Neumoljivi Mark Markes je prosto vladao na COTA-i, vodeći od samog početka pa do kraja trke za VN Amerike.
Otkada se vratio nakon oporavka od povrede, Španac je drugi put pobedio, i to na način na koji smo navikli da ga gledamo ranijih godina.
Osvajač pol pozicije, Frančesko Banjaja, ušao je u prvu krivinu kao treći, iza Fabija Kvartarara, da bi ga na četvrto mesto „poslao“ Aleks Rins. U trećem krugu, Peko je pao na šestu poziciju, jer su ga pretekli Horhe Martin i Takaki Nakagami.
Međutim, Italijan je znao da iskoristi snagu Desmosedicija i vrati se ispred Nakagamija, koji je zatim izleteo sa staze u krivini 12.
Markes je u tim trenucima i dalje bio u vođstvu, ali razlika između njega i Kvartarara nije prelazila više od pola sekunde. Zapravo, vodeća grupa se sastojala od šest vozača, s Džekom Milerom iza Banjaje.
U krugu broj šest Markes počinje da pojačava tempo postavivši ujedno najbrži krug trke. Prednost od četiri desetinke uskoro je povećana na više od sekunde.
Nakon što je uspeo da pretekne Banjaju, Miler se našao i ispred Rinsa u krivini 12, pre nego što je počeo da se približava Kvartararu i Martinu.
Francuz je uspeo da odgovori na Milerov tempo, tako da se na bezbednu udaljenost odvojio od njega i Martina. Iza ove trojke, Banjaja je bio taj koji je „dodao gas“ i pretekao Rinsa u borbi za peto mesto, 10 krugova pre kraja.
Kako je nastupio silovito u jednom momentu, Miler je počeo da pada u tempu devet krugova do finiša, nakon što je izgubio kontakt s Martinom, dok mu se otpozadi ubrzano približavao Banjaja.
Markes je sve vreme bio u ligi za sebe. Osmostruki šampion je uživao u vođstvu od preko 3,5 sekundi. Razlika je zapravo povećana na govoto pet sekundi do kraja trke, jer Španac nije od onih vozača koji prave kompromise.
Kvartararo je završio trku kao drugi, sigurno zadovoljan jer je povećao razliku u odnosu na Banjaju u borbi za šampionsku titulu. Italijan je bio treći, pretekavši na kraju Martina, koji je nezasluženo dobio kaznu dugog kruga zbog ispadanja iz krivine 3.
U tim trenucima je borba za podijum bila odlučena, dok se drama odigravala između Milera i Đoana Mira, jer je vozač Suzukija imao kontakt s Australijancem drugi put u dve trke. To je omogućilo Enei Bastijaniniju da se probije do šestog mesta, a Miler je nakon prolaska karirane zastavice imao šta da kaže Miru.
Vrele Gume
MotoGP Amerike 2021. (Ostin)
Poz. | Poeni | Br. | Vozač | Nac. | Tim | Motocikl | Km/h | Vreme |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 158.6 | 41’41.435 |
2 | 20 | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 158.3 | +4.679 |
3 | 16 | 63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | 158.1 | +8.547 |
4 | 13 | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 157.9 | +11.098 |
5 | 11 | 89 | Jorge MARTIN | SPA | Pramac Racing | Ducati | 157.9 | +11.752 |
6 | 10 | 23 | Enea BASTIANINI | ITA | Avintia Esponsorama | Ducati | 157.8 | +13.269 |
7 | 9 | 43 | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | 157.7 | +14.722 |
8 | 8 | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 157.8 | +13.406 |
9 | 7 | 33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 157.6 | +15.832 |
10 | 6 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 157.4 | +20.265 |
11 | 5 | 88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 157.2 | +23.055 |
12 | 4 | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | 157.1 | +24.743 |
13 | 3 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 157.0 | +25.307 |
14 | 2 | 10 | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Avintia | Ducati | 156.9 | +26.853 |
15 | 1 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 156.9 | +28.055 |
16 | 27 | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 156.7 | +30.989 | |
17 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 156.4 | +35.251 | |
18 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 156.0 | +42.239 | |
19 | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 155.5 | +49.854 | |
Bez plasmana | ||||||||
41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 156.8 | 12 krugova | ||
5 | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | 146.1 | 15 krugova |
Pol pozicija: | Francesco BAGNAIA | 2’02.781 | 161.6 Km/h | |
---|---|---|---|---|
Najbrži krug trke: | krug: 7 | Marc MARQUEZ | 2’04.368 | 159.5 Km/h |
Rekord kruga u trci: | 2014 | Marc MARQUEZ | 2’03.575 | 160.6 Km/h |
Apsolutni rekord kruga: | 2015 | Marc MARQUEZ | 2’02.135 | 162.4 Km/h |
Generalni poredak u konkurenciji vozača
Poz. | Vozač | Motocikl | Nacionalnost | Poeni |
---|---|---|---|---|
1 | Fabio QUARTARARO | Yamaha | FRA | 254 |
2 | Francesco BAGNAIA | Ducati | ITA | 202 |
3 | Joan MIR | Suzuki | SPA | 175 |
4 | Jack MILLER | Ducati | AUS | 149 |
5 | Johann ZARCO | Ducati | FRA | 141 |
6 | Brad BINDER | KTM | RSA | 131 |
7 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 117 |
8 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | 104 |
9 | Maverick VIÑALES | Aprilia | SPA | 98 |
10 | Miguel OLIVEIRA | KTM | POR | 92 |
11 | Jorge MARTIN | Ducati | SPA | 82 |
12 | Alex RINS | Suzuki | SPA | 81 |
13 | Enea BASTIANINI | Ducati | ITA | 71 |
14 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | JPN | 70 |
15 | Pol ESPARGARO | Honda | SPA | 70 |
16 | Alex MARQUEZ | Honda | SPA | 54 |
17 | Franco MORBIDELLI | Yamaha | ITA | 40 |
18 | Iker LECUONA | KTM | SPA | 38 |
19 | Danilo PETRUCCI | KTM | ITA | 37 |
20 | Luca MARINI | Ducati | ITA | 30 |
21 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 29 |
22 | Stefan BRADL | Honda | GER | 13 |
23 | Michele PIRRO | Ducati | ITA | 8 |
24 | Dani PEDROSA | KTM | SPA | 6 |
25 | Lorenzo SAVADORI | Aprilia | ITA | 4 |
26 | Andrea DOVIZIOSO | Yamaha | ITA | 3 |
27 | Tito RABAT | Ducati | SPA | 1 |
28 | Cal CRUTCHLOW | Yamaha | GBR | |
29 | Garrett GERLOFF | Yamaha | USA | |
30 | Jake DIXON | Yamaha | GBR |