Honda je predstavila novi koncept poslovnog aviona koji ulazi u drugačiji segment u odnosu na prvobitni HondaJet.
Naime, HondaJet 2600 Concept je prvi svetski laki mlaznjak sposoban za konstantno obavljanje transkontinentalnih letova.
Honda Aircraft Company je skinula veo s novog koncepta tokom specijalnog događaja na NBAA Business Aviation Convention and Exhibition 2021. Njegov dizajn je baziran na originalnoj HondaJet letelici, zadržavši konfiguraciju motora preko krila (OTWEM), što odlično funkcioniše sa strujanjem vazduha preko krila u cilju minimizacije aerodinamičkog udarnog talasa, ujedno povećavajući maksimalnu brzinu mlaznjaka.
Zadržana je i tehnologija prirodnog laminarnog toka na krilima i nosu trupa (NLF), s tim što je trup napravljen od ugljeničnih vlakana. Nadovezujući se na ova tehnološka dostignuća, HondaJet 2600 Concept će posedovati radijus dovoljan da se takmiči u srednjem segmentu.
S dometom od 2.625 nautičkih milja (4.861 kilometar), Honda ima za cilj da 2600 učini prvim lakim mlaznjakom koji može bez prestanka da vrši transkontinentalne letove širom Sjedinjenih Američkih Država.
Letelica nudi prostran enterijer koji može da ugosti 11 putnika, kao i presurizaciju vodeću u klasi, s nadmorskom visinom kabine od 1.939 metara, uz maksimalnu radnu nadmorsku visinu od 14.326 metara. Putnici će takođe moći da biraju između tri vrste modularnih, prilagodljivih konfiguracija kabinskog prostora.
Letelica je dizajnira tako da njom upravlja jedan pilot. Kao rezultat toga, kokpit je opremljen naprednim tehnologijama kao što su elektrifikacija i automatizovani sistemi, uključujući automatski „gas“ i automatsku kočnicu. Dodatni visokotehnološki interfejs takođe olakšava posao pilotu.
Honda namerava da isporuči održiv avion sposoban da redukuje emisiju ugljenika za do 20 odsto u poređenju s tradicionalnim lakim mlaznjacima. I ne samo to, već njegove napredne integrisane tehnologije čine koncept 40 odsto gorivno efikasnijim u odnosu na tipičan mlaznjak srednje veličine.
Vrele Gume