Frenk Stivenson je poznato ime u automobilskoj zajednici. Bivši dizajner BMW-a, Minija i McLarena je ovoga puta pružio stručan uvid u kontroverzan novi dizajnerski jezik bavarske marke.
On želi da shvati „šta se zapravo dogodilo s BMW-om i zašto je aktuelni stajling tako ’brutalan’ i ’nakaradan’?“.
U redu, neko će reći da je lepota u očima posmatrača, ali isto tako je činjenica da se estetika predaje u školama koje se bave umetnošću i dizajnom. Postoje ljudi koji se obrazuju i usavršavaju na tom planu, da ne bismo imali vozila u stilu Homer Simpson „stajlinga“. Nedavni Concept XM, prilično je uzburkao duhove ne samo među ljubiteljima automobila, već i „bimerofilima“. Radi se o automobilu koji ne liči ni na jedan prethodni proizvod iz Minhena, a sudeći po nedavnim špijunskim fotografijama, dotični dizajnerski jezik će biti prenesen na serijski model.
Po Stivensonu, prednji deo performantnog SUV-a je „jednako diskutabilan, jednako kontroverzan i jednako užasan kao i svaki drugi ugao gledanja na ovaj automobil“. U prevodu, Stivenson objašnjava da prednja maska nema nikakvog smisla, u najvećoj meri zbog korelacije između džinovskih otvora i tankih farova. Ova nakaradna proporcija je dodatno naglašena osvetljenim konturama „nozdrva“.
Zadnji deo je gotovo isto tako „bolan“ (sic), kaže Stivenson. Njegova glavna kritika se odnosi na dva BMW logoa na zadnjem prozoru, što je neuspešno evociranje na originalni M1. Po njemu, dotičnim oznakama tu jednostavno nije mesto, jer se radi o tome „kao da neko dva puta stavi potpis na papir, a zašto bi bilo ko to radio?“. Zaršeci izduvnih cevi? Stivenson se ovde zaustavio s uzdahom.
Ipak, ovaj poznati automobilski dizajner je pronašao i dve pozitivne stvari u vezi s XM-om. Prva se odnsoi na haubu ovog masivnog SUV-a, dok se druga tiče načina na koji su crni akcenti integrisani u bočni profil. Međutim, da li je to dovoljno da se poboljša sveopšti utisak? Ne baš.
Vrele Gume