Maks Ferstapen je prilično opušteno došao do pobede u Meksiku, uprkos tome što je startovao s trećeg mesta, dok je Luis Hamilton uspeo da odbrani drugu poziciju od Serhija Peresa.
Holanđanin je startovao iza vozača Mercedesa, nakon iznenađujućih kvalifikacija u subotu, koje su rezultirale „srebrnim strelama“ u prvom startnom redu. Ferstapen je briljantno startovao iskoristivši zavetrinu koju su mu napravili Mercedesovi bolidi, da bi hirurški preciznim kočenjem prvi ušao u krivinu 1.
Mada u Mercedesu optužuju Botasa da je „otvorio vrata“ Ferstapenu, pre će biti da je to pokušao da uradi za Hamiltona, da bi ga zbog verovatno preuranjenog kočenja, otpozadi „kresnuo“ Danijel Rikijardo, što je lančano izazvalo haos na stazi, iz kojeg su deblji kraj izvukli Mik Šumaher i Juki Cunoda, obojica izbačeni iz stroja nakon kontakta s Estebanom Okonom. To je naravno dovelo do izlaska vozila bezbednosti na stazu.
Ferstapen nije gubio vreme već se uz pomoć nekoliko brzih krugova odvojio od pratilaca, ostvarivši do 20. kruga prednost od sedam sekundi u odnosu na Hamiltona. Do koje mere je bio brži dokazuje činjenica da je u izvesnim krugovima bio čak sekundu bolji od Britanca, koji se mučio s pregrevanjem guma u prvom stintu.
Do 24. kruga, Hamilton je zaostajao preko osam sekundi iza Ferstapena žalivši se preko radio veze da su vozači Red Bulla prebrzi. Naravno, aktuelni šampion je stari lisac, tako da je sigurno da nije ni pomišljao na predaju. Pet krugova kasnije, bio je prvi među vodećim koji je otišao na zamenu guma, da bi Red Bull odgovorio pozvavši Ferstapena na servis u 33. krugu.
To je omogućilo Peresu da bude prvi Meksikanac koji se našao na čelu trke za VN Meksika, ujedno mu obezbedivši čistu stazu, tako da je mogao da krene u lov na vremena. Nakon produženog prvog stinta, konačno je i on otišao po tvrde pneumatike u 40. krugu, što je značilo da ima 11 krugova „mlađe“ gume od Hamiltona.
Meksikanac se upustio u poteru za aktuelnim šampionom, smanjujući razliku. Međutim, uprkos tome što je ušao u DRS domet, i mada je izgledalo da će se naći ispred Britanca, nije u tome uspeo. Da mu je to pošlo za rukom, Red Bull bi preuzeo vodeću poziciju od Mercedesa u konkurenciji konstruktora.
Ferstapen je uživao u potpunoj kontroli trke, došavši do devetog trijumfa ove sezone, što mu je obezbedilo prednost od 19 poena u odnosu na Hamiltona, četiri trke pre kraja.
Iza osvajača podijuma našao se sjajni Pjer Gasli, koji je vozio usamljenu trku za AlphaTauri, daleko od vodećih, ali u isto vreme daleko ispred vozača iza sebe. Završio je s preko minutom zaostatka u odnosu na pobednika, ali i sa 17 sekundi ispred tandema Ferrarija, Karlosa Sainca i Šarla Leklera. Scuderia je ostvarila sjajan timski rezultat, što ih je lansiralo ispred McLarena u borbi za treće mesto u konkurenciji konstruktora. Sedmi je bio Sebastijan Fetel iz Aston Martina, ispred Kimija Raikonena, koji je konačno došao do poena za Alfu Romeo, dok su Fernando Alonso i Lando Noris zaokružili osvajače poena za Alpine, odnosno McLaren.
Sada je psihološka prednost na strani Maksa Ferstapena, koji uživa u prednosti od 19 poena u odnosu na Luisa Hamiltona. S obzirom na formu Red Bulla, Holanđanin može opuštenije da uđe u finiš sezone, dok će aktuelni šampion definitivno morati više da rizikuje da bi anulirao deficit. Ono Ferstapenu takođe ide u prilog je i što se sledeća trka u Brazilu vozi na višoj nadmorskoj visini, što su uslovi u kojima se Red Bull pokazao bolje od Mercedesa.
Vrele Gume
Pavle Barta
VN Meksika 2021. (Autódromo Hermanos Rodríguez, Meksiko Siti)
Poz. | Vozač | Vreme | Poeni |
---|---|---|---|
1 | 1:38:39.086 | 25 | |
2 | +16.555s | 18 | |
3 | +17.752s | 15 | |
4 | +63.845s | 12 | |
5 | +81.037s | 10 | |
6 | +1 krug | 8 | |
7 | +1 krug | 6 | |
8 | +1 krug | 4 | |
9 | +1 krug | 2 | |
10 | +1 krug | 1 | |
11 | +1 krug | 0 | |
12 | +1 krug | 0 | |
13 | +1 krug | 0 | |
14 | +2 kruga | 0 | |
15 | +2 kruga | 0 | |
16 | +2 kruga | 0 | |
17 | +2 kruga | 0 | |
18 | +3 kruga | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji vozača
Poz. | Vozač | Nacionalnost | Automobil | Poeni |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING HONDA | 312.5 | |
2 | GBR | MERCEDES | 293.5 | |
3 | FIN | MERCEDES | 185 | |
4 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 165 | |
5 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 150 | |
6 | MON | FERRARI | 138 | |
7 | ESP | FERRARI | 130.5 | |
8 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 105 | |
9 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 86 | |
10 | ESP | ALPINE RENAULT | 60 | |
11 | FRA | ALPINE RENAULT | 46 | |
12 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 42 | |
13 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 26 | |
14 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 20 | |
15 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 16 | |
16 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 10 | |
17 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 7 | |
18 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | POL | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
21 | RAF | HAAS FERRARI | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
Poz. | Tim | Poeni |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 478.5 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 477.5 |
3 | FERRARI | 268.5 |
4 | MCLAREN MERCEDES | 255 |
5 | ALPINE RENAULT | 106 |
6 | ALPHATAURI HONDA | 106 |
7 | ASTON MARTIN MERCEDES | 68 |
8 | WILLIAMS MERCEDES | 23 |
9 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 11 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |