Na gala večeri održanoj 17. novembra 2021. povodom salona automobila Solutrans u Lionu, Jarlath Sweeney, predsednik žirija Nagrade za međunarodni kombi godine (IVOTY), uručio je Marku Sutcliffeu, višem potpredsedniku poslovne jedinice za laka komercijalna vozila Renault Grupe, nagradu za Međunarodni kombi godine 2022. koja je pripala novom Kangoo Vanu.
Panevropski žiri, sastavljen od 24 vodeća novinara specijalizovana u području komercijalnih, industrijskih i transportnih vozila, odabrao je Renaultov kombi u konkurenciji od 14 lakih komercijalnih vozila 11 različitih marki, koja su predstavljena tokom proteklih meseci.
Glavni kriterijum za odabir pobednika je bio doprinos nominovanog vozila efikasnosti, sigurnosti, održivosti i ekološkim standardima sektora lakih komercijalnih vozila.
Ovo je četvrti put da neko Renaultovo komercijalno vozilo osvaja Nagradu za međunarodni kombi godine. Ovu čast su do sada imali Master (1998.), Trafic (2002.), i Kangoo Z.E. (2012.).
Mark Sutcliffe, viši potpredsednik poslovne jedinice za laka komercijalna vozila Renault Grupe:
„Zahvaljujem evropskom žiriju što je odabrao novi Renault Kangoo Van za Međunarodni kombi godine 2022. Ova nagrada je veliko priznanje za Renault i neiscrpan izvor ponosa za naše timove koji su uložili velike napore u osmišljavanje i proizvodnju kombija koji ispunjava najviše standarde kvaliteta, ali i nudi jedinstvene inovacije koje olakšavaju svakodnevicu profesionalnim kupcima. Prestižna nagrada je najnovije priznanje Renaultovoj inovativnosti koju marka dokazuje već 120 godina kao i njenoj stručnosti u segmentu lakih komercijalnih vozila.”
Novi Kangoo Van – inovativni kombi
Novi Kangoo Van je prvenstveno namenjen flotnoj prodaji, zanatlijama i trgovcima koji traže profesionalno vozilo opremljeno najnovijim tehnologijama i prilagođeno njihovim potrebama. Ovaj inovativni kombi sportskog i dinamičnog izgleda nudi:
- jednostavan utovar zahvaljujući revolucionarnoj inovaciji „Open Sesame by Renault” nastaloj uklanjanjem B-nosača, čime je postignuta najveća širina desnog bočnog otvora od 1,45 m. Zatim, tu je i visoko postavljena pomična polica Easy Inside Rack za sigurno smeštanje dugih predmeta i povećanje utovarnog prostora
- najbolje vrednosti za prevoz tereta u klasi, počevši od standardne verzije koja nudi do 3,9 m3 prostora za utovar, najveću nosivost od 600 kg koja se može povećati na 800 kg (uz doplatu) i kapacitet vuče od 1500 kg
- savremenu, prefinjenu i ergonomičnu unutrašnjost sa poboljšanom toplotnom i zvučnom izolacijom, 60 l prostora za skladištenje i opcionim sedištima za do tri odrasle osobe u kokpitu (ova konfiguracija omogućava sklapanje središnjeg naslona, čime se kabina pretvara u kancelariju na točkovima)
- najnaprednije opcije povezivanja koje donosi novi multimedijalni sistem Renault EASY LINK s osmoinčnim ekranom, postolje za punjenje pametnog telefona, bežični punjač snage 15 W, Renaultova kartica „Slobodne ruke” za jednostavan i siguran ulazak u vozilo, dve USB utičnice i dve 12-voltne utičnice
- 12 sistema za pomoć u vožnji najnovije generacije, uključujući retrovizor sa stalnim prikazom, aktivno kočenje u nuždi, kontrola stabilnosti prikolice i sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama koji kombinuje adaptivni tempomat sa sistemom za održavanje vozila u saobraćajnoj traci
- efikasne benzinske motore 1.3 Tce i dizel motore 1.5 Blue dCi koji mogu biti kombinovani sa 6-stepenim ručnim ili sedmostepetepenim automatskim menjačem EDC kao i dva motora sa oznakom Ecoleader čija je potrošnja ograničena na 4,8 l/100 km (dizel motor) i 6,1 l/100 km (benzinski motor).
Električna verzija novog Kangoo Vana će biti dostupna od proleća 2022. godine, a produžena verzija će stići naknadno.
Fabrika u Mobežu kao centar izuzetnosti
Renaultova fabrika u Mobežu na severu Francuske je poznata po modelu Kangoo koji se tamo proizvodi još od 1997. Kako bi podstakao industrijalizaciju proizvodnje novog Kangooa (u verzijama lakog komercijalnog vozila i monovolumena) i modela partnerskih brendova Mercedes-Benz i Nissan, ali i kako bi osigurao najviše standarde proizvodnje, Renault je uložio 450 miliona evra u značajnu transformaciju fabrike: nova linija High Speed XXL za presovanje velikih delova, 630 novih robota za limarske radove, novi industrijski roboti, nova linija za kontrolu kvaliteta boje, modernizacija pogona za sastavljanje, uključujući potpuno snabdevanje delovima i nova linija za završnu obradu. Fabrika je proširena i novom radionicom za sastavljanje baterija kako bi sve bilo spremno za dolazak električnog Kangoo Vana u proleće 2022.
Renault Kangoo – jedna uspešna priča
Kangoo je od predstavljanja 1997. doživeo tri generacije, a u verziji putničkog i komercijalnog vozila je prodat u ukupno 4,3 miliona primeraka. Osim u glavnoj fabrici u Mobežu, Kangoo se proizvodio i u fabrici Santa Isabel u Kordobi u Argentini.
Izvor: Renault