Mercedes CLA najefikasniji, najintuitivniji i najinteligentniji Mercedes-Benz ikada

Potpuno novi Mercedes-Benz CLA: prelep, intuitivan i fleksibilan
Novi CLA nudi više kupcima u svakoj dimenziji: više prostora, više prefinjenosti, više udobnosti, više inteligencije i više efikasnosti u odnosu na svog prethodnika. To je najpametniji automobil koji je Mercedes-Benz ikada napravio – i prvi model u potpuno novoj porodici vozila za ulazak u svet Mercedes-Benza. Svaki novi model će biti dostupan sa električnim i visokotehnološkim hibridnim pogonima. Debi je napravio allelectric CLA.
Intuitivno: Najinteligentniji Mercedes-Benz ikada zahvaljujući Mercedes-Benz operativnom sistemu (MB. OS)
Novi CLA je prvo vozilo koje u potpunosti radi na interno razvijenom Mercedes-Benz operativnom sistemu (MB. OS), što ga čini najinteligentnijim Mercedes-Benz ikada. Novi sistem poboljšan veštačkom inteligencijom omogućava opremanje svakog vozila superračunarom povezanim sa Mercedes-Benz Intelligent Cloud-om. Ovo omogućava redovno ažuriranje za najvažnije funkcije vozila, uključujući i sisteme pomoći u vožnji po prvi put. Ovo održava CLA ažurnim i atraktivnim u godinama koje dolaze.
Na putu ka hiper-personalizovanom digitalnom iskustvu: četvrta MBUX generacija
- OS označava početak četvrte MBUX generacije. Otvara novi svet personalizovanih iskustava i intuitivne interakcije između čoveka i vozila, postavljajući nove standarde u automobilskoj industriji. Nova MBUX generacija je prvi infotainment sistem u automobilu koji integriše veštačku inteligenciju (AI) iz Microsofta i Google-a. Ovo po prvi put kombinuje više AI agenata u jednom sistemu. MB. OS nudi maksimalnu fleksibilnost za besprekornu integraciju sadržaja od nezavisnih provajdera. Tipičan Mercedes interfejs ostaje, pružajući poznato korisničko iskustvo.
Izuzetno intuitivan i individualan: novi MBUX UI/UX koncept
MBUX Superscreen pokreću najsavremeniji čipovi visokih performansi i grafika u realnom vremenu iz Unity Game Engine-a. Novi koncept kontrole i prikaza prilagođen je individualnim željama kupaca. Dalje razvijeni MBUX Zero Layer na centralnom ekranu prikazuje najvažnije informacije, sugestije i, po prvi put, najnovije korišćene aplikacije
U prikazu aplikacije, aplikacije se sada mogu premeštati i grupisati u pojedinačno imenovane fascikle, slično pametnom telefonu. Kada je aplikacija otvorena, jednostavnim prevlačenjem ulevo vraća se u prikaz aplikacije. Još jedan potez vraća korisnika na nulti sloj. Alternativno, oni i dalje mogu da idu direktno na Zero Layer u bilo kom trenutku preko početnog dugmeta.
Inteligentan, lak za razgovor i empatičan kao prijatelj: novi MBUX Virtual Assistant
Sa generativnom AI, novi MBUX Virtual Assistant revolucionira odnos između vozila i vozača. Omogućava vrste složenih, višestrukih dijaloga koje se mogu imati sa prijateljem i imaju kratkoročno pamćenje. Zasnovan na ChatGPT4o i pretraživanju sa Microsoft Bing-om, objedinjuje kolektivno znanje o internetu. Zahvaljujući Google Gemini, virtuelni asistent je takođe dobro upućen u pitanja vezana za navigaciju. Može pristupiti informacijama sa platforme Google Maps kako bi korisnicima pružio detaljne i personalizovane odgovore na pitanja o navigaciji, tačkama interesa i još mnogo toga. MBUX Virtual Assistant je uvek prisutan na Zero Laier kao „živi“ avatar u obliku Mercedes-Benz zvezde. Tokom aktivnog dijaloga, prepoznaje emocije i može da odgovori u skladu sa tim.
Inteligentna navigacija kojoj možete verovati: prilagođeno rešenje Google Maps
U novom CLA, navigacija se zasniva na prilagođenim podacima Google mapa. Navigaciono rešenje razvijeno u okviru partnerstva između Google-a i Mercedes-Benza jedna je od prvih integracija Gemini-a na Google Cloud-u za usluge razgovora u vozilu sa Google mapama. Mercedes-Benz navigacija sa električnom inteligencijom planira najbržu i najpogodniju rutu, uključujući zaustavljanja za punjenje, na osnovu brojnih faktora. Integrisana vizuelna komunikacija takođe dostiže novu dimenziju sa MBUX Surround Navigation. On neprimetno integriše prikaz pomoći vozaču sa 3D prikazom okoline i navođenjem rute u realnom vremenu na ekranu vozača. Vozači imaju koristi od poboljšane svesti o situaciji, vide šta CLA vidi i kako ih sistemi pomoći podržavaju.
MB. DRIVE postavlja novi standard sa najsavremenijim sistemima pomoći u vožnji i parkiranjem
Novi CLA modeli u Evropi dolaze kao standard sa opsežnim sigurnosnim funkcijama i DISTRONIC Distance Assist. Dodatni sistemi pomoći za udobnost su u paketu Mercedes-Benz pod imenom MB. POGON.[1] MB. DRIVE ASSIST će biti opciono dostupan u Evropi od lansiranja na tržište. Dopunjuje pomoć na daljinu
DISTRONIC sa Steering Assist, što ga čini najsavremenijim SAE Level 2 sistemom pomoći u vožnji. Novo u CLA je Lane Change Assist, koji olakšava promene trake jednostavnim klikom na indikatorsku polugu. Bezbednosni sistemi pomoći mogu sprečiti mnoštvo nesreća.
Bez napora na putu: CLA sa EQ tehnologijom je „automobil od jednog litra“ za električno doba
Izuzetno niska potrošnja i veliki domet
Ugljenični otisak novog potpuno električnog CLA smanjen je za 40 odsto u celom lancu vrednosti u poređenju sa svojim neelektrificiranim prethodnikom. Sa izuzetno niskom potrošnjom i impresivnim dometom u ovom segmentu, CLA podiže električnu mobilnost u svakodnevnom životu na novi nivo. Prvi modeli koji dolaze na tržišta su CLA 250+ sa EQ tehnologijom (preliminarni WLTP brojke: kombinovana potrošnja energije: 14.0-
12.2 kWh/100 km | kombinovana emisija CO₂: 0 g/km | CO₂ klasa: A)[2] i CLA 350 4MATIC sa EQ tehnologijom (preliminarne WLTP brojke: kombinovana potrošnja energije: 14.8-12.5 kWh/100 km | kombinovana emisija CO₂: 0 g/km | CO₂ klasa: A)3. Sa dometom do 792 kilometra prema WLTP-u (preliminarni WLTP podatak)³, CLA 250+ snage 200 kW sa EQ tehnologijom nudi veliki radijus u svojoj klasi. CLA 350 4MATIC sa EQ tehnologijom sa 260 kW pozicioniran je kao verzija performansi na vrhu asortimana modela.
Električna arhitektura od 800 volti čini punjenje skoro jednako brzim kao i punjenje goriva
Sistem od 800 volti može značajno smanjiti vreme punjenja u kombinaciji sa novom generacijom baterija. CLA sa EQ tehnologijom može se napuniti do dometa do 300 kilometara[3] u roku od deset minuta. Brzo punjenje DC sa do 320 kW je moguće za CLA 250+ i CLA 350 4MATIC.
Nova generacija baterija sa visokom gustinom energije i manjim ugljičnim otiskom
Novi potpuno električni modeli CLA 250+ i CLA 350 4MATIC imaju vrhunsku varijantu litijum-jonskih baterija sa upotrebljivim energetskim sadržajem od 85 kWh. Ćelije imaju anode koje mešaju silicijum oksid sa grafitom. U poređenju sa prethodnom baterijom sa konvencionalnim grafitnim anodama, gravimetrijska gustina energije je povećana i do 20 procenata. Zapreminska gustina energije ćelijske hemije je 680 Vh / l. Sadržaj kobalta je dodatno smanjen. Nova generacija baterija smanjuje emisiju ugljenika za oko 30 odsto po ćeliji u odnosu na svog prethodnika. To je zahvaljujući merama za smanjenje ugljenika, neto ugljenik neutralna proizvodnja ćelija i korišćenje električne energije iz obnovljivih izvora energije u proizvodnji anoda, katode i ćelija.
Sprinter i maratonac u jednom: novi dvostepeni prenos
Dvostepeni menjač na glavnom pogonu na zadnjoj osovini kombinuje dinamiku sa visokom efikasnošću u svim situacijama. Prvi stepen prenosa omogućava odlično ubrzanje od samog početka, visok kapacitet vuče i takođe nudi veliku efikasnost u gradskom saobraćaju. Druga brzina je dizajnirana za isporuku snage pri velikim brzinama i visokoj efikasnosti na autoputu. Obezbeđuje izvanredan domet i udobnost na daljinu. Maksimalna brzina se takođe postiže u drugoj brzini.
“Slobodna „toplota za efikasno predkondicioniranje: multi-source toplotna pumpa kao standard
Električni CLA je prvo Mercedes-Benz vozilo koje ima toplotnu pumpu vazduh-vazduh. Više ne zaobilazi vodeni krug i, kao takozvani model sa više izvora, može paralelno da koristi tri izvora energije: otpadnu toplotu iz električnog pogona, bateriju, kao i ambijentalni vazduh. Korišćenjem ove „besplatne“ toplote, toplotna pumpa vazduh-vazduh doprinosi visokoj efikasnosti CLA. Potrebno je samo oko jedne trećine električne energije koju bi uporedivi pomoćni grejač trebao za istu snagu.
Fleksibilan za individualne potrebe: potpuno električni ili sa visokotehnološkim 48-voltnim hibridnim pogonom
Moderni hibrid sa tri nivoa snage će uslediti krajem godine
Potpuno električni modeli igraju ključnu ulogu u implementaciji održive poslovne strategije Mercedes-Benza. Međutim, želje i potrebe za mobilnošću kupaca u različitim regionima sveta određuju tempo ove transformacije. Krajem godine, novi CLA će takođe biti dostupan kao hibrid sa 48-voltnom tehnologijom i elektromotorom integrisanim u menjač. Modularna arhitektura porodice modela CLA omogućava Mercedes-Benz-u maksimalnu fleksibilnost u konceptu pogona i proizvodnji. Najsavremeniji motor sa unutrašnjim sagorevanjem CLA hibrida će u početku biti dostupan u tri nivoa snage. Kupci će imati izbor između pogona na prednje točkove i 4MATIC pogona na sva četiri točka.

The all-new Mercedes-Benz CLA with EQ Technology: exterior: AMG Line Plus, MANUFAKTUR patagonia red metallic
CLA hibridni modeli mogu voziti potpuno električno i rekuperirati energiju
Elektromotor, inverter i prenos formiraju visoko integrisanu jedinicu. Elektromotor pruža inteligentnu podršku u celom opsegu brzina. Pri gradskim brzinama i kada je potrebno manje od 20 kV, hibridni modeli mogu da voze samo na električnu energiju. Takozvano električno krstarenje je moguće pri brzinama do oko 100 km / h. Posebnost motora sa unutrašnjim sagorevanjem je njegova sposobnost da vrši rekuperaciju u svih osam brzina, uz generisanje do 25 kW energije.
Prekrasan: emocionalni izraz atletske moći
Izgled koji budi želju za posedovanjem: atletske proporcije i upečatljive karakterne linije
CLA sa EQ tehnologijom osvaja uzbudljivom interakcijom inteligencije i emocija, redefinišući želju. Dugo međuosovinsko rastojanje, kratki prepusti i snažan GT zadnji deo su emotivni izraz atletske snage. Sportske proporcije automobila su poboljšane niskom kabinom, dugim poklopcem motora sa grebenima i velikim točkovima. Mišićavi i atletski bokovi automobila počinju na lukovima prednjih točkova i protežu se do skulpturalnog zadnjeg dela. Jasan jezik dizajna naglašava izvajane površine sa smanjenim linijama i preciznim spojevima. Upečatljive linije karaktera na boku stvaraju zanimljivu interakciju svetlosti i senke kada se gledaju bočno.
Blistavo „lice“: panel sa osvetljenim Mercedes-Benz uzorkom
Legendarna i sportska rešetka u obliku slova A reinterpretirana je za električno doba. Inovativni bešavni zvezdani panel je prvi put potpuno osvetljen na Mercedes-Benzovom proizvodnom vozilu. Ukupno 142 pojedinačno animirane LED hromirane zvezde stvaraju prepoznatljiv potpis brenda. Jedna od retkih vizuelnih razlika koje razlikuju CLA hibrid je njegova klasična rešetka hladnjaka. Poseduje Mercedes-Benz šemu u hromu, standardno uokviren LED svetlosnim vodom.
Osvetljava dan i noć: prednja i zadnja svetla u obliku zvezde
Sa opcionim MULTIBEAM LED farovima, dnevna svetla imaju oblik Mercedes-Benz zvezde. Glavna svetla povezuje svetlosni vod. Zadnja svetla su takođe u obliku zvezde i povezana osvetljenim elementom dizajna. Ova kombinacija daje CLA snažno i jedinstveno vizuelno prisustvo. U kombinaciji sa opcionim MULTIBEAM LED prednjim svetlima, ona formira novi Mercedes-Benzov potpis. Čini Mercedes odmah prepoznatljivim u svako doba dana ili noći – nepogrešiva izjava o legendarnom luksuzu. Standardna LED prednja svetla visokih performansi imaju hromirani element dizajna u obliku zvezde.
Svetlom-preplavljen ambijent: panoramski krov ugrađen kao standard za osećaj obimne unutrašnjosti.
Svi CLA modeli dolaze kao standard sa proširivim panoramskim krovom. Ovaj jednodelni fiksni stakleni krov nema centralni nosač i neprimetno se proteže od okvira vetrobranskog stakla do zadnjeg dela. Pruža novi doživljaj iskustva u unutrašnjosti sa gotovo nesmetanim pogledom prema gore. Istovremeno, panoramski krov doprinosi izdašnijem prostoru za glavu u odnosu na svog prethodnika. Toplotno-izolovano laminirano sigurnosno staklo, infracrveni film i premazhi sedišta niske emisivnosti (LovE) štite od sunčeve svetlosti i toplote.
Novo prostorno iskustvo: minimalistički dizajn enterijera koji se fokusira na tri ikonična visokotehnološka elementa
Unutrašnjost CLA nudi novo luksuzno iskustvo u ovoj klasi vozila. Dizajn prati princip svođenja na suštinu. To de-naglašava osnovnu strukturu i fokusira se na nekoliko ikonskih visokotehnoloških elemenata. Vrhunac je opcioni, plutajući MBUX Superscreen, koji se proteže po celoj širini unutrašnjosti. Iza velike staklene površine nalaze se 26-centimetarni (10,25-inčni) ekran vozača i 35,6 centimetara (14-inčni) centralni displej. Još jedna privlačnost očiju je centralna konzola. Čini se da lebdi u vazduhu, njegova visoka pozicija poboljšava sportski osećaj. Kao i u višim klasama vozila, podeljen je na dva nivoa. Gornji deo nudi ekspanzivnu, trodimenzionalnu trim površinu – sa integrisanim dvostrukim držačem za čaše i opcionom bežičnom postoljem za punjenje pametnog telefona. Treći visokotehnološki element su veliki centralni paneli vrata obloženi kožom, koji takođe izgleda da plutaju. Trodimenzionalno se omotavaju preko profila ručke za povlačenje, koja je dizajnirana u klasičnom cevastom obliku.
Najbolja oprema u klasi: reinterpretacija modernog luksuza u Mercedes-Benzu
Atraktivan i svestran asortiman boja i materijala naglašava Mercedes-Benzovu posvećenost izuzetnom dizajnu i prepoznatljivim karakteristikama. Opcije uključuju nove boje akua mint i clear blue metalik, kao i novorazvijene presvlake sedišta sa tehničkim izgledom bisernog efekta u crnoj / čisto beli biser. Dostupni su i ukrasni elementi napravljeni od drveta otvorenih pora, brušenog aluminijuma, premaza sa anodiziranim izgledom i dekorativne papirne površine koja je nova u automobilskoj industriji.
Mercedes-Benz menadžment o potpuno novom CLA
“Napredna tehnologija u potpuno novom CLA vodi nas veliki korak bliže našoj viziji hiperpersonalizovanog korisničkog iskustva. Zahvaljujući našem sopstvenom Mercedes-Benz operativnom sistemu MB. OS, to je
Bez sumnje, najpametniji automobil koji smo ikada napravili. To je ujedno i najefikasniji, što ga čini jednim koji treba pobediti u ovom segmentu, sa svojim električnim dometom do 792 km u WLTP i potrošnjom od samo 12,2 kWh/100 km. A sa svojom 800V arhitekturom, nije samo energetski efikasan, već i vremenski efikasan, omogućavajući korisnicima da napune do 300 km za samo 10 minuta.” kaže Markus Schäfer, Član upravnog odbora Mercedes-Benz Group AG, glavni tehnološki direktor