Imamo novog kralja prodaje u Evropi, a reč je o Daciji Sandero.
Rumunski hečbek je s minimalnom razlikom nadmašio etablirani Golf, koji dugo uživa u ulozi evropskog bestselera. Šta je prouzrokovalo ovu promenu na vrhu?
Zapravo, ovo nije prvi put da Dacia Sandero nadmaši Golf po pitanju prodaje. Kada je rumunski model debitovao 2008., zauzeo je vodeću poziciju, ali nije mogao dugo da je zadrži. Hečbek modeli i dalje dominiraju potražnjom na Starom kontinentu, jer su četiri modela od prvoplasiranih pet upravo u toj karoserijskoj konfiguraciji.
Generalno, prodaja novih automobila je pala za 24 odsto u 2021. Ovaj trend jasno ukazuje na smanjeno interesovanje i platežnu moć kupaca, kada je o tržištu novih automobila reč. Samim tim, logična posledica je visok plasman Sandera, koji je „nežan“ po novčanik kupaca.
Ipak, ovo nisu tako loše vesti za VW. Golf za Sanderom zaostaje za samo 1.000 jedinica, tako da je borba oštra. Pored toga, nemačka marka ima tri modela među pet najprodavanijih u Evropi, što takođe jasno pokazuje da poseduje primamljiv portofolio, koji generiše izuzetno dobru prodaju u ova krizna vremena.
Toyota Yaris je obezbedila treće mesto na „podijumu“.
S pritiskom prouzrokovanim aktuelnom pandemijom i nestašicom čipova na tržištu, proizvođači automobila se suočavaju s jednim od najtežih perioda u poslednjih decenija. Kupci, čiji su prihodi opali, u potrazi su za priuštivijim opcijama, a Dacia Sandero se tu nameće kao jedan od najboljih izbora, tako da ne čudi što je prodajni šampion u julu 2021.
Vrele Gume