Najefikasnija električna limuzina
Sada se sa sigurnošću može reći, TESLA više nije usamljen na tržištu električnih limuzina.
Nakon Mercedesa EQS, stiže nam i novi Hyundai Ioniq 6 sa priličnom količinom već viđenih tehnoloških rešenja iz prethodnika u krosover izdanju Ioniq 5.
Koristeći zajedničku E-GMP arhitekturu, Ionik 6 će ponuditi dve veličine litijum jonske baterije, od 53,0 ili 77,4 kW/h koje smo upoznali u kod prethodnika.
Ionik 6 će takođe nuditi standardni pogon na zadnje točkove preko jednog motora ili opcioni pogon na sva četiri točka sa dva motora. Hyundai nije precizirao koliku će snagu imati postavka sa jednim motorom, ali pošto opcija sa dva motora proizvodi istih 320 konjskih snaga (239 kilovata) i 605 NM obrtnog momenta kao i kod Ioniq 6, najverovatnije će imati istih 225 KS (168 kW) kao njegov ekvivalent krosover Ioniq 5.
Najvažnije za vozače EV je i autonomija vozila jer se najavljuje maksimalnih 610 kilometara prema WLTP-u kada je opremljen jednim motorom i većom baterijom od 77,4 kWh. To nadmašuje WLTP maksimum Ioniq 5 od 507 km.
Govoreći o toj osnovnoj konfiguraciji, Hyundai tvrdi da će to biti jedno od energetski najefikasnijih vozila na svetu.
Kada je opremljen manjom baterijom i točkovima od 18 inča, proizvođač automobila kaže da troši manje od 14 kWh na 100 kilometara.
A kada dođe vreme za dopunu baterije, Ionik 6 koristi istu električnu arhitekturu od 400 V/800 V kao Ionik 5.
Jedna od prednosti je da Ionik 6 može da iskoristi prednosti brzih DC punjača od 350 kW omogućavajući bateriji da se napuni sa 10 do 80 procenata za samo 18 minuta.
Suštinski, osim novog izgleda karoserije i znatno nižeg koeficijenta otpora vazduha, gotovo sve je već viđeno na krosoveru Ioniq 6 što potvrđuje sumnje da je u ovom momentu postignut tehnološki maksimum efikasnosti električnih vozila.
BONUS VIDEO: TEST Hyundai Kona Elektro