Automobilska pop ikona oživela sa novim izgledom povodom 60. godišnjice
Povodom 60. godišnjice modela Renault 4, brend se udružio sa dizajnerom Mathieuom Lehanneurom kako bi oživeo ovaj kultni model. Rezultat je SUITE N°4, originalni konceptni automobil inspirisan „hotelskom sobom na točkovima”, koji je nedavno predstavljen.
Kultni Renault 4, automobil koji je postao prava priča o uspehu, ove godine je proslavio 60. rođendan. Proizvodio se u 28 država, a tokom 30 godina je prodat u više od osam miliona primeraka u preko sto zemalja.
Renault je godišnjicu ovog automobila pretvorio u celogodišnju proslavu prepunu različitih inicijativa. Primera radi, brend je pokrenuo globalnu kampanju na društvenim mrežama, objavljujući razne sadržaje svakog meseca.
Takođe, međunarodni automobilski mediji dobili su priliku da se provozaju u različitim istorijskim modelima Renaulta 4, od kojih su neki naknadno opremljeni 100% električnim motorom. Zatim, kolekcija trideset različitih izdanja Renaulta 4 je izložena od 8. oktobra 2021. u izložbenom prostoru L’Atelier Renault na aveniji Champs-Elysées u Parizu.
Renault i Mathieu Lehanneur
Čini se da će se proslava nastaviti jer se sprema još iznenađenja do kraja godine. Danas ćemo se posvetiti novoj saradnji brenda Renault sa francuskim dizajnerom Mathieuom Lehanneurom, predzadnjoj inicijativi programa. Dizajn i inovacije u području mobilnosti su oduvek bile od ključnog značaja za Renault i dizajnera Mathieua Lehanneura.
„Saradnja sa Mathieuom Lehanneuromje došla sasvim prirodno.” rekao je Arnaud Belloni, predsednik Renaultovog Odeljenja za globalni marketing. “Zamolili smo ga da osmisli konceptni automobil koji će dočarati njegovu viziju modela Renault 4. Konačni rezultat je izvanredan – automobil koji zaista obuhvata sve što brend namerava da postigne svojim strateškim planom Renaulution: da stvori moderne i inovativne automobile koji pobuđuju osećaje.”
Renaultovo Odelenje za dizajn boja i ukrasnih elemenata i Mathieu Lehanneur su zajedno radili na osmišljavanju konceptnog automobila koji iznutra i spolja odražavaju dizajnersku viziju vozila iz snova – „Renault za život”.
Renault SUITE N°4
Na viziju Mathieua Lehanneurasu uticali paralelni svetovi automobila i arhitekture. Renault SUITE N°4 je posveta modelu 4 koja kanališe isti neiskvaren, skroman ijednostavn duh, a istovremeno daje prednost efikasnosti i spontanosti. Pored toga, koncept automobil odražava savremene težnje njegovih dizajnera.
„SUITE N°4 otvara vrata novoj vrsti mobilnosti i iskustva putovanja. Hteo sam da spojim svet automobila i arhitekture kako bih stvorio hotelsku sobu na otvorenom. Bolji čak i od najraskošnijeg predsedničkog apartmana, ovaj automobil može da vas odvezegde god poželite, bilo na more, na neki proplanak ili na krstarenje gradom o kojem ste oduvek maštali” kaže dizajner Mathieu Lehanneur.
Model SUITE N°4 je istih spoljašnjih dimenzija i linija kao i kultni model, ali sa nekolicinom bitnih korekcija. Zadnjideo i vrata prtljažnika su zamenjenipolikarbonskim prozorima koji pružaju osvetljenjeisto kao arhitektonsko staklo. Transparentne solarne ploče postavljene na krov propuštaju svetlost, a služe i za punjenje baterije vozila koja je naknadno ugrađena kako bi se ono u potpunosti elektrifikovalo.
