
Pouzdanost pod lupom – Nissan, Infiniti i Mitsubishi na klizavom terenu
Japanski automobili važe za sinonim pouzdanosti na tržištu, ali da li to znači da svaki japanski proizvođač isporučuje vozila koja retko završavaju u servisu?
Vrele Gume su o problemima Nissana izveštavale u više navrata, dok se sada tom temom bavi CBS News.
Nissan, Infiniti i Mitsubishi – koji poslednjih godina ne opravdavaju ovu reputaciju.
Nissan: Loše vesti i problemi s menjačem
Nissan je u poslednjih godinu dana često u centru pažnje, ali iz pogrešnih razloga. Prema izveštaju CBS News-a iz maja, kompanija je otpustila 15% svoje globalne radne snage, oko 20.000 zaposlenih, nakon gubitka od 4,5 milijardi dolara prošle godine. Moody’s je, pak, smanjio rejting Nissanovih akcija na nivo „smeća“.
Problemi sa CVT menjačem koje je uočio naš urednik Miodrag Piroški testirajući Nissan Qashqai još pre tri godine sada postaju i globalna „javna tajna“
„Nissan se suočava s nizom problema s CVT menjačima koji i danas muče vlasnike“, objašnjava Aleks Blejk sa platforme EpicVIN. „Vlasnici se žale na trzanje, klizanje ili potrebu za potpunom zamenom menjača mnogo ranije nego što je uobičajeno.“
Nissan je ove godine u rangiranju pouzdanosti Consumer Reports-a završio na poslednjem mestu među japanskim proizvođačima.
Infiniti: Luksuz s problemima
Mnogi azijski proizvođači koriste zasebne luksuzne brendove za plasman skupljih modela – Toyota ima Lexus, Honda Acura, Hyundai Genesis, a Nissan Infiniti. Međutim, Infiniti deli iste probleme pouzdanosti kao i matična kompanija. Infiniti vozila se proizvode u istim fabrikama, s istim delovima i procesima, samo nose drugačiji logo.
Andrej Smirnov, vlasnik Silverstone Auto Spa, iz prve ruke svedoči o problemima: „Infiniti ima više kvarova od konkurencije, posebno na električnim sistemima. Jednostavnost inženjeringa ide ruku pod ruku s pouzdanošću, a Infiniti proizvodi složenija vozila od drugih japanskih brendova.“
Prema najnovijem istraživanju WhatCar-a, Nissan je četvrti na listi najmanje pouzdanih proizvođača automobila u svetu, u društvu brendova poput MG-a, Alfa Romea i Vauxhalla.
Mitsubishi: Zastarela tehnologija i pad profita
Mitsubishi takođe prolazi kroz teška vremena. Kompanija kontinuirano promašuje svoje finansijske prognoze – prošle godine profit je pao za 76%, a Reuters je u maju ove godine izvestio o dodatnom padu od 26%.
Prema Motor1, Mitsubishi je čak obustavio isporuku automobila za SAD zbog carina uvedenih tokom mandata predsednika Donalda Trampa.
„Mitsubishi pati od zastarele tehnologije i jeftinih komponenti“, kaže Blejk. „Mnogi analitičari smatraju da nisu uspeli da prate konkurenciju, ni u pogledu performansi vožnje, ni dugoročne pouzdanosti.“
Alan Gelfand iz German Car Depot-a dodaje: „Često viđamo probleme s CVT menjačima, uz zabrinutost oko kvaliteta izrade.“
Mitsubishi je u SAD toliko izgubio na značaju da ga Consumer Reports nije ni uvrstio u svoj godišnji izveštaj o pouzdanosti. U JD Power-ovom izveštaju o zavisnosti za 2025, Mitsubishi je poslednji među japanskim proizvođačima.
Zaključak: Ako planirate kupovinu automobila, posebno Nissan koji je na našem tržištu, birajte pametno u 2025.
Prema svemu, bolje je zaobići Nissan, Infiniti i Mitsubishi. Umesto toga, razmotrite pouzdanije azijske brendove poput Toyote i Suzukija eventualno Hyundaija, koji dosledno beleže bolje ocene u pogledu pouzdanosti.
Izvor: YahooAuto, CBS News
Foto:netcarshow