Može li gore?
Odgovor ne treba tražiti dalje od pogleda na „autobarometar“
U ovoj inače sasvim opravdano mirnoj sedmici noviteta nakon „pariskog vatrometa“, javili su se samo pojedini proizvođači sa najavama modela koji dolaze i Volvo. Može se slobodno konstatovati da je švedsko-kineski proizvođač, ove sedmice možda i plasirao vest godine! Naime, uspeli su da sasvim komotno smeste čak 450 konja u svega dve hiljade kubika. Pošlo im je to za rukom uz upotrebu čak tri turbine i ostalih visoko tehnoloških dostignuća, koja su direktno sa trkališta došla do serijske proizvodnje.
Uporedo sa ovim, Porsche je predstavio novi 911 GTS sa motorom od 3.8 litara i 430 KS! Divan sudar stare škole i novih vremena! Uprkos punom poverenju u Volvo tehnologiju, menjao bih ipak 10 takvih zujalica za jedan ali vredan Porsche doživljaj.
Suštinski, u inat Parizu, u sedmici iza nas, medijski je delovala uglavnom ista nemačka grupacija! Izmireni su odavno sa francuzima, ali su ipak udarne vesti ostavili za posle Pariza.
Među njima je svakako najava jedne vrhunske motorizacije u Golfu GTD koji je osvojio oznaku R i 400 KS. Vrlo zapaženo su prošle i nove zvaniče fotografije Passata koje su samo dokazale koliko smo pre tri godine bili u pravu da „ono“ nije bio pravi Passat već „zukerwasser“ za naivne! Jesu se iz Porsche SCG zbog toga uvredili i prekinuli svaki kontakt sa nama, ali šta se tu može: istina boli, mi smo tu da je prenesemo a nesposobnost se najbolje skriva arogancijom!
A uvek može i gore, bar kada je prodaja automobila u Srbiji. Pala je na nivo sankcijskog perioda, jer para u naroda nema ali ni strategije tržišnog nastupa! Neuspeli sajmovi, oglašavanje u trač žurnalima i horoskopima i sniženja cena do besmisla, nisu privukli nove kupce. Čak i ova bedna slika od 1.400 prodatih vozila u septembru je potpuno lažna! Prvo zato što je bar 400 automobila od deklarisano prodatih reeksportovano u Crnu Goru, Makedoniju,… ili je vraćeno opranih papira nazad u EU. Od tih 1.000 realno prodatih, polovina je „uvaljena za dž“ kroz flotnu prodaju velikim stranim kompanijama ispod cene koštanja, samo da bi se uradio posao! Dakle svega par stotina novih automobila je stiglo do „pravog“ kupca, koji čini okosnicu ovog posla. Loše da gore može biti ako se nastavi ovako!
A koliko je sve loše, može se videti i po sređivanju stanja u oblasti osiguranja. Konačno su podignute sume osiguranog rizika, što će nadoknaditi velike štete ali će verovatno i dovesti do novih bankrota u ovoj oblasti! Slučaj Takovo osiguranja je vešto gurnut pod tepih i neće biti jedini!
Jer sve je trulo!