AktuelnoVesti

Prvi svetski avion na tečni vodonik može da se pohvali izuzetnim radijusom i izdržljivošću

10.3KPregleda

Trenutno teče debata o održivom avionskom gorivu (SAF) naspram vodonika, kada je o održivom vazdušnom prevozu reč.

 

Neki smatraju da je SAF najbolja moguća solucija trenutno, dok drugi misle da je tečni vodonik dugoročni odgovor kada je u pitanju „zelena“ avijacija.

 

 

Dok američke vlasti ulažu milione dolara u razvoj SAF projekata, a giganti poput United Airlinesa potpisuju skupe ugovore o kupovini alternativa konvencionalnom gorivu, mala „startap“ firma iz Holandije polako radi na prvom tečnim vodonikom pogonjenom avionu s ljudskom posadom.

 

AeroDelft je impresivna kompanija, ne samo zbog svojih ambicioznih ciljeva, već i zbog tima koji čine 50 studenata iz različitih institucija, uključujući TU Delft, Erasmus Univerzitet u Roterdamu i Univerzitet u Utrehtu, uz prisustvo 17 različitih nacionalnosti. Svaki od ovih studenata unosi jedinstvenu ekspertizu u Projekt „Feniks“, prvi avion nulte emisije, koji kao gorivo koristi tečni vodonik.

 

 

Kompanija je osnovana 2018., a trenutno radi na prototipu razmere 1:3, kao i na verziji regularne veličine. Prototip Phoenix PT je E-genius avion raspona krila 6 metar, maksimalne mase pri poletanju od 50 kilograma. U poređenju s njim, verzija pune veličine, Phoenix FS, je dvosed Sling 4 tipa, raspona krila 10 metara i masom pri poletanju od 920 kilograma.

 

Phoenix PT je pogonjen gorivnim ćelijama od 1.500 W plus paket baterija, s tim što je vodonik uskladišten u kriogenskom rezervoaru i greje se do 0 stepeni Celzijusa kroz kompleksan sistem cevi. S druge strane, finalna verija će biti pogonjena tečnim vodonikom. Opremljen elektromotorom i jednim litrom vodonika, Phoenix će biti sposoban da leti sedam sati i pokrije radijus od 500 kilometara.

 

 

 

Za sada, Phoenix PT je spreman za prvi javni let, dok se prvo pojavljivanje Phoenixa FS na gasni vodonik planira za leto 2022. Nakon toga, mladi tim AeroDelfta se nada da će sprovesti prvi regularan let na tečni vodonik za dve godine, najavljujući ujedno prvi let oko sveta ovakvo letelicom 2025.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery