Luis Hamilton je uspeo da se odbrani od Maksa Ferstapena u finišu trke u Bahreinu, nakon pravog „revolveraškog“ obračuna.
Britanac je očigledno odlučan da dođe do osme, rekordne titule u karijeri. Sedmostruki šampion je u kvalifikacijama zaostajao za Holanđaninom gotovo četiri desetinke, ali je uspeo da nadoknadi deficit koji je imao u vidu gubitka pol pozicije, došavši do 96. pobede u karijeri, pre svega zahvaljujući sjajnoj strategiji Mercedesovog tima.
Hamilton je uspevao da drži korak s Ferstapenom tokom prvog stinta, da bi ga Mercedes povukao u boks na zamenu guma već u 13. krugu. To je aktuelnom šampionu obezbedilo vođstvo sve do 28. kruga, kada je po drugi put otišao na zamenu pneumatika, ponovo odabravši tvrdu smešu. Red Bull je odgovorio u 39. krugu, kada je tim obavio servis na Ferstapenovom bolidu za samo 1,9 sekundi.
Od tog momenta, Holanđanin je počeo da profitira na svežijim gumama, neumoljivo topeći Hamiltonovu prednost, koji je čak napravio ozbiljnu grešku u krivini 10, kada je otišao preširoko, samo četiri kruga pre kraja. U tim trenucima, izgledalo je da je Ferstapenu pobeda nadohvat ruke, jer je uspeo da uđe u DRS zonu.
Očigledno brži Holanđanin je izveo „pobednički“ manevar već u sledećem krugu, kada je briljantno pretekao vozača Mercedesa sa spoljne strane u krivini 4. Međutim, u tom pokušaju je otišao preširoko, sišavši sa staze. Da je to uradio u prvoj polovini trke, sve bi bilo u redu, međutim, „pravila“ su u međuvremenu promenjena.
Da se ne bi suočio s kaznom, Ferstapen je prepustio vodeću poziciju Hamiltonu na pravcu prema krivini 11. Mada se činilo da će Maks uspeti ponovo da pretekne Britanca bez većih problema, to nije bio slučaj. Na kraju je vozač Mercedesa trijumfovao s prednošću od samo 0,745 sekundi.
Daleko iza vodećeg dvojca, našao se Valteri Botas, koji je kompletirao podijum, nakon strategije tri odlaska u boks. Naravno, potonji je za cilj imao ostvarivanje najbržeg kruga trke, do kojeg je Finac i došao, s obzirom da mu je očajna druga zamena guma uništila šanse za boljim plasmanom.
Lando Noris je bio odličan na četvrtom mestu za McLaren, ispred drugog Red Bulla za čijim je volanom bio Serhio Perez, koji se na sjajan način oporavio nakon što je startovao iz pit lejna zbog gašenja motora u pripremnom krugu.
Šarl Leklerk je osigurao ohrabrujući početak sezone za Ferrari , koji izgleda svežije i bolje u odnosu na očajnu kampanju iz 2020. Monačanin je bio šesti, ispred Danijela Rikijarda iz McLarena i timskog kolege, Karlosa Sainca.
Mladi Japanac koji vozi za AlphaTauri, Juki Cunoda, došao je do dragocenih ponea u svom F1 debiju s odličnim devetim mestom, dok je Lens Strol u Aston Martinu zaokružio osvajače bodova.
U međuvremenu, njegov timski kolega, Sebastijan Fetel, imao je još jednu trku za zaborav. Četvorostruki šampion je na kraju bio 14., nakon što je dobio kaznu od 10 sekundi zbog zabijanja u zadnji deo Alpinea Estebana Okona. Interesantno je da je Nemac za incident okrivio Francuza?!
Na kraju, stiče se utisak da je Red Bull propustio priliku da pobedi. Najbrži čovek na stazi je bez dileme bio Maks Ferstapen, ali on ipak nije došao do trijumfa.
Ipak, on je nakon trke rekao da je bilo pošteno prepustiti Hamiltonu vodeću poziciju, jer je manevar preticanja mimo pravila. Vozač Red Bulla je odlučio da vrati poziciju na pravcu prema krivini 11, što je značilo da da će mu Britanac pobeći dovoljno da ne može odmah da ga napadne.
Svoju frustraciju je iskazao preko radio veze posle trke: „Zašto me niste pustili? Mogao sam da dobijem pet sekundi. Lakše bi mi bilo da izgubim na taj način nego da ovako budem drugi.“
Ipak, kada su emocije splasnule „promenio je mišljenje“ rekavši: „Da sam ga propustio kasnije, to ne bi bilo fer, jer bih bio blizu i imao bih lako preticanje uz pomoć DRS-a, tako da sam to uradio posle krivine 10. Bilo je izuzetno teško pratiti ga. Ušao sam u krivinu 13 i imao u trenutku snažno preupravljanje, i od tog momenta sam izgubio pneumatike za napad.
