Šta uraditi u situaciji kada nije moguće očistiti DPF?
DPF je filter čestica čađi i obavezan je za sve moderne dizel automobile od 2008. godine kako bi ispunili EURO 4 normu. Osim DPF filtera, u istom kućištu često se nalazi i DOC katalizator, posebno kod vozila sa EURO 5 i 6 motorima.
U poslednjih 10 godina kako bi se poboljšao kvalitet izduvnih gasova, na automobile sa dizel motorom se ugrađuje i sistem za redukciju azotnih oksida.
Ovaj sistem funkcioniše tako što se ubrizgavanjem AdBlue aditiva u izduvne gasove omogućava njihovo dodatno prečišćavanje pri prolasku kroz SCR katalizator. Sistemi za obradu izduvnih gasova na savremenim vozilima su vrlo složeni i osetljivi, pa svaka nepravilnost u radu motora može brzo dovesti do problema sa zapušavanjem DPF filtera ili čak oštećenja njegovog delikatnog saća ili katalizatora.
Problemi sa DPF filterima
Najčešći problemi pored njihovog začepljenja česticama čađi i pepelom su mehaničko oštećenje saća DPF-a i gubitak katalitičkih svojstava.
Neispravan rad komponenti poput dizni ili turbo punjača može dovesti do oštećenja osetljivog keramičkog saća. Prisilna regeneracija kada je filter začepljen takođe može uzrokovati štetu a neprofesionalnim tretmanom raznim kiselinama i pranjem pod visokim pritiskom potpuno se gube katalitička svojstva ove komponente. Ukratko filter se opere ali tako da izgubi svoju osnovnu funkciju a to je prikupljanje i spaljivanje čestica čađi.
Kakva rešenja postoje na tržištu?
Novi originalni DPF filteri su kvalitetni ali skupi, a zamenski filteri koji se mogu nabaviti u after marketu su često lošeg kvaliteta i odmah po ugradnji prave probleme jer serviseri ne mogu otkloniti grešku.
Kao treća opcija, neki vlasnici vozila se odlučuju za uklanjanje DPF filtera. Ovo treće se može razumeti kada su u pitanju starija vozila ali problem je što se sistem DPFa gasi i na relativno novim automobilima što znatno smanjuje vrednost vozila i onemogućava prolazak tehničkog pregleda po novim standardima.
Koje rešenje je najoptimalnije?
Za vlasnike polovnih automobila kojima su oštećeni DPF filter ili katalizator, a koji ne mogu da izdvoje nekoliko hiljada evra za nove originalne komponente, ali istovremeno ne žele da softverski isključe sisteme za obradu izduvnih gasova i time ostanu bez EURO norme, na tržištu se nedavno pojavila nova opcija koja predstavlja kompromis između cene i ekoloških standarda.
U firmi Magnum, DPF servis iz Zrenjanina, po uzoru na praksu iz EU koja postoji više od 10 godina, sada je moguće izvršiti popravku starih DPF filtera i katalizatora
Ova kompanija, koja već 13 godina uspešno proizvodi i popravlja izduvne sisteme, poslednjih dve godine razvija uslugu reparacije oštećenih DPF filtera i katalizatora, nudeći efikasno i povoljnije rešenje za vlasnike automobila.
Po rečima vlasnika servisa Stojana Materića, zamenom samo katalitičkog elementa (saća) omogućava se ušteda, a kvalitet je kao kod novog dela.
Reparacije se obavljaju uz upotrebu saća (substrata) originalnih dimenzija i proverenog kvaliteta. Ukratko menja se samo ono što je oštećeno i na taj način dobijemo potpuno funkcionalan DPF ili katalizator po razumnoj ceni.
Kvalitet, garancija i cene
U ovom servisu se već 6 godina uspešno repariraju katalizatori, a u poslednje 2 godine to se radi i sa DPF filterima. Garancija na urađene popravke je 25 meseci ili 50.000 pređenih kilometara.
Kako kažu već imaju brojne zadovoljne klijente koji su prešli preko 100.000 km nakon urađene reparacije delova sistema za obradu izduvnih gasova. U firmi Magnum ističu da je kvalitet usluge prioritet, zbog čega koriste isključivo komponente visokog kvaliteta, što se donekle odražava i na cenu popravke.
Cena reparacije DPF filtera ili katalizatora zavisi od tipa vozila i odgovarajuće EURO norme. Raspon cena za popravku varira od 25.000 do 85.000 dinara po repariranoj komponenti, u zavisnosti od složenosti i specifičnosti vozila.
Više o uslugama DPF servisa Magnum možete saznati ako pozovete 069 500 6006 (Goran) ili pročitate na linku njihovog sajta
Adresa: ul. Đure Jakšića 14, 23000 Zrenjanin
BONUS VIDEO: Kako se izvodi generala DPF