AktuelnoVestiZanimljivosti

Kretanje „u leru“ sem što je kažnjivo može biti veoma loše po automobil

12.1KPregleda

Vozači (u Velikoj Britaniji) rizikuju da dobiju velike kazne, do 1.000 funti, ukoliko koriste uobičajenu tehniku štednje goriva, koja potencijalno može da dovede do oštećivanja vozila.

 

Gotovo polovina vozača priznaje da vozi u „neutralu“ u cilju štednje goriva. Ovo se često naziva „kousting“ (kretanje po inerciji), a radi se o praksi kada se pritisne kvačilo ili ručicu menjača držite u neutralnoj poziciji.

 

Zakon kaže da ova praksa može da kompromituje kontrolu vozača nad vozilom zbog odsustva motornog kočenja. Budući da brzina vozila može iznenadno da se poveća, odgovarajuća reakcija na volanu može da izostane, posebno u krivinama.

 

Slovo zakona takođe upozorava da intenzivna upotreba nožne kočnice može da smanji njenu efikasnost, kao i da odabir odgovarajućeg stepena prenosa u slučaju potrebe može biti otežan.

 

Ko praktikuje ovakvu vožnju, potencijalno može biti kažnjen s 1.000 funti, a čak mu se može oduzeti vozačka dozvola. Kazna se penje na 2.500 funti u slučaju vozila za prevoz putnika ili dobara.

 

Džon Vilmot generalni direktor najvećeg britanskog sajta za poređenje lizinga, LeaseLoco, objasnio je da „kousting“ ne donosi benefite kao što to neki vozači misle.

 

„Kretanje po inerciji više ne donosi prednosti po pitanju energetske efikasnosti zbog sistema ubrizgavanja goriva u većini modernih automobila“, kaže on. „Kada vozimo nizbrdo, naš ECU detektuje da papučica gasa nije angažovana i samim tim prekida dovod goriva u brizgaljke. Dakle, ne koristimo gorivo kada se krećemo nizbrdo a u stepenu prenosa smo, ili ga koristimo veoma malo.

 

Međutim, kada vozimo nizbrdo u ’neutralu’, prekidamo konekciju između motora i točkova. U osvom slučaju se mala količina goriva svakako šalje u motor, jer automobil ne dobija potrebnu rotacionu silu s točkova, umesto da je crpi direktno s njih.“

 

Gospodin Vilmot ističe da „kousting“ može da rezultira potencijalnim oštećivanjem vozila, što znači da će eventualna popravka izbiti novac iz džepa vozača.

 

Kada voze „u leru“, vozači se oslanjaju na mehaničke kočnice zbog odsustva motornog kočenja, što znači da se one habaju mnogo brže. Pored toga, zbog veće brzine, vozači će morati da prilikom kočenja koriste veću silu. To će na kraju rezultirati višom stopom trošenja kočnih diskova i pločica.

 

Kretanje po inerciji s pritisnutom papučicom kvačila će takođe koštati vozače više na duge staze. Potisni ležaj je deo sistema kvačila koji prekida vez s motorom dok je papučica pritisnuta. Ukoliko je potisni ležaj pod opterećenjem tokom dužih perioda nego što je neophodno, moraćete da ga zamenjujete češće nego obično.

 

Neispravan potisni ležaj zahteva rasklapanje kompletnog mehanizma kvačila, tako da je ova popravka skuplja nego što bi neko pomislio u prvi mah.

 

Vrele Gume

 

Top Reviews

Video Widget

gallery