AktuelnoOnline plusVesti

Kako je propao Nissan?

2.81KPregleda

Od moćnog terenca do neprepoznatljivog konfekcijkog brenda

 

 

Veliki, moćni Nissan prvi izbor kupca automobila koji je želeo pouzdan, moćan, dugotrajan i prepoznatljiv terenac za nekoliko decenija sveo se na brend „utehe“ za one na čijem čelu piše „nemam dovoljno para za Toyotu“

 

 

Kao i kod pada aviona, propast automobilskog brenda nije posledica jedne već više slabosti.

 

 

Iako će većina nas koji pratimo decenijama automobilsku industriju ukazati na slabu ponudu upotrebljivih proizvoda kao objašnjenje za propast Nissana, tome svakako treba dodati lošu konkurentnost njihovih modela u poređenju sa direktnim rivalima, lošu generalnu percepciju palete proizvoda i užasna maloprodajna organizacija svedena na korporacijske „excell tabelaše“ koji zadovoljavaju samo svoje interese.

Činjenice koje se kao skladan vez prepliću jedna na drugu.

 

 

Kada ste poslednji put videli Nissanov model i okrenuli se za njim na ulici i imali reakciju „Želeo bih to da kupim“?

 

Setimo se sa nostalgijom neuništivih Nissan X-Trail ,Nissan Navare, Nissan GT-R, Nissan Z , Nissan 370Z…

 

 

 

Jedan od problema je i u strategiji pokušaja da naprave model za gorovo svaki segment, od podkompaktnih automobila, do pikapa, velikog broja krosovera, pa čak i nekoliko električnih modela umesto da su se čvrsto držali onoga u čemu su najbolji, čitaj sportski automobili i terenci.

 

 

 

Iz salona koji pod istim krovom imaju više brendova, poput recimo auto kuće Stojanov iz Novog Sada, čujem da možda svaki deseti kupac dođe sa idejom Nissan u svojoj glavi.

 

Nissan je iščezao sa mape želja običnog vozača jer nije više ni Nissan a nije ni Renault sa kojim deli najveći deo tehnologije i modela

 

 

Pravog ljubitelja Nissana, vlasnika X-Traila ili Navare ili Qashqai 1.6 dizel ne interesuje Renault, dok kupac Renaulta nikada nije ni razmišljao o Nissanu i njegovim off road kvalitetima sa trocilindarskim benzincima a posebno kao automobilu za kojeg u drugoj prodaji kupca mora tražiti svećom.

 

 

 

 

Ponuda motora je poseban problem Nissana.Na meniju kupca danas je više nego sumnjivi hibrid u X-Trailu, nedorastao benzinski 1.3  laki hibrid u Qashqai uz nepostojeće opcije jačih agregata od 1.3 litarskih koje traže ozbiljne off road sprave dostojne onoga što se očekuje od Nissana.

 

 

Jedina uteha u Nissan paleti je model Juke koji kao gradska „igračka“ može da bude koliko-toliko interesantan, ali nedovoljno da izvadi ovaj brend iz sivila.

 

Dodatni problem Nissana je i velik pad cene novih modela u drugoj prodaji 

 

Ruku na srce, sve ovo što se dešava Nissanu prati ga kao zla kob već decenijama, sa značajnim oporavkom pod rukovodstvom Karlosa Ghona (nekadašnji CEO Reanult-Nissan alijanse) koji je nekako voleo i poštovao Nissan i pružao mu svu logistiku za izlaz iz bankrota pred kojim je bio. To je bilo zlatno doba ovog brenda. Hapšenjem Ghona u Japanu i napuštanjem CEO pozicije, Nissan je opet krenuo strmoglavo na dole, prokockavši ono najvažnije poverenje kupca i želju da ga poseduje.

 

 

Nissan Frontier, za sada samo koncept

 

Šta reći na kraju? Velika šteta, zapravo tragedija uništenog brenda uskratila nas je za jedno pravo vozačko zadovoljstvo.

 

BONUS VIDEO: Kako sam prvi otkrio kukavičje jaje u Nissan Qashqai

 

Tekst: Miodrag Piroški

 

 

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery