Dacia nastoji da osigura da Duster ostane priuštiv, bez obzira na buduću elektrifikaciju ponude.
Rumunska firma koja je u vlasništvu Renaulta, i dalje planira da zadrži odnos uloženog i dobijenog na visokom nivou, tako da će nastaviti da se obraća kupcima koji su u potrazi za jednostavnim automobilom, sposobnim da siđe s asfalta kada je potrebno.
Kada je o budućem novajliji reč, terenske sposobnosti će biti prioritet. Odlazeća 4×4 verzija je jedan od najjeftinijih SUV modela na tržištu, a uz to je veoma dobar terenac, mada nije striktno specijalizovan za takvu vrstu vožnje. Dacia planira da nastavi s dobitnom formulom.
Ranije u toku ove godine, šef Dacije, Denis Le Vot, rekao je da će rumunska marka maksimalno iskoristiti dostupnost CMF-B platforme Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse, na kojoj već sada počiva Sandero, što je deo plana da se svi Dacijini i Ladini modeli stave na jednu arhitekturu.
To ujedno znači da će nova generacija Dustera usvojiti isti „plug-in“ hibridni pogonski sklop kao i Renault Captur, dok će električna verzija preuzeti CMF-BEV platformu na kojoj je zasnovan novi Renault 5 EV.
Zapravo, CMF-BEV arhitektura je blisko povezana s konvencionalnom CMF-B strukturom, što je čini pogodnom za proizvodnju na istim fabričkim linijama. Od ključnog značaja je što su ukupne dimenzije, uključujući međuosovinsko rastojanje i prepuste, u velikoj meri slične, što minimizuje potencijalne (skupe) modifikacije karoserije i šasije.
Renault je potvrdio da će naplaci od 16 cola s retro stilizovane „petice“ biti preneseni na serijski model, što znači da će CMF-BEV platforma moći da ugosti glomaznije točkove i gume, što je bitno da Duster zadrži svoje radne sposobnosti i atraktivnost.
Ipak, treba istaći da CMF-BEV arhitektura podrazumeva prednji pogon, tako da trenutno nije kompatibilna s dvomotornom postavkom i pogonom na sve točkove, za razliku od veće CMF-EV, koja na zadnjoj osovini može da poseduje drugi motor, kao u slučaju budućeg električnog krosovera Alpinea.
Dacia će ujedno proširiti svoj portfolio, jer je u planu lansiranje većeg modela pod imenom Bigster, koji bi na scenu trebalo da stupi 2025., kao rival Nissan Qashqaija i Volkswagen Tiguana. I on će počivati na CMF-B platformi u konvencionalnoj i hibridnoj verziji.
Vrele Gume