Da li je ovo početak kraja motora s unutrašnjim sagorevanjem?
Vladajući je trend da svako malo dobijamo vesti o planovima za ukidanje SUS motora. Nakon Audija, i VW prati ovaj primer. Naime, nemačka marka je za Automobilwoche saopštila da ne planira dalje da razvija nove motore s unutrašnjim sagorevanjem. Umesto toga, kaže šef marke Ralf Brandšteter, kompanija će se fokusirati na unapređivanje postojeće palete pogonskih agregata, da bi bila u skladu s novim, strožim Euro 7 standardima.
Ovo je praktično početak kraja motora s unutrašnjim sagorevanjem, ali oni neće nestati preko noći. VW je najavio ranije ovog meseca da dok planira da udvostruči ciljanu prodaju elektromobila za 2030. u Evropi, takođe namerava da nastavi s ključnim proizvodima u vidu Golfa, Passata, T-Roca i Tiguana. VW se izjasnio da će ovi modeli doživeti još jednu generaciju, mada će biti gorivno efikasniji nego ikada ranije. To znači da će biti opremljeni najnovijom „plug-in“ tehnologijom, „oplemenjenu“ elektromotorima.
Brandšteter je izjavio da će iskoristiti profit koji donose konvencionalni modeli da bi finansirao električnu ofanzivu. Kompanija ima ambiciozne ciljeve koje želi da ispuni do 2030., s namerom da se 70 odsto prodaje u Evropi, kao i više od 50 odsto u Kini i SAD, odnosi na elektromobile.
Volkswagenova objava dolazi praktično samo nekoliko dana nakon Audijeve, kada je CEO marke iz Ingolštata, Markus Disman, najavio sličan plan. VW grupa je prošle godine promovisala Audi na mesto lidera konglomerata u oblasti istraživanja i razvoja.
VW nije jedini proizvođač koji je najavio postepeno ukidanje motora koji koriste fosilna goriva. Volvo se izjasnio da će stopirati proizvodnju SUS motora do 2030., dok je General Motors sebi postavio rok do 2035. Međutim, nisu svi spremni za potpunu elektrifikaciju. Porsche, koji je član VW grupe, neće elektrifikovati 911-icu pre 2030., a šta će se desiti posle toga, možemo samo da nagađamo.
Vrele Gume
3 Komentara
Comments are closed.
Audi i VW imaju zajedničke samo Diesel mašine, i to ne sve, dok Benzinske koriste svako svoje.
Nije isto, možda slično.
TFSI … extra 👍👏
TSI … scheiße 👎💩
[…] morati vrlo brzo i vrlo vešto da se kreće, masno da investira u čitav ovaj grandiozni poduhvat. Ovde smo već najavili pravac razvoja brenda VW, ali dekarbonizacija brenda Porsche s obzirom na […]
Kao da to nije isto… Motori u VW i Audi…