Prednji deo automobila ima ista kultna svetla, linije i siluetu kao i originalni model. Prednja maska je izrađena od poliranog aluminijuma, što je dizajnerski potpis ali i posveta verziji bez krova. Stvara talase, a na vozilu ostavlja trajni učinak fluidnosti, dinamičnosti i pokreta. Karoserija automobila je premazana sa tri sloja boje kako bi odavala utisak cementa, materijala koji je sinonim za modernu arhitekturu.
Kreativan dizajn
Prema rečima Françoisa Fariona, direktora Renaultovog Odeljenja za dizajn boja i ukrasnih elemenata, „kreativna saradnja između naših timova odgovornih za dizajn boja i materijala, i konceptnih automobila i Mathieua Lehanneura se pokazalavrlo plodnom. Blisko smo sarađivali sa dizajnerom kako bismo na najbolji mogući način dočarali njegovu interpretaciju vozila. Davali smo predloge i nismo postavljali nikakva ograničenja, osim u pogledu izvodljivosti.”
Lehanneur je odlučio da u unutrašnjosti upotrebi materijale kakve nalazimo u domaćinstvu kako bi stvorio ugođaj „kao kod kuće“, ali i da implementira sve tehničke zahteve i prefinjenost francuskog umeća življenja. Sedišta i komandna tabla su obloženi žutim baršunom, dok je robustan izgled postignut debelom, rebrastom šenil tkaninom kojom je prekrivena poleđina sedišta sa dva preklopa.
Podupirači i jastuci upotpunjuju izgled prtljažnika, pretvarajući ga u sobu na točkovima. Sveukupan utisak zaokružuje drvena klupa koja je zaklonjena od kiše ili sunca kada je poklopac prtljažnika otvoren. Kao i za model Renault 4, svi materijali nose oznaku „Proizvedeno u Francuskoj” i proizvode ih vrhunske pariškezanatlije.
Izložba u ateljeu Christie’s
Renault SUITE N°4 je ekskluzivno predstavljen u petak 22. oktobra u ateljeu Christie’s, u saradnji sa međunarodnim sajmom privrede Maison&Objet. Potom je izložba u živahnom središtu Pariza bila otvorena u subotu 23. i nedelju 24. oktobra, pre nego što se vozila pridruže kolekciji u L’Atelieru Renault u novembru.
Popraćen scenogafijom Mathieua Lehanneura, ovaj konceptni automobil će biti izložen i na sledećem sajmu Maison&Objet koji će se održati od 21. do 25. januara 2022. u izložbenom centru u Villepinteu, severozapadno od Pariza.
Revolucija kompakta
Od kada je stvoren, Renault 4 ne prestaje da oduševljava svojom inovativnošću. Pierre Dreyfus, direktor Renaulta od 1955. do 1975., objasnio je svojim timovima da želi gomilu teretnog prostora u tom automobilu koji je, baš poput farmerki, dostupan svima. Njegova želja je ispunjena, a Renault 4 je postao prvi model sa pravim petim vratima koja su nedugo zatim postala standard u svetu automobila.
Za više informacija o revoluciji Renaulta 4 pročitajte članak na LINKU.
O Mathieu lehanneuru
Na čelu međunarodne dizajnerske scene, Mathieu Lehanneur jedan je od retkih dizajnera svoje generacije koji zagovara multidisciplinarni pristup kreativnom stvaranju. Njegovi projekti sežu od dizajna proizvoda i predmeta do arhitekture, zanata i tehnologije. Časopisi Wallpaper, Surface i AD svrstavaju ga među 100 najboljih svetskih dizajnera i uticajnih osoba. Njegovi radovi uključeni su u neke od najpoznatijih javnih i privatnih zbirki (MoMA, Centar Pompidou, Muzej dekorativne umetnosti…). Sarađuje sa brojnim prestižnim brendovima, a radove sa svojim potpisom stvara i prodaje u sopstvenim vodećim trgovinama u Parizu i New Yorku.