdan, delovi skupi i nedostupni/ prosečna cena 18.900 €

 

 

Prednosti: prestiž, viša klasa za isti novac, bogata oprema, manji početni gubitak vrednosti 

 

Mane: nepoznata istorija, moguće i verovatne skupe popravke, bez garancije

 

Kupac ovih polovnjaka je osuđen na svakojake “majstore” i improvizovane servise, gde je dijagnoza često lutrija.

 

 

 Zaključak

 

Kupovina automobila u Srbiji odavno nije samo pitanje potrebe, već životne filozofije.

 

 

 

 

Većina srpskih vozača bi volela da sedne u nov, bezbrižan automobil, sa garancijom i servisom koji se zakazuje jednim klikom. Ali realnost je drugačija: sistem „ekonomskog tigra“ nas tera da biramo polovne, jer želimo više nego što možemo. Želimo udobnost, snagu i prestiž — makar u verziji sa već pređenih 200.000+ ko zna koliko kilometara.

 

I zato se vrtimo u začaranom krugu: između želje i mogućnosti, između tržišta polovnjaka i sistema koji nije stvoren da podrži kupca, već da ga zbuni.

 

Od zakona koji ne štiti potrošača, do “majstora” koji u garaži daju dijagnozu na sluh. Vozimo se kroz improvizaciju, a sanjamo standard.

 

Na kraju, izbor između novog i polovnog nije samo pitanje novčanika, već i pitanje poverenja u sistem. Dok ga ne izgradimo, Srbija će ostati zemlja polovnjaka, ne zato što to želimo, već zato što nismo imali priliku da biramo drugačije.

 

 

 

Lidija Piroški

 

 

 

 

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery