AktuelnoOnline plusVesti

Kineski rat cena rezultira sunovratom kvaliteta automobila

260Pregleda

BYD poveo rat niskih cena, ostali ga prate a uštede u proizvodnji prete da naruše elementarni kvalitet automobila

 

 

Za razliku od ostatka sveta, gde je automobil (još uvek) proizvod koji oslikava tehnološki napredak, proizveden da traje decenijama, Kinezi imaju drugačiji pristup. Automobil je za njih kao i svaka druga potrošna roba, upravo tako, potrošna.

Kupiš, koristiš i baciš. Da li su sada prevazišli sebe?

 

Takvu do sada prikrivenu strategiju je ovih dana ogolio automobilski gigant, BYD. 

Nakon još jedne ture sniženja cena prošlog meseca, čini se da su povukli potez koji je uzdrmao ne samo konkurenciju, već i upalio alarm u kineskoj vladi. 

 

 

 

 

Peking   upozorava da se situacija otima kontroli i da je „panika zbog rata cenama“ dostigla tačku ključanja.

 

 

Šta se, zapravo, dešava na najvećem svetskom tržištu? 

 

BYD je već poznat po svojim, da se ne lažemo, ultra-pristupačnim električnim ali i ultra potrošnim modelima. Njihov apsolutni bestseler, maleni Seagull EV, do juče se prpdavao za 69.800 juana, što je bilo tik ispod 10.000 dolara. Zvuči jeftino? Držite se!

 

 

 

 

Nakon novog talasa popusta 23. maja, cena ovog mališana je strmoglavo pala na svega 55.800 juana, ili oko 7.200 evra! Da, dobro ste pročitali. Za te pare danas jedva možete kupiti bolji električni trotinet. I nije Seagull jedini na rasprodaji. BYD je ponudio brutalne popuste, koji idu i do 34%, na čak 22 svoja modela.

 

 

 

Ovaj potez, očekivano, stvorio je ogroman pritisak na ostale proizvođače da ga isprate, što je upalilo crveni alarm u kineskim regulatornim telima. Zvaničnici sada upozoravaju da je vrag odneo šalu.

 

 

Iako nisu direktno uperili prst u BYD, Kineska asocijacija proizvođača automobila (CAAM) izdala je saopštenje u kojem se navodi da su nedavna sniženja „pokrenula novi talas panike zbog rata cenama“. Upozorava se da „haotični ratovi cenama intenziviraju opasnu konkurenciju i dodatno smanjuju profitne marže kompanija“ koje se približavaju na ovaj način pragu rentabilnosti.

 

 

Zvanična Kina apeluje na proizvođače da prekinu sa popustima, da se zaustavi mogući sunovrat kvaliteta proizvoda

 

 

Pitanje koje se samo nameće – gde je granica? Da li će se u trci za najnižom cenom žrtvovati ono najvažnije – kvalitet i bezbednost, i time urušiti ugled „Made-in-China“ etikete koji se godinama gradio?

 

 

 

Da li BYD preteruje? Sa pozicije nekog ko osvaja tržište, manevar je uspešan: samo u maju prodali su skoro 377.000 putničkih vozila, što je rast od 14% u odnosu na maj 2024. godine. Ništa manje impresivan nije ni izvoz – BYD je postavio novi rekord sa preko 89.000 prodatih NEV (New Energy Vehicles) vozila u inostranstvu, beležeći tako šesti uzastopni mesec rasta.

 

 

 

Međutim, ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji, jer cena svega je prilično velika.

 

 

BYD trenutno beleži izuzetne poslovne gubitke dok je njegova zaduženost preko 70 procenata sopstvene imovine.

 

BYD je bacio rukavicu u lice ne samo konkurentima, već i sopstvenoj vladi. Da li je ovo genijalan poslovni potez koji će ih učiniti nedodirljivim kraljevima EV scene, ili početak kraja koji će urušiti celo tržište ostaje da se vidi?

 

 

 

Za sada, bar što se nas tiče,  najpametnije je ovaj rat posmatrati sa strane, jer nikada nije postojalo dobro a jeftino, to je bar jasno.

 

 

A istorija nas uči još od 15. veka i dinastije Ming. Problemi u raju su počeli onog trenutka kada u Kini više nije bilo kupaca za finu svilu a Evropa više nije imala zlata da je kupi.

 

Lidija Piroški

 

BONUS: Test koji najbolje poredi kineski i evropski automobil

 

 

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery