
Prvi veliki strani investitor brže-bolje rasprodao sve akcije BYD
Warren Buffett odnosno njegova investiciona kompanija se povukla iz BYD-a: da li to znači da kineski automobili ulaze u problematičan period?
Jedna od najpoznatijih investicija u svetu završila se posle 18 godina. Voren Bafet, možda i najpoznatiji investitor na planeti, odlučio je da proda sve akcije kineske kompanije BYD, najvećeg proizvođača električnih automobila u Kini.
Bafet je 2008. godine kupio oko 10% BYD-a za 230 miliona dolara. U međuvremenu, vrednost mu je skočila više hiljada procenata, pa je Bafet zaradio milijarde, i kroz rast vrednosti i kroz dividende
Samo od dividendi njegova kompanija je inkasirala desetine miliona dolara godišnje.
Ukratko – napravio je ogroman posao. Mi smo pratili taj zanimljiv put, pre nego što kod nas uopšte znalo za ovaj brend:
BYD tehnološka i berzanska enigma!
Ali ono što je sada vrlo zanimljivo nije koliko je zaradio – već zašto izlazi iz te priče.
Zašto je Bafet sada rekao „dosta“?
1. Pad prodaje u Kini
BYD već četiri meseca zaredom beleži pad prodaje na domaćem tržištu.
2. Cenovni rat
Kineski proizvođači automobila obaraju cene da bi opstali u trci, ali to jede profit
Upozorenje vlasti – sam predsednik Kine, Xi Jinping, upozorio je auto-kompanije da uspore. Smanje rizike, prestanu sa neprofitabilnom praksom prodaje vozila ispod cene koštanja. Da prestanu sa praksom neplaćanja dobavljačima i da ne grade fabrike koje ne donose zaradu.
Drugim rečima: sistem ozbiljno škripi. Moguće mnogo više nego što se to vidi kroz spoljne analize!?
Izlazak Bafeta iz igre, poznatog po tome da ulaže samo u stabilne i dugoročno zdrave firme, je jasan znak da rizik postaje preveliki.
Šta to znači za kupce u Srbiji?
Za nas, koji poslednjih godina sve više gledamo kineske automobile na ulicama i razmišljamo o kupovini, ovo nije nevažna vest. Ako se jedan od najvećih investitora povukao jer vidi probleme u kineskoj auto-industriji, logično je da se zapitamo:
– Postoji li kvalitetno a jeftino?
– Kakav je uopšte dugoročni kvalitet BYD automobila (koji inače nisu poznati po dugovečnosti) ako dolaze iz faze masovnog pojeftinjenja proizvodnje?
– Hoće li kineske firme moći da ispoštuju garancije ako finansijski pritisci postanu prejaki?
– Da li će delovi i servis za te automobile biti lako dostupni ako dođe do zastoja u lancu snabdevanja?
Bafetov izlazak iz BYD-a nije samo računica jednog investitora. To je jasan signal da kineska auto-industrija ulazi u turbulentan period.
A to znači da bi i kupci u Srbiji trebalo dobro da razmisle pre nego što donesu odluku – da li je pametno vezati se za automobilsku marku čija budućnost može biti nestabilna?
Lidija Piroški
Gospodza ce brzo promeniti misljenje ako joj distributeri BYD automobila daju jedan primerak na dugotrajno koriscenje toboz radi testiranja (videti slucaj sa Chery). Do tada ce biti pljuvacine svakako. Nema ovde reklamiranja badava Kinezi!!!
Možda je to u vašem sistemu vrednosti tako, u našem nije. GospoDŽa kako kažete, istražuje kao nezavisan novinar (govori 5 jezika uz Srpski) a vi koji volite servirane „istine“ to izgleda ne razumete. Inače, što se Chery tiče, jedna druga redakcija šeni na toj adresi pa se obratite njima.
Hvala