AktuelnoVesti

Subvencije samo za EV koji poseduju zamenjive baterije

469Pregleda

Posle grada Hefei, i Šangaj subvencioniše izgradnju stanica za zamenu baterija

Šangaj će od 1. aprila subvencionisati izgradnju stanica za zamenu baterija u narednih pet godina, pružajući sve značajniju  podršku kompaniji NIO i BAIC promovišući širu upotrebu električnih vozila.

 

 

Grad će ponuditi subvencije za investicije u opremu za stanice za zamenu baterija u iznosu od 40% za stanice otvorene za sve brendove i 20% za one koje nisu.
Pored toga, subvencionisaće se i potrošnja električne energije ovih stanica, sa ograničenjem od 600 RMB (66 evra) po instalisanim kilovatu za stanice otvorene za sve brendove i 300 RMB (33 evra) po kW za ostale.
Vozači taksija koji koriste vozila sa mogućnošću zamene baterija dobijaće subvencije do 200 RMB (oko 20 evra) mesečno po zameni baterije tokom 2025. godine.
Ova inicijativa Šangaja prati slične poteze u Kini, poput onog u Hefei-u, provincija Anhui, gde su uvedene subvencije za kupovinu električnih vozila sa mogućnošću zamene baterija do 10.000 RMB odnosno oko 1.300 evra.
NIO trenutno ima 3.154 stanice za zamenu baterija u Kini, od kojih se najviše, 183, nalazi u Šangaju. Kompanija je saopštila da su njene stanice u Šangaju uglavnom blizu profitabilnosti.  
Ove subvencije predstavljaju značajan podsticaj za razvoj infrastrukture za zamenu baterija i širenje upotrebe električnih vozila u Kini. Očekuje se da će ove mere doprineti smanjenju zagađenja vazduha i podsticanju inovacija u automobilskoj industriji.
Ovi kineski planovi za zaradu na pretplati i prodaji struje u kontekstu zamene baterija predstavljaju zanimljiv poslovni model koji bi mogao da ima dalekosežne posledice po automobilsku industriju.
S jedne strane, ovaj model bi mogao da ubrza prelazak na električna vozila tako što će smanjiti početne troškove kupovine automobila (bez baterije) i učiniti punjenje/zamenu baterija pristupačnijim.
Međutim, s druge strane, postavlja se pitanje da li će ovaj model stvoriti novu vrstu zavisnosti vozača od proizvođača automobila i energetskih kompanija.
Takođe, postoji zabrinutost da bi ovaj sistem mogao da dovede do povećanja cena električne energije i stvaranja monopola na tržištu.
Biće zanimljivo pratiti kako će se ovaj model razvijati u budućnosti i kakav će uticaj imati na globalnu automobilsku industriju.
Lidija Piroški

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery