Da li se sećate Lancije Delte Futuriste, predstavljene 2018.? Radi se o modernoj interpretaciji Delte Integrale (1989.).
Ovaj legendarni automobil je oživela kompanija pod imenom Manifattura Automobili Torino, koja je sličnu magiju primenila na Stratos. Pre oko tri godine, ova italijanska firma je objavila planove vezane za sklapanje 20 primeraka uskrsnute Delte. Ukoliko ste propustili da je priuštite, dobre vesti su da je u međuvremenu pristigla varijanta pod imenom Delta Safarista.
Očigledno je da novajlija počiva na istoj strukturi, ali je zapravo još ekstremnije izdanje dokazane formule. Karoserija je u velikoj meri inspiraciju pronašla u Lanciji Delti koja je 1988. osvojila Rally Safari, mada je legendarna Martini kolor šema mesto ustupila jednostavnijem dvobojnom finišu.
Baš kao i u slučaju Futuriste, rad na Safaristi je započeo s Lancijom Deltom Integrale kao automobilom donorom, s kojega su uklonjena zadnja vrata. Novoformiranom hečbeku, sada s troje vrata, je zatim podaren reli izgled, s novim alu naplacima, gde prednji imaju specijalne poklopce od ugljeničnih vlakana. Crvene blatarice počivaju na sva četiri točka, a tu su i modifikovani odbojnici i posebni bočni retrovizori, koji evociraju na originalni reli automobil.
Enterijer izgleda upravo onako kako bi se očekivalo nakon upoznavanja sa spoljašnjošću: ogoljena armaturna tabla s malim monitorom za vozača, uz prisustvo zaštitnog kaveza i kadica. Naravno, tu je hidraulička ručna kočnica za brže prolaženje krivina.
Nema reči o pogonskom sklopu, mada pretpostavljamo da se radi o istoj unapređenoj jedinici s 330 konja koja pogoni Futuristu. Samim tim se nameće da je agregat uparen s ojačanom sekvencijalnom menjačkom kutijom, revidiranim diferencijalom i pogonskim vratilom. Manifattura Automobili Torino planira da sastavi samo 10 primeraka Safariste, uz startnu cenu od 570.000 evra po primerku. Pa, prilično papreno.
Vrele Gume