Naravno, moje gume su bile 10 ili 11 krugova mlađe, ali s ovim automobilima, ta prednost nestaje vrlo brzo kada dođete na sekund i po razlike i kao što sam rekao ranije, vetar i njegov smer, nisu bili od pomoći. S ovim bolidima, poslednjih par godina, veoma je važno imati poziciju na stazi, a mi smo to prepustili danas.“
Vožnja van limita staze je bila goruća tema u diskusijama posle trke, jer je praćena krivina 4 tokom treninga i kvalifikacija, ali ne i tokom trke.
Hamiltonu je Mercedes rekao da nije dozvoljeno da ide van limita staze u krivini 4, što je bilo u suprotnosti s onim što je rečeno drugim vozačima pre starta.
„Tokom trke mi je rečeno da momci idu široko, pa da to radim i ja, jer se na taj način dobija na vremenu, tako da sam to uradio“, dodao je Ferstapen. „U jednom trenutku, rekli su mi da to ne radim. U kvalifikacijama to nije bilo dozvoljeno, a kazna je bila poništavanje kruga, tako da ne znam kako je došlo do toga da su to ljudi radili bez upozorenja. Ipak, na kraju dana, kada sam se borio protiv Luisa, otišao sam izvan limita staze, tako da sam pomislio da je direktor trke već krenuo da nas obavesti da vratim poziciju, tako da sam to i uradio.“
Mada je profitirao na „promeni pravila“, Hamilton je priznao da je situacija bila „veoma zbunjujuća“.
„Mislim da je ovde u pitanju veoma zbunjujuća stvar“, rekao je on. „Na većini staza nam nije dozvoljeno da budemo sa sva četiri točka van bele linije, ali ovog vikenda, i posebno što se tiče te krivine, to nam nije bilo dozvoljeno u petak. Zapravo, mogli smo otići s dva točka van linije, ali nismo smeli prelaziti preko plavo-belog ivičnjaka. U trci nam je to bilo dozvoljeno i to smo imali napismeno.
U trci, to je potpuno drugačija krivina kada treba da uradite jedno ili drugo u smislu prilaska, a brža je kada izlazite. Međutim, koja je onda granica kada pretičete a nije vam dozvoljeno da pretičete van staze?
Sredinom trke, oni su praktično promenili mišljenje i odjednom nam nije bilo dozvoljeno da idemo van bele linije, što je bilo u redu što se mene tiče, mislim da sam na kraju krajeva tako bio brži. To mi je pomoglo da čuvam gume, tako da sam na kraju zahvalan zbog te odluke, jer je to značilo da Maks nije mogao da me pretekne vozeći van limita staze.“
Vrele Gume
Pavle Barta
Foto: Getty Images
VN Bahreina 2021. (Sakhir)
POZ | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:32:03.897 | 25 | |
2 | +0.745s | 18 | |
3 | +37.383s | 16 | |
4 | +46.466s | 12 | |
5 | +52.047s | 10 | |
6 | +59.090s | 8 | |
7 | +66.004s | 6 | |
8 | +67.100s | 4 | |
9 | +85.692s | 2 | |
10 | +86.713s | 1 | |
11 | +88.864s | 0 | |
12 | +1 lap | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | DNF | 0 | |
18 | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena – Botas je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke, Fetel je dobio kaznu od 10 sekundi zbog izazivanja sudara.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ | VOZAČ | NACIONALNOST | AUTOMOBIL | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | GBR | MERCEDES | 25 | |
2 | NED | RED BULL RACING HONDA | 18 | |
3 | FIN | MERCEDES | 16 | |
4 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 12 | |
5 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 10 | |
6 | MON | FERRARI | 8 | |
7 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 6 | |
8 | ESP | FERRARI | 4 | |
9 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 2 | |
10 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 1 | |
11 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
12 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
13 | FRA | ALPINE RENAULT | 0 | |
14 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
15 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 0 | |
16 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
17 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 0 | |
18 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
Generalni plasman u konkurenciji konstruktora
POZ | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 41 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 28 |
3 | MCLAREN MERCEDES | 18 |
4 | FERRARI | 12 |
5 | ALPHATAURI HONDA | 2 |
6 | ASTON MARTIN MERCEDES | 1 |
7 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 |
8 | ALPINE RENAULT | 0 |
9 | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |