Generalni direktor Volvoa u odlasku, Hakan Samuelson, izjavio je pre nekih godinu dana da planira da ukine neke S i V modele, da bi više napora usmerio ka SUV/krosoverima.
U tom momentu, on je pravdao odluku kompanije rekavši da se više od 75 odsto prodaje odnosi na XC modele. Ukoliko stvari premotamo do danas, uvidećemo da je šef Volvoa u međuvremenu ponovo dao neke izjave, ali u vezi s regularnim automobilima.
Švedska marka koja je u vlasništvu Geelyja neće odbaciti limuzine i karavane, bez obzira što se XC60 prodavao bolje od kombinovane prodaje S60/V60 i S90/V90 u prva tri kvartala prošle godine. Ipak naredna S i V generacija je na putu i biće „atraktivnija“ nego ikada ranije, s niskim profilom i elegantnijom pojavom.
Samuelson je dodao da će naslednici današnjih limuzina i karavana biti nešto manje „kutijasti“, u cilju poboljšanja aerodinamičkih atributa a samim tim i efikasnosti. Mercedes-Benz je zauzeo isti kurs, a vesnik budućih vremena je Vision EQXX koncept, s više nego impresivnim koeficijentom otpora vazduha od samo 0,17.
Samuelson, kojeg će u martu zameniti biši šef Dyson grupacije, Džim Rouen, rekao je da će reividirani S i V modeli imati „kupeovsku“ siluetu.
Kao što znamo, Volvo se obavezao da će postati proizvođač čisto električnih vozila, ali se to neće desiti do kraja ove dekade. U međuvremenu, uživaćemo u još jednoj generaciji automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.
Na koji način će se nomenklatura izmeniti s potpunom elektrifikacijom još uvek nije u potpunosti jasno, ali budući XC90 u električnim izdanju će verovatno poneti oznaku „Embla“. Počivaće na namenskoj električnoj platformi, na kojoj bi mogao da se nađe i budući veći SUV, čija je prethodnica Concept Recharge, a trebalo bi da pristigne 2023. u serijskom izdanju.
Vrele Gume