Automatski menjači takođe zahtevaju redovno održavanje da bi služili dugo i pouzdano.
Evropa je region poslovično poznat po velikoj popularnosti manuelnih menjača kod kupaca vozila, međutim, od nekih desetak odsto njihovog tržišnog učešća s početka ovog veka, koji se mahom odnosio na premijum segment, danas na Starom kontinentu oko 40 odsto novih vozila dolazi s automatskom transmisijom, s tim što njihova popularnost ubrzano raste.
Samim tim, raste i potreba za profesionalnim održavanjem menjača, kao redovna i važna usluga u ponudi auto-servisa, jer proizvođači automobila, s ciljem da smanje potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova, sve više ulažu u automatske menjače (AT, DCT, DSG, CVT).
Šta je MotulEvo?
Motul je prepoznao izazove s kojima se suočavaju nezavisni automobilski servisi, te se angažovao na planu uključivanja usluge održavanja automatskih menjača u okviru svoje ponude. Ova kompanija je osmislila i lansirala veoma uspešan koncept, koji uključuje neophodnu opremu, tehničku obuku i podršku, kao i stručno znanje i zasebnu internet stranicu.
MotulEvo program pokrenut je pre šest godina, veoma uspešno implementiran u više od 30 zemalja širom sveta, gradeći partnersku mrežu koju čini više hiljada posvećenih profesionalaca.
Profesionalno održavanje automatskih menjača
Problemi
Menjač je pogonska komponenta sastavljena od brojnih pokretnih delova. Shodno tome, on zahteva redovno održavanje da bi svoju ulogu obavljao dugo i pouzdano. Neadekvatno održavanje ili nepravilna zamena tečnosti može prouzrokovati mehanička oštećenja i nepravilan rad, što nikako ne želimo.
Treba imati u vidu da prilikom zamene tečnosti u menjaču kada se vrši samo ispuštanje a ne i ispiranje, dolazi samo do delimične zamene transmisione tečnosti. To ujedno znači da ne dolazi do potpunog poboljšanja rada menjača, a kompromitovan je i nominalni interval između dve zamene, jer je u menjačkoj kutiji ostao udeo iskorišćene tečnosti, kojoj je prošao radni vek.
Kako ustanoviti nepravilan rad automatskog menjača? Ukoliko primećujete kašnjenje ili nepravilne promene stepena prenosa, podrhtavanje vozila pod opterećenjem ili trzanje prilikom zaustavljanja i parkiranja, vrlo je verovatno da postoji kvar koji hitno mora biti otklonjen.
Nepravilan rad automatskog menjača ne samo što negativno utiče na komfor u vožnji, već može da dovede do ozbiljnih mehaničkih oštećenja, što neminovno donosi visoke troškove popravke, pa čak i neophodnost zamene menjačke kutije.
Rešenje
MotulEvo je kreiran tako da bude najefikasnije rešenje za navedene probleme. Ovaj program je postao standard po pitanju profesionalnog održavanja automatskih menjača.
Kompletnim ispiranjem, ne samo što će se u potpunosti ukloniti ostaci stare transmisione tečnosti u samom menjaču i hidrauličnim kontrolnim sistemima, već će biti uklonjena kontaminacija koja potencijalno može da ugrozi rad ovog sklopa. Jedino na ovaj način možete obezbediti da sveža transmisiona tečnost bude 100% prisutna u menjaču. Kako se to radi? U okviru MotulEvo programa se koriste specijalni Motul Automatic Transmission Clean aditiv i MotulEvo mašine, uz pomoć kojih se menjač temeljno očisti i oslobodi ostataka stare tečnosti.
Motul Automatic Transmission Clean je sredstvo za čišćenje automatskog menjača pre ispuštanja transmisione tečnosti, dizajnirano za upotrebu u svim tipovima automatskih menjača. Efikasno čisti naslage, mulj i lak koji se pojavljuju na komponentama automatskog menjača. Uklonjene mikročestice se zatim odstranjuju tokom procesa ispuštanja ulja, ostavljajući menjač temeljno čistim.
Ispiranjem se poboljšavaju uslovi u kojima će raditi nova transmisiona tečnost, kao i ukupne performanse i rad sistema prenosa. Ovde treba naglasiti da Motul u svojoj ponudi ima vrhunske tečnosti za automatske menjače, uz široku ponudu koja pokriva različite tipove vozila.
Multi CVTF
Technosynthese® mazivo za CVT menjače. Pogodno za širok asortiman vozila sa CVT menjačima koji imaju lanac/lančanike ili remen/remenice.
Multi DCTF
Vrhunsko Technosynthese® mazivo koje je specijalno napravljeno za DCT menjače. Pogodno za širok asortiman vozila sa DCT menjačima, uključujući menjače sa dva suva ili dva hidraulička kvačila. Može da se koristi kod evropskih automobila kao što su Audi, Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz ili kod američkih automobila kao što je Ford.
ATF VI
Vrhunsko, čisto sintetičko ulje za automatske menjače malog viskoziteta specijalno je razvijeno za moderne automatske menjače. ATF VI može da se koristi tamo gde proizvodi sa velikim indeksom viskoziteta nisu pogodni.
Multi ATF
Čisto sintetičko, višenamensko ulje za automatske menjače (ATF), koje je razvijeno za novu generaciju automatskih menjača i koje zadovoljava većinu zahteva proizvođača automobila, najverovatnije će biti najtraženiji proizvod kod prodavaca na malo i automobilskih servisnih centara koji servisiraju različite marke i modele.
ATF 236.14 / ATF 236.15
Nijedno višenamensko ATF ulje ne može da se koristi kod 7-stepenih automatskih menjača firme Mercedes Benz zbog njihove specifične konstrukcije. Firma Motul je, međutim, to videla kao priliku za razvoj čisto sintetičkog Fuel Economy menjačkog ulja specijalno za Mercedes Benz. Nakon što je usvojila ovaj pristup, firma Motul je razvila menjačka ulja i automobilska maziva za specifične automobilske marke i modele. (U zavisnosti od modela/godine i rednog broja menjača, može da se koristi ili MB-Approval 236.14 ili MB-Approval 236.15).
MotulEvo program može da se primeni kod svih sistema automatskog prenosa s konverterom obrtnog momenta, CVT automatskih menjača (neprekidan promenljiv prenos), kao i automatskih menjača s dvostrukom spojnicom (DSG, DCT, TCT itd.).
Ukoliko je tečnost u menjaču vašeg automobila zrela za zamenu, potražite najbliži MotulEvo servisni centar za automatske menjače na internet stranici rs.motulevo.com/sr.
Izvor: Motul