
Američka carinska glavobolja košta sve više evropsku automobilsku industriju
Na korak od katastrofe! U drugom kvartalu ove godine Ford je uspeo da napravi čak 800 miliona dolara gubitaka ili skoro 10 miliona dnevno.
U gubitaškom smislu nešto je „bolji“ Nissan. Za 90 dana je prijavio gubitak od 535 miliona dolara, uzrokovano kombinacijom američkih carina, pada prodaje i restrukturiranja. U tom društvu je i Porsche…
U okviru novog trgovinskog sporazuma između SAD-a i Evropske unije, vozila proizvedena u EU od avgusta će biti opterećena carinom od 15%, znatno višom od ranije važeće stope od 2,5%. Iako je izbegnut najcrnji scenario trgovinskog rata, novi porezi snažno pogađaju auto-industriju.
Porsche je već u julu povećao cene u SAD za 2,3% do 3,6%, a CEO Oliver Blume izjavio je da se kompanija „ne planira preseliti proizvodnju u SAD“, što bi omogućilo izbegavanje carinskih nameta. Porsche je u prvih šest meseci 2025. godine zabeležio gubitak od 462 miliona dolara zbog carina, zbog čega je i revidirao svoje godišnje ciljeve.
„Ne radi se o oluji koja će brzo proći. Suočavamo se sa ozbiljnim globalnim izazovima“, rekao je Blume.
Dok luksuzni brendovi preduzimaju konkretne korake, veći proizvođači poput Volkswagena, Mercedesa, GM-a i Hyundaija zasad analiziraju situaciju. Međutim, analitičari očekuju da bi se i oni mogli odlučiti na slične mere do kraja godine.
Mercedes-Benz, na primer, ne vidi prostor za poseban sporazum o carinama u sektoru automobila. CEO Ola Källenius izjavio je da kompanija računa na to da će carina ostati na 15% i da „ne postoje izgledi za pojedinačne dogovore„.
I Volkswagen je bez uspeha pokušao da kroz investicije otvori vrata za smanjenje carina. Porscheov šef, koji je ujedno i direktor VW grupacije, složio se s ocenom, rekavši da „poseban dogovor za auto-industriju nije na stolu“
*Pratite Vrele Gume za sve najnovije vesti iz sveta automobila, testove, intervjue i analize tržišta.