Poslednjih par godina, situacija na automobilskom tržištu je prilično nestabilna, u najmanju ruku. Najnovija studija Interbranda nudi izvestan pogleda na to, navodeći najuspešnije globalne robne marke za 2021. i to na osnovu njihove vrednosti.
Lista je sveobuhvatna i verovatno ne iznenađuje što su tehnološki giganti poput Applea, Amazona i Microsofta na vrhu, Budući da nas pre svega interesuju automobili, fokusiraćemo se na njih, a dve su automobilske marke među prvih 10, i to ne one koje biste možda očekivali.
Prema studiji, Toyota kolo vodi među proizvođačima automobila, a sedma je u prvih 10, s prijavljenom vrednošću od 54,1 milijardu dolara, što je porast od pet odsto u odnosu na prošlu godinu. Odmah iza japanske marke je Mercedes-Benz na osmom mestu, s vrednošću od 50,8 milijardi dolara, što je napredak od tri odsto. BMW je sledeći s 41,6 milijardi dolara, što ga čini 12. u „generalnom poretku“. Konačno dolazimo do Tesle na 14. mestu s prijavljenom vrednošću od 36,2 milijarde dolara.
Međutim, Tesla apsolutno dominira nad svima na Interbrandovoj listi kada je reč o rastu. Među 100 ocenjenih robnih marki za 2021., Teslin napredak se izdvaja s čak 184 odsto. PayPal i Adobe su izjednačeni na drugom mestu, ali s napretkom od 36 odsto, daleko su iza Tesle.
Vredno je pomena da su ove brojke podložne izvesnim tumačenjima. Naime, primera radi, slično istraživanje BrandZ-a navodi Teslu kao najvrednijeg proizvođača automobila s vrednošću od 42,6 milijardi dolara. Pored toga, ova firma navodi progres Tesle od 275 odsto za 2021. Toyota je druga s procenjenom vrednosti od 26,9 milijardi, tako da je po BrendZ-u imala pad od pet odsto.
Čini se da je Interbrandova studija realističnija, ali to ne menja zaključak da Tesla vrši „tektonske poremećaje“ u okviru automobilske industrije na planu finansija. Da li je sve to održivo ili ne, vreme će pokazati.
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
[…] Toyota najvrednija automobilska marka uz neverovatan rast vrednosti Tesle […]