Oldtajmerska okupacija Subotice
„Old Tajmer Klub Subotica“, obeležio je 20 godina postajanja, oganizovanjem 18. po redu skupa u gradu na severu Bačke. Oldtajmeristi iz cele Srbije ali i zemalja okruženja, u svojim kalendarima već skoro 2 decenije unazad zaokružuju prvi vikend meseca jula.
Skromni počeci
Te ne tako davne 1996., negde između dva talasa sankcija, u Subotici se okupilo desetak ljubitelja stariteta koji su između sebe imali šest vozila. Danas je to klub sa 65 članova i preko 200 vozila, kao i sa sopstvenim klupskim prostorijama. Subotičani su takođe veoma angažovani da svojom stručnim savetima pomognu u donošenju, više nego potrebne zakonske regulative, u oblasti starovremenskih vozila.
Predsednik se u slobodno vreme rado vozio ovim kabrioletom, a službeno, kažu, šoferiran je u blindiranoj limuzini konfiskovanoj od Al Kaponea
Skupovi danas
Lako je besparicu koristiti kao izgovor! Možda baš finansijskim nedaćama u inat Subotičani ne odustaju od forme oldtajmer vikenda. Tako je bilo i ovaj put kada se okupilo preko stotinu vozila – Impresivan pokretni muzej na relaciji Subotica – Kanjiža.
Nezahvalno je među svim ovim sa ljubavlju sačuvanim primercima izdvojiti najveće hitove.
Pažnju svakako privlači Ford Phaeton iz 1935. Automobil ovog tipa pripadao je američkom predsedniku Frenklinu Delano Ruzveltu. Bio je specijalno izređen sa ručnim komandama. Predsednik se u slobodno vreme rado vozio ovim kabrioletom, a službeno, kažu, šoferiran je u blindiranoj limuzini konfiskovanoj od Al Kaponea. Slučajnost?
Autobus Praga iz 1939. i njegov vlasnik Branko Dragojević, česti su gosti oldtajmer skupova. Neki novi klinci pamte ovaj autobus iz svakog domaćeg filma i serije sa retro tematikom. Branku je odavno dosadilo da objašnjava da ovo nije bus iz filma “Ko to tamo peva?”. To što nije, kao i obično, nije sprečilo mnoge od putnika da u kabini ovog autobusa isprobaju kako zvuči replika “Da se ja pitam ja bih ovde proterao”.
Danijel Hoton odavno je napravio privatan Bregzit, tačnije otišao je iz Velike Britanije i naselio se u okolini Sente. Na stari kraj ga podseća jedan MG Midget TD iz 1952. Neverovatno ali istinito: Ovaj roudster koncepcije iz 30-ih je zapravo posredno odgovoran za nastanak jedne američke auto ikone. Primetivši krajem 40-ih mnogo ovih MG-ja na američkim putevima, čelnici GM konstatuju “mi ovo možemo bolje”, pa napraviše Corvette.
Prozvođen, od kraja pedesetih do polovine 80-ih, u Francuskoj, Rumuniji, Alžiru i Meksiku, Renault Estafette bi kao držeći polovnjak trebalo još uvek da se voza balkanskim drumovima. Međutim to nije slučaj. U celom regionu izgleda da se sačuvalo nekoliko primeraka koji nisu u voznom stanju, ali na sreću tu je i ovaj brkajlija, jedini u Mađarskoj.
Perspektive
“Teško je zamisliti da će nas u narednih 20 godina biti 200 članova”, sa osvrtom na negativnu stopu nataliteta konstatuje predsednik kluba Tomislav Vidaković. Prema njegovim rečima, klub nastavlja misiju zaštite istorijskih vozila. Već sada u garažama šezdesetak članova nalazi se preko 200 stariteta na 2 i četiri točka. Naravno, ne mogu svi biti restaurirani, ali biće jednog dana.
PS. Odlazak naše ekipe na skup u Suboticu, pomogla je kompanija Radun Avia iz Novog Sada.
Fotografije: Vrele Gume