U novo doba VW Golf je zaplivao mešovitim stilom
Pažljivo osmišljene rute na relaciji Hannover- Wolfsburg praktično su domovina Volkswagen Golfa. Vozeći danas njima spoznajemo da nema Golfa koji bi se mogao opisati kao automobil kome nedostaje snage, a i da su prilično maštoviti po pitanju pogona
VW je unapredio Golf na svim poljima. Spolja gledano inovacija su IQ.LIGHT LED Matrix farovi, premijum detalj sa kojim se uklapa osvetljeni VW logo. Šta je još uradjeno saznajemo uvidom iza kulisa tabela.
Na delu je 11 motora visokog obrtnog momenta, ali ekonomičnih za eksploataciju.
eTSI : skraćnica koja definiše trenutni vrh razvoja blago hibridne tehnologije. Osnovu čini 1.5 litarski TSI evo2 benzinac. 48 voltni starter alternator dodaje 14 kw snage i 65 Nm obrtnog momenta. Zavisno od verzije, 116 ili 150 ks, raspoloživ obrtni moment kreće se od 220 do 250 Nm.
eHybrid i GTE : 204 ili čak 272 ks ! Ponovo je na delu 1.5 litarski evo2 pojačan elektromotorom od 85 kw. Iako su ova dva plag-in modela tehnološki veoma slični, snažnija verzija ima obrtni momet od 400 Nm. Eksplozivan dotok snage zagrantovan ! Sa dometom do 140 km u električnom režimu vožnje, vi praktično imate gradski električni automobil za svaki dan.
Klasični TSI i TDI nisu mačiji kašalj. Čak i bazična verzija TSI-ja od od 116 ks, ubrzava do stotke za 9.9 sekundi. U TDI varijanti ta brojka je okruglo 10 sekundi uz potrošnju dizela koje se kreće od 4.7 do 5.2 litra.
Klasični motori se u VW Golfu ne predaju, iako ih ugrožavaju blagi i plag in hibridi
GOLF GTI
Iz ponude u stilu „Golf kroje za svačiji ukus“ , treba izdvojiti klasično rekao bih anti električno savrsenstvo, slatki benzinski greh po imenu Golf GTI.
Čak bi se reklo da je GTE u svakom pogledu savršeniji od GTI-ja. Medjutim GTI nudi onaj doživljaj jurnjave po autobanu koji ste gledali samo u filmovima. Pa ako se i malo za volanom ovog auta osećate kao lik iz akcionih filmova (američki ili švedski, nebitno) VW je ispunio zadatak.
Bez obzira koje principe diktira Davos, VW je proizvodjač automobila a ne kompjutera, što je uspešno dokazuje na delu
GTI modeli bazirani na dvolitrskom TSI benzincu zaslužuju ne poseban prilog u emisiji “Vrele Gume” već sopstvenu TV seriju. Na delu je četvrta generacija legendarnog dvolitrskog TSI motora. Mešavina goriva i vazduha ubrizgava se u komore za sagorevanje pod pritiskom od 350 Bara.
Golf GTI je pojačan za 20 konja u odnosu na prethodnu generaciju i sada razvija njih 265. Maksimalni obrtni moment ovog motora zapremine 1984 kubna centimetra iznosi 370 Nm. Opremljen sedmostepenim DSG menjacem Golf GTI uzbrzava za 5.9 sekundi do stotke dalje do i 250 km/h.
Pomenimo da Golf GTI Clubsport sa ravno 300 ks ubrzanje skraćuje na 5.6 sec.
Golf R verzija : 333 ks, 420 Nm i 4.6 sekundi do stotke, sve to u inat brojkama koje se vezuju za električna vozila.
Pored ovakve espertize na planu klasične motoristike, svari kao što su dijagonala (centralnog dispelaja 12.9 inča ako nekog zanima ) , osvetljne kontrole radija i klime, Chat GPT što se u sve meša, tačnije integrisan je u „Digital cockpit Pro“ pa i daljisko parkiranje pomoću mobilnog telefona … sve to spade ne u drugi nego u peti plan.
I da zaključim: Golf i dalje izgleda kao Golf, jer to nije 8 generacija mega uspešnog modela, već automobil koji postavlja standarde koje drugi već pola veka pokušavaju da dostignu.
Iz Wolfsburga : Miroslav Šosberger