Pet razloga zašto država ne treba da subvencioniše kupovinu električnih automobila
Dok se u Srbiji množe samozvani ekološki aktivisti i u suštinu elektromobilnosti neupućeni panelisti kojima je mahom cilj da prodaju još koji automobil više i u Excell tabelu upišu sebi bonus plus, naša pa i globalna realnost govori sasvim suprotno od onoga što smo mogli čuti sa ovakvih panela.
Foto: Ekomobilnost
Budući da Vlada Republike Srbije, odnosno Ministarstvo za zaštitu životne sredine radi na strategiji razvoja paketa „zelene“ regulative, u prilogu kroz pet tačaka upućujemo i na činjenice zbog čega je direktno subvencionisanje kupovine električnih automobila besmisleno i kontraproduktivno uz predloge načina na koji država može suštinski i ekološki efikasno da se uključi u temu elektromobilnosti svih oblika.
Zašto (privremeno) NE SUBVENCIONISATI kupovinu električnih automobila u Srbiji:
1. Nedostatak električne energije, koji se dopunjava desetostruko skupljom iz uvoza finansirano iz budžetskih davanja građana
2. Cena električne energije u Srbiji je ispod proizvodne cene čime se kupci električnih automobila već dovoljno stimulišu
3. Preko 70% električne energije se proizvodi iz prljavih neobnovljivih izvora (termo elektrane) od čega 50% iz TE Obrenovac
4. Cene električnih automobila su daleko iznad proizvodnih i na njima proizvođači ostvaruju ekstra profit
5. Električni automobili sa motorima iznad 100 kW snage nisu ekološka već luksuzna kategorija i treba da budu izuzeti iz bilo kojeg vida subvencionisanja i u budućnosti
Šta SUBVENCIONISATI po pojednostavljenom i skraćenom postupku:
1. Ekološki održivi „paket“ u kojem se objedinjeno kupuje električni automobil do max. 150 kW ukupne snage i bilo koji oblik proizvodnje obnovljive el.električne energije minimalne snage 10kW (solari,…)
2. Značajno povećati iznos subvencija za električne bicikle (do sada nisu subvencionisani) i el.motocikle
3. Hibridna vozila svih kategorija
4. Lake hibride do ukupne zapremine motora od 1.500 ccm
Tako zaključuje i zakonodavcu predlaže struka koja se „Eco Friendly“ tematikom bavi decenijama! A i u praksi dokazuje danas kroz 20.000 pređenih testnih kilometara isključivo na solarni pogon za svega 90 dana.
Miodrag Piroški
1 Komentar
Comments are closed.
Elektricne automobile ne moze kupiti vecina postenih lljudi i radnika.Dovoljan razlog, plus ove koje ste naveli.Ima milion mesta gde je preci taj novac.