AktuelnoOnline plusVesti

Kako je propao KTM! Od prestižnog brenda do motocikla za „gubitnike“

8.9KPregleda

Kako je i zašto KTM postao marka za „potkusurivanje“ i rasprodaje

 

 

Analiza uzroka bankrota KTM-a: Strateške greške, finansijski problemi i tehničko zaostajanje za konkurencijom

 

 

Bankrot KTM-a, nekadašnje perjanice inovativnosti i performantnosti u motociklističkoj industriji, i dalje predstavlja šok za sve ljubitelje motocikala. Da bismo razumeli kako je jedna tako uspešna kompanija došla do ivice propasti, pogledajmo šta je dovelo do ovog tragičnog ishoda.

 

 

 

Ova analiza će se fokusirati na tri ključna područja: strateške greške, finansijske probleme i tehničko zaostajanje za konkurencijom

 

Strateške greške
• Preusmeravanje fokusa na trke:

KTM je godinama bio poznat po svom uspehu u moto trkama. Međutim, fokus na trke, na štetu razvoja mejnstrim modela, odvratilo je veliki deo kupaca koji su tražili značajno kvalitetnije, praktičnije i svestranije modele.

 

• Nedovoljna diverzifikacija modela:

KTM je bio previše zavisan o nekoliko ključnih modela. Kada je potražnja za tim modelima opala, kompanija se našla u nezavidnoj poziciji.

 

• Neuspešna ekspanzija na nova tržišta:

 

Agresivna ekspanzija na nova tržišta, posebno u Aziji, dovela je do preopterećenja resursa i neadekvatne pripreme za specifične zahteve tih tržišta.

• Propuštene prilike u segmentu

 

Razvoj električnih motocikala: KTM je relativno kasno ušao u segment električnih motocikala, čime je propustio priliku da se pozicionira kao pionir u ovoj rastućoj industriji.

Finansijski problemi

• Pad prodaje:

Statistički podaci pokazuju kontinuirani pad prodaje KTM motocikala u poslednjih nekoliko godina. Ovaj pad može se pripisati kombinaciji nekoliko faktora, uključujući opštu ekonomsku krizu, povećanu konkurenciju, sve nepozdaniji i tehnički lošiji proizvod i promene u željama potrošača

 

 

Sve lošiji kvalitet motocikala i potpuno pogrešna tržišna strategija su osnovni uzrok bankrota i rasprodaje KTM motocikala

• Visoki troškovi razvoja novih modela:

Ulaganja u razvoj novih modela su neophodna za opstanak u moto industriji, ali preterana ulaganja mogu dovesti do finansijske nestabilnosti.

• Problemi s lancima snabdevanja:

Poremećaji u globalnim lancima snabdevanja, uzrokovane pandemijom COVID-19 i geopolitičkim napetostima, dovele su do povećanja troškova proizvodnje i otežale planiranje proizvodnje.

• Neuspešno finansijsko upravljanje:

 

Moguće je da su neke odluka vezane za finansijsko upravljanje bile pogrešne, što je dovelo do rasipanja sredstava i povećanja duga.

 

Tehnički izazovi

Problemi s kvalitetom: Iako su KTM motocikli generalno bili poznati po visokom kvalitetu, povremeni izveštaji o sve masivnijim tehničkim problemima mogli su oštetiti reputaciju kompanije i uticati na prodaju.

 

• Nedovoljna inovativnost:

 

Ubrzan razvoj tehnologije u automobilskoj industriji stvorio je velike pritiske na proizvođače motocikala da razvijaju naprednije tehnologije. KTM očigledno nije uspeo da isprati taj tempo.

 

Zaključak

 

Bankrot KTM-a je rezultat složene kombinacije strateških grešaka, finansijskih problema i tehničkih izazova. Kompanija je bila suočena s uticajem niza spoljašnjih faktora koji su uticali na poslovanje, ali i s unutrašnjim problemima koji su ograničili njenu sposobnost da se prilagodi brzim i nepredvidivim uslovima na tržištu. Ta sporost je i tipičan problem evropskih kompanija.

 

Moguće opcije u budućnosti

 

Iako je bankrot KTM-a veliki udarac za motociklističku industriju, postoji nada da će brend biti spašen i da će nastaviti svoje postojanje u nekom drugom obliku.

 

 

KTM će verovatno doživeti sudbinu masovnog i jeftinog kineskog brenda poput MG u automobilskoj industriji

 

Mogući scenariji uključuju preuzimanje kompanije od strane drugog proizvođača, prodaju pojedinih delova kompanije ili reorganizaciju pod novim vodstvom.

 

 

Miodrag Piroški

 

7 Komentara

  1. U prevodu, oni ugladjeni padavicari u lakovanim simikicama i platama od nekoliko desetina hiljada eura su razj…ali firmu jer su tupavi volovi koji nisu u stanju gotovu i poznatu firmu da odrzavaju u zivotu, a o unapredjenju te iste firme mogu samo da sanjaju, ali zato plate imaju kao da su smislili novi vid energije, tako je i u nasim firmama.

  2. Miodraže, Miodraže, crni Miodraže. KTM-ovi problemi su počeli kada su ignorisali mušterije u reklamaciji bregastih osovina (koje su pucale) na njihovim najpopularnijim agregatima (790cc i 890cc)! Lično sam odustao od kupovine 890 SMT modela baš zbog toga.